مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حمزه ابراهیمی

291
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حمزه
نام خانوادگی ابراهيمی
نام پدر عباس
تاریخ تولد 1342/06/02
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1360/07/05
محل شهادت آبادان
مسئولیت فرمانده دسته
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهيد حمزه ابراهيمي در سال ۱۳۴۲ در روستاي بطانه در خانواده اي فقير و مذهبي چشم به جهان گشود و پس از رسيدن به سن ۷ سالگي به مدرسه، محل درس و عبادت رفت تا درآينده اميدي براي خانواد و فرزندي روشنگر و روشن بين براي جامعه اسلامي باشد.

    شهید در تمام کلاسها با موفقيت قبول شد، داراي هوش و ذکاوتي کم نظير بود. تا هنگام حرکت بزرگ انقلاب اسلامي که او نيز به صف سربازان حضرت امام خميني پيوست، و در اين هنگام و از اين راه کوشش هاي فراوان نمود و بعد از انقلاب در سنگر مدرسه به تبليغ اسلام و انقلاب پرداخت. و در تشکيل انجمن اسلامي دانش آموزان دبيرستان آيت الله طالقاني دیّر،  کوشش هاي موثر نمود و او خود از طرف اعضاي انجمن اسلامي به عنوان عضو شوراي اين انجمن انتخاب شد و در پيشبرد اهداف اسلامي انجمن فعاليت هاي چشمگير و خالصانه داشت،  و با اعضای گروهک های مخالف نظام که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فعال بودند، سرسختانه مبارزه می کرد. با توجه به فعالیت هایش در انجمن اسلامی مدرسه، در بخش تبليغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دير پذيرش شد. و در شهریورماه سال ۱۳۶۰ از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیّر با دیگر برادران پاسدار به جبهه نبرد حق علیه باطل رفته و در طرح عملیاتی ثامن الائمه (ع) ( شکستن حصر آبادان) و فتح بزرگ رزمندگان اسلام به لقاء الله پیوست.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    الذین جاهدوا فینا لندینهم سبلنا

    کسانی که در راه ما ( فی سبیل الله) جهاد می کنند ما آنها را یاری خواهیم کرد.

    الله اکبر ، الله اکبر ، اشهدا ان لا اله الا الله ، اشهدا ان لا اله الا الله ، اشهد ان محمداً رسول الله و اشهد ان علیاً ولی الله

    سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران ، امام خمینی ، سلام بر پدر و مادرم.

    سلام بر برادران و خواهرانم. سلام بر خویشان و اقوامان و دوستان و سلام بر همه مردم شهید پرور دیّر و سلام بر همه ی ملت مسلمان ایران . امیدوارم که همگی سلام مرا از راه دور اما با قلبی سرشار از ایمان بپذیرید. به پدر و مادر عزیزم وصیت می کنم که مبادا گریه کنند خوشحال باشند که من در راه خدا کشته شوم و افتخار کنند که چنین فرزندی تقدیم خدا کرده اند. گریه به حال آن کسی کنید که هدفش را نشناخته باشد و نداند در چه راهی می رود و چه راهی دارد طی می کند­. من که راه خودم را انتخاب کرده ام و هدفم مشخص است، هدف من همان رسیدن به خدا یا رسیدن به لقاء الله است . چون ما پیمان خود را با خدا بسته ایم و عهد بسته ایم که تا رسیدن به هدف نهایی یعنی رسیدن به همان لقاء الله از پا ننشینیم، چون که مسلمان نمی تواند بنشیند و نظاره گر این همه جنایت باشد و ساکت بنشیند. سکوت در برابر این همه خیانت ها و جنایت ها در شأن یک مسلمان نیست و مسلمان پیوسته در حال مبارزه با کفر جهانی است و نمی تواند ساکت بنشیند. ما شعار داده ایم و باید عمل هم بکنیم . ما شعار داده ایم (سکوت هر مسلمان / خیانت است به قرآن) . پس به گفته ی امام بزرگمان، امام خمینی، که فرموده اند مسلمانها به پا خیزید و بر علیه کفر جهانی قیام کنید، ما هم طبق گفتهی امام عمل کرده ایم و عمل خواهیم کرد و همیشه در راه خدا بر علیه کفر جهانی مبارزه خواهیم کرد.

    وصیت من به تمام مردم شهید پرور ایران خصوصاً دیر این است که: تا آنجا که می توانید و خواهید توانست در راه خدا علیه کفر قیام کنید و ساکت ننشینید تا به امید خدا مستضعفین جهان از بند خیانت و جنایت ابر قدرتها آزاد شوند . به امید آن روز.

