مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید خدارحم فخرایی

173
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام خدارحم
نام خانوادگی فخرائي
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1345/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/12/22
محل شهادت سر پل ذهاب
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید خدارحم فخرایی، در سال ۱۳۴۵ در بندر دیّر در خانواده ای فقیر و محروم پا به دنیا گذاشت. هفت ساله بود که به مدرسه راه یافت و تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند، اما بر اثر فقر مالی که گریبانگیر خانواده اش بود از ادامه تحصیل بازماند و جهت امرار معاش خود و خانواده اش به کارگری مشغول شد. با وجود کمی سن به خاطر درک موقعیت خانواده، همچنان به کار ادامه داد، زیرا می دانست که زحمت کشیدن جهت امرار معاش، نیز نوعی جهاد است و موجب رضای خدای بزرگ.

    بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به واسطه عشق و علاقه ای که به انقلاب و اسلام داشت، حضور فعال خود را در کمیته و بسیج محل نشان داد. با رشوع فعالیت های بسیج، او نیز به این ارگان مردمی و انقلابی پیوست و شبانه روز در خدمت بسیج بود و کمتر به خانه می رفت.

    شهید از نظر اخلاق و رفتار، به گفته همه دوستان و نزدیکانش، دارای اخلاق نیکو و پسندیده ای بود و هیچوقت حرف بدی از او شنیده نشد. دارای رویحه عالی بود و به خاطر عشق به اسلام و خالق یکتا بود که ضرورت شرکت در جبهه را دریافت و به مصاف لشکریان شیطان شتافت و به کارزار با آن ها پرداخت و ندای هل من ناصر امام حسین (ع) را که از گلوی فرزند برومندش، ابراهیم دوران به گوش می رسید، لبیک گفت و در تاریخ ۲۱/۱۲/۱۳۶۲ در جبهه سر پل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به سعادت و حیات ابدی دست یافت.
    ادامه مطلب
    الذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انا لله وانا اليه راجعون

    سورة بقره آيه ۱۵۶

    آنانكه چون به حادثة سخت وناگواري دچار شدند صبوري پيشه كنند، مي­گويند به فرمان خدا آمده و به سوي او رجوع خواهيم كرد .

    و حال كه بدنهاي ما براي مردن آفريده شده پس چه بهتر كه اين مرگ در راه خدا باشد والگوي شهادت ( سيدالشهداء)

    پدر و مادر عزيزم اميدوارم كه شما از مرگ من غمگين و ناراحت نشويد و همچنان در سير الي الله و خط امام پيشرو باشيد و اين بدانيد كه من در اين راه كامروا و سعادتمند هستم زيرا اين راه به حق است و حتي خداوند در قرآن فرموده است : « من المومنين رجالٌ صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا » برخي از مومنان بزرگمرداني هستند كه به عهد و پيماني كه با خدا بسته اند كاملاً وفا كرده اند، پس برخي به آن عهد ايستادگي كرده اند تا به راه خدا شهيد شوند و برخي به انتظار فيض شهـادت مقـاومـت كرده و هيچ عهد خود را تغيير نداده اند.

    برادر جان : از مرگ من هيچ ناراحت مباش و هميشه در خط امـام خميني و روحـانيت عـزيـز بـاش و مـن از شما مي خواهم زماني كه مرا ياد مي كنيد با خوشحالي و سرافرازي مرا ياد كنيد و مادر عزيزم بايد ببخشي كه من هميشه تو را رنجيده مي كردم مرا ببخش اي مادرم برمن مبادا گريه كنيد كه اگر تو گريه كردي دشمنان خوشحال مي شوند. اي دوستان عزيز اگر هر بدي از من ديده ايد به خاطر رضاي خداوند مرا ببخشيد. خداحافظ، خداحافظ ايا مادر . خدارحم فخرايي

    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار . الهي آمين يا رب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x