مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید سید محمد موسوی زاده

207
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سید محمد
نام خانوادگی موسوی زاده
نام پدر سید عبدالحسین
تاریخ تولد 1335/09/10
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1378/02/23
محل شهادت دلوار
شغل کارمند پالایشگاه جم
مدفن دوراهک
  • زندگینامه
  • آزاده سرافراز و جانباز فداکار، سید محمد موسوی زاده در سال ۱۳۳۵ در روستای سرمستان، از خانواده ای محترم و از سادات جلیل القدر دیده به جهان گشود. از همان دوران کودکی، به فراگیری قرآن پرداخت و تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. و به علت فقر مالی نتوانست به تحصیل ادامه دهد و به ناچار به کشاورزی پرداخت. پس از ازدواج، برای کار و امرار معاش خانواده به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارش عزیمت نمود. چند سال آنجا بود و مجدداً به ایران بازگشت و به کشاورزی مشغول شد. در مبارزات مردم شهید پرور شهرستان دیّر علیه رژیم ستمشاهی، فعالیت چشمگیری داشت، به طوری که در مراسم هفتم شهید سمنبر عالی پور، و آنگاه که مردم دیّر، فاضله ۳۰ کیلومتری دیّر تا سرمستان را طی کرده بودند، با عده زیادی از مردم روستال، با شعارهای انقلابی به استقبال آمدند و با بزرگداشت شهید، تنفر خویش را از طلم و ستم طاغوت ابراز داشتند.

    با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به سوی جبهه های نور علیه ظلمت شتافت. در تاریخ ۱۸/۲/۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس و در منطقه شلمچه، بر اثر جراحات وارده به درجه جانبازی نائل آمد و به اسارت نیروهای بعثی درآمد، که پس از گذشت ۸ سال و ۹ ماه با تحمل شکنجه های طاقت فرسا، به آغوش میهن اسلامی بازگشت .

    شهید موسوی زاده در طول سارات، توسط سید آزادگان، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ابورترابی، ، به عنوان یک الگوی کامل اخلاق در دوران اسارت شناخته شد.

    شهید در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۷۰ به استخدام شرکت پالایش گاز جم درآند. به عنوان بنیانگذار پایگاه مقاومت بسیج در شهرک توحید ، مسئولیت پایگاه بسیج محل را عهده دار شد. مراسم زیارت عاشورا، دعای توسل و دعای کمیل، نتیجه تلاش های شبانه روزی ایشان است.

    سرانجام در تاریخ ۲۳/۲/۱۳۷۸ در جاده ساحلی دیّر – بوشهر ( منطقه دلوار) در حادثه رانندگی و به علت عوارض دوران اسارت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردوراهک
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x