    قرآن به ما وعده داده است که حق ، همیشه پیروز خواهد بود و ما چون حقیم پیروز هستیم و به امید خدا در این جنگ چون حق همیشه با ماست پیروز خواهیم شد. اگر کشته شویم یا اینکه غلبه کنیم در هر دو صورت پیروزیم. یعنی چه غلبه کنیم و بکشیم آنها را و چه هشید شویم؛ یعنی کشته شویم ؛ در هر دو صورت پیروز خواهیم بود .

    من به ملت مسلمان خصوصاً دیر توصیه می کنم که حتماً از امام اطاعت کنند و فقط دنباله رو خط امام باشند و تا موقعی که پشت سر این امام حرکت کنند هیچ باکی نخواهند داشت و همیشه پیروز خواهند بود و حتماً از دستورات امام که همانا سرچشمه از مکتب اسلام و قرآن می­گیرد اطاعت کنند. زیرا امام ۸۰ سال است که در اسلام خودش را ساخته و اسلام در پوست و گوشتش نفوذ کرده است. پس اطاعت از فرامین امام واجب است که بکینم. همیشه کارهایی که می کنید برای خدا باشد و همیشه در راه خدا جهاد کنید. یعنی فقط فی سبیل الله جهاد و کوشش کنید. من راه خودم را آگاهانه انتخاب کرده ام . چون هدف مشخص و راه هم مشخص و من هم معتقدم بهترین راه سعادت، شهادت است . پس ای پدر و مادر، و ای خواهر و برادر، تو وظیفه ی بسیار سنگین بر دوش داری و آن رساندن پیام شهید به مسلمانان است چون که شهید دو چهره دارد: خون و پیام. شهیدان خون خود را در راه خدا می دهند و شما باید پیام شهیدان را برسانید. پس برادر عبدالعلی ابراهیمی تو هم باید راه برادر شهیدت را ادامه بدهی و تو ای برادر وظیفه داری اطاعت از امام کنی و دنباله رو امام باشی. ناراحت نباش و از همه ی برادران و خواهران خواهش می کنم و عاجزانه می­خواهم که اگر بدی و یا ناراحتی و یا اذیت و آزاری در حق کسی کرده ام به خاطر رضای خدا مرا عفو نمایید و به بزرگی خودتان مرا ببخشید. پیام همه شهیدان و پیام پی در پی آنها اطاعت از امام است و از مردم می خواهم همان طور که امام بزرگوارمان گفت و امر کرد در صحنه باشید و تمام توطئه ها را خنثی کنید و توطئه گران را دستگیر و به دادگاههای انقلاب تحویل دهید . در اینجا با همه­ی برادران و خواهران خداحافظی می نمایم. خدا حافظ ای دوستان . خداحافظ رفیقان . خداحافظ  ای ملت شهید پرور ایران . خداحافظ شهرستان دیر و خداحافظ ای شهر شهیدان . خداحافظ ای کودکان و نوجوانان.

    باید همه مسلمانان و مستضعفین جهان برای آزادی قدس و همچنین برای به اهتزاز در آوردن بیرق لااله الا الله و الله اکبر در سراسر گیتی بر علیه قدرتهای زمان و شیطانهای زمان ، خصوصاً آمریکای تجاوز گر و اسرائیل، همه ی این قدرتها را به زانو در آورند و عدالت و عدل و معیارها و قوانین الهی را در تمام جهان گسترش دهند تا به یاری خدا بر تمام جهان اسلام حکومت کنند و تمام مسلمانان جهان در زیر بیرق قوانین آن با برادری و برابری زندگی کنند.

    اینک آمده ایم تا معشوق، آمده ایم تا در گلستان دین ، گل سرخ شهادت را بیابیم . دوستان معشوق را در دل بفشارید.

    راستی برادران و خواهران در مجالستان چه خوب است یادی از ما شهیدان بکنید و چه خوب است هر هفته ای در روز جمعه بر سر قبر شهیدان بیایید و قرآن بخوانید.

    برادر و خواهر، در تشییع جنازه ام این شعارها را با صدای بلند بسرایید : ما همه سرباز توایم خمینی-گوش به فرمان تو ایم خمینی . تا خون در رگ ماست – خمینی رهبر ماست.

    خدایا خدایا تا اتقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

    در پایان تقاضا می شود مرا در کنار شهید احمد حیدری و سیاه بخش دفن کنید.

    برادر شما : پاسدار ، حمزه ابراهیمی
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x