مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حکیم اسماعیل زاده

401
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حکیم
نام خانوادگی اسماعیل زاده
نام پدر خلیل
تاریخ تولد 1354/08/10
محل تولد بوشهر - کنگان
تاریخ شهادت 1367/01/26
محل شهادت میمک
مسئولیت
نوع عضویت ارتشی
شغل
تحصیلات
مدفن کنگان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • در سال  1345 در شهر كنگان وخانواده اي متدين و مذهبي ديده به جهان گشود . ايشان از هفت سالگي به مدرسه رفت و تا كلاس پنجم ابتدايي تحصيل نمود . سپس  ترك تحصيل نمود و به كارگري روي آورد تا از اين راه امرار معاش خانواده را فراهم سازد . وي فردي بسيار مهربان و كم حرف بود و سعي مي كرد تا گره از كار هاي دوستان و آشنايان خود بگشايد . از ويژگي هاي بارز اخلاقي ايشان علاقه زياد به كودكان و احترام گذاشتن به آنها بود . به صله رحم اعتقاد فراوان داشت .  هيچ گاه از كسي كينه اي به دل  نمي گرفت . اوايل انقلاب در كليه راهپيمايي ها  شركت فعال داشت . شهيد اسماعيل زاده  علاقه زيادي به جبهه و جنگ داشت و همين باعث شد كه در سن نوجواني راهي جبهه هاي جنگ شود . سرانجام در تاريخ 26/1/ 67 در جبهه ميمك بعنوان سرباز دلير اسلام در عمليات تك دشمن و اصابت تركش خمپاره به درجه رفيع شهادت نايل گرديد . روحش شاد و يادش گرامي باد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيد به روايت پدر

    شهيد دومين فرزند من مي باشد . هنگام اعزام به جبهه 19 ساله و بسيار بشاش بود . گويا مطمئن بود ديگر از خدمت مقدس سربازي  برنمي گردد .  در خانه و بيرون  بسيارخوش اخلاق ، ديندار ، مهمان نواز و با همه بچه هاي مهربان محل بود . همه انسان ها را دوست داشت . با برادران مذهب تسنن نيز بسيار مودبانه و محترمانه رفتار مي كرد .

    خبر شهادت فرزندم را از آقاي شيخ عباس عاشوري شنديم  .

    در قبال خون شهيدان  بايد از وطن به قيمت  جان مان كه شده دفاع كنيم  ، چراكه اين وطن امانتي مي باشد كه هركدام از شهداء به ما سپرده اند ،تا اين سرزمين محلي باشد براي معرفي اسلام  به جهانيان  .

     

     

    خليل اسماعيل زاده

    خاطره هايي از دوستان و خويشاودان شهيد :

    روزي هنگام كار بنايي با  شهيد اسماعيل زاده ، من بالاي پله بودم و شهيد اسماعيل زاده پايين پله ايستاده بود و براي من سيمان درست مي كرد و به من مي رساند . استانبولي ( ظرف بنايي مخصوص سيمان وگچ ) خالي شده بود و من  مي خواستم آن را به وي كه پايين ايستاده بود برسانم . شهيد گفت: تو استانبولي را پرتاب كن من مي گيرم اش . من  استانبولي راپرتاب كردم  ، اما متاسفانه شهيد نتوانست آن را بگيرد ظرف به بيني وي اصابت كرد و بيني ايشان شكست . خون زيادي از بيني اش جاري شد . من وي را به بيمارستان كنگان رساندم . اما به علت نداشتن امكانات پزشكي و متخصص وي را به بوشهر منتقل كردند . بعد از چند روز كه حال وي بهبود يافت سركار برگشت . يك روز  موقع صبحانه ، به ايشان گفتم چون شكستن بيني ات بخاطر بي احتياطي من بوده ، بايد هزينه درمان ات را بپردازم . اما شهيد با همان روحيه بزرگوانه مخصوص خود گفت : توبار سنگين خانواده بزرگي  بردوش داري . گرفتار و عيال وارهستي. كسي كه بايد كمك كند من هستم نه شما و هيچ گونه هزينه اي از من قبول نكردند . بعد از آن شهيد به خدمت مقدس سربازي اعزام شد ند . اما هر وقت كه به مرخصي بر مي گشتند به من سرمي زدند و احوال مرا جويا مي شدند .

    ( عبدالله حق شناس ـ همكار و دوست شهيد )

     

     

    شهيد به روايت همرزم

    مندر سال 67 13 درعمليات نصر ، كربلاي پنج و فتح مهران همراه شهيد بودم .

    در موقع اعزام به منطقه مدام مي گفت : هميشه به ياد خدا باشيد و از دشمن نترسيد . همچنين هنگام رسيدن به جبهه من و شهيد در يك گردان ، يك گروهان و يك رسته بوديم .

    چه در شهر و چه در جبهه  اخلاقي بسيار خوب و پسنديده اي داشت . با خوش رويي همه را به سوي خود جلب مي كرد و باعث رضايت دوستان مي شد . به نماز ، روزه وديگر واجبات  ديني بسيارپايبند  بود . هميشه نخستين نفري بود كه در مراسمات حضور داشت .  در جبهه مسئوليتي كه از طرف فرمانده به ايشان محول مي شد به طور صحيح انجام مي داد .

    با همسنگران و ديگر برادران بسيار خوش سخن و خوش برخورد بود . هميشه ما را نصيحت مي كرد . در جبهه  هميشه سعي داشت كه امور محوله را به نحو احسن انجام دهد .

    موقع شهادت ايشان  در كنارش بودم  .  در اثر تركش خمپاره به درجه رفيع شهادت نايل گرديد  .

     

    علي بحرپيما
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارکنگان
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x