مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین مقاتلی

319
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی مقاتلي
نام پدر حيدر
تاریخ تولد 1302/04/07
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1364/12/25
محل شهادت دارخوين
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن دوراهك
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید حاج حسین مقاتلی، در سال ۱۳۰۲ در خانواده ای مذهبی در روستای سرمستان از توابع شهرستان دیّر، دیده به جهان گشود. سال های تلخ حضور در روستا را با همه ی ناملایمات پشت سر گذاشت و چاره ای ندید جز این که ترک زادگاه را بر ماندن ترجیح دهد، هر چند که مزاحمت هایی وجود داشت، اما تصمیم گرفت، هجرت نماید. در سن ۳۰ سالگی بود که بندر دیّر را به عنوان محل اقامت جدید خود انتخاب کرد.

    پس از مدتی برای گذراندن زندگی روانه ی کشور بحرین می شود و در آنجا به کارگری می پردازد. در بازگشت به میهن، با پیشه بنایی شروع می کند، به دستمزد اندک کار در محل، قانع است.

    از وقوع انقلاب خوشحال بود. دلبستگی او به اسلام و تقیدش در انجام فرایض مذهبی باعث می شد که نسبت به فرزاندانش و تربیت اسلامی آن ها، حساس باشد، لذا با وسواس و دقت نظر به تربیت آن ها همت گماشت. شوق داشت که در راهپیمایی ها شرکت کند و نقش داشته باشد، همگام با جوانان در تظاهرات حضور داشت.

    با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل ارتش بیست میلیونی، در بسیج ثبت نام کرد و سلاح بر دوش از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری می نمود.

    طی چندین مرحله به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد، در عملیات های رمضان، بدر، خیبر و عملیات والفجر ۸ شرکت کرد تا اینکه در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۶۴ برای آخرین بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید و در حالی که بیش از ۶۰ سال از زندگی اش می گذشت در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۶۴ در منطقه دارخوین بر اثر بمباران هوایی منطقه توسط دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
    ادامه مطلب
    «همه با هم اماممان را یاری دهیم.»

    آگاهانه و با ایمان راسخ، روانه ی جبهه های جنگ می­گردم، می روم تا ان شاء الله به یاری خداوند بزرگ، جبهه حق را یاری دهم. انقلاب ما مدیون خون شهداست. خون شهدا را ارج نهیم، خانواده های شهدا را عزیز بدانیم، به آن ها احترام قائل شویم. از برادران حزب الله خواستارم حتی الامکان مستضعفان را فراموش ننمایند. دنیا دیگر ارزش ماندن ندارد. مگر مبارزه با کفر، اگر هم می مانی خدا شناس باش و در پرتو اسلام با سربلندی زندگی کن. برادران عزیز به اسلام افتخار کنید که اسلام برای انسان سعادت می آفریند، خوشا به حال رزمندگان که این گونه حماسه می آفرینند. خدا همه را اجر عظیم عنایت فرماید.

    وصیتنامه ام با عجله نوشته شده و فقط باز اعلام می دارم که مردم حزب اللهی امام را تنها نگذارید، قدر انقلاب را بدانید و این امانت را به صاحب اصلی آن، صاحب الزمان ، تحویل دهیم. همیشه خدا را عبادت کنید و غیر از خدا همه ی وابستگی ها را کنار بگذارید.

    اگر سعادت شهادت نصیبم شد، مرا در بهشت شهدای دوراهک به خاک بسپارند. ثلث دارایی ام را برای خودم و برای نماز و روزه و برای امام حسین(ع)، مصرف نمایید و بقیه را طبق شرع اسلام بین دو همسر و فرزندانم تقسیم نمایید.

    در پایان،مجدداً با خانواده ام وصیت می نمایم که سعادت شما در پیروی از فرامین امام بزرگوار است.

    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

    حاج حسین مقاتلی
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردوراهك
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x