مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید سید عبدالمحمد کراماتی

322
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سید عبدالمحمد
نام خانوادگی کراماتی
نام پدر سید کمال
تاریخ تولد 1347/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/06/15
محل شهادت فاو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيجی
شغل کارگر
مدفن بردستان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید سید عبدالمحمد ( عبدالزهرا) کراماتی، در سال ۱۳۴۷ در بردستان دیده به جهان گشود. خانواده شهید چون از سادات با کرامت و مشهور منطقه هستند، و به دلیل علاقه خاص به حضرت زهرا مرضیه (س) ، او را به « عبدالزهرا» صدا می زدند.

    شهید در دوره کودکی مبتلا به بیماری های سنگینی شد که مادرش علاوه بر وظیفه مادری خود، به پرستاری فرزندش می پرداخت. هشت ساله بود که به مدرسه رفت و تا چهارم ابتدایی در زادگاهش به تحصیل ادامه داد.

    شهید کراماتی، در راهپیمایی ها و مراسمات مذهبی و سیاسی شرکت فعال داشت و همیشه در مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضور داشت.

    شهید نسبت به خانواده و به خصوص مادرش، احترام می گذاشت و برخوردش با بستگان نیز خیلی خوب بود. علاقه زیادی به بسیج و حضور در جبهه داشت و بیشتر اوقات را در بسیج می گذرانید. در خانه نیز با برادران خویش با عنوان بسیج و جبهه، بازی ها و حرکاتی می کرد و شور و عشق جبهه را در وجود آن ها زنده می کرد و زمینه وفاداری به اسلام را در بچه ها به وجود می آورد.

    نسبت به امام و انقلاب علاقه خاصی داشت و همیشه شوق شرکت در جبهه را داشت که در طی جنگ تحمیلی، پنج نوبت در جبهه های غرب و جنوب غرب یافت. در آخرین مرحله در تاریخ ۸/۶/۱۳۶۵همراه با هفتمین کاروان راهیان کربلا از شهرستان دیّر به جبهه فاو اعزام شد که در تاریخ ۱۵/۶/۱۳۶۵ به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    ولاتحسبن الذين قتلوافي سبيل الله امواتابل احياعندربهم يرزقون

    بنام او كه همه چيزم از اوست. سلام برتو اي روح خدا و سلام برشما كه درس شهادت را در دانشگاه كربلا آموختيد و بي پروا چون كبوترهاي آزادي از دشتهاي خون و آتش بسوي معشوق پر كشيديد و در نوبهار سبز شهادت بر بالهاي ابر نشسته و از اين ديار به كبريا شتافتيد . سلام برشما كه پاسداران شط خون تا درياي بيكران شهادتيد و مشهدتان كربلاي ايران. روزي در جنوب پاره پاره و روزي در پاوه سربريده مي­شويد و يا با بدنهاي سوراخ سوراخ در زندانهاي مخوف خلقي­ها اسير مي شويد.  راستي شما به چه ميمانيد كه  هنگام  فتح قله هاي پيروزي  سوار بر اسب شهادت اين چنين مظلومانه سرود سرخ شهادت سر مي­دهيد. گويي كه از فتح ستاره ها مي آييد. اما افسوس كه در فقدانتان لاله ي آتشين چهل پاره و زمين چاك چاك مي شود و اكنون كه به پيشگاه او راه يافته ايد همواره از او براي ما آرزوي شهادت نمائيد تا شايد ما نيز به خيل شما پيوستيم .

    سلام برشما امت جگرسوخته. امتي كه بدنهاي برخون نشسته فرزندانتان سرزمين اسلام را باتلاقي از خون ساخته، غمين مباشيد. هرچند نامردها بهشتي و باهنر و رجايي را درآتش ذغال و پاسدارانتان را زنده زنده درآتش مي سوزانند اگر اينها نيستند خداي شما زنده و جاويد است و او حامي شماست فقط برآن باشيد تا  فراموش ننماييد زيرا او بر همه چيزتواناست . حال تقوي و مقاومت پيشه سازيد هرچند تابحال متقي و مقاوم بوده ايد.

    خدایا خدایا ، تا انقلاب مهدی ، خمینی را نگهدار

    سرباز کوچک اسلام : عبدالمحمد کراماتی
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x