مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین سلمانی

406
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی سلماني
نام پدر منوچهر
تاریخ تولد 1346/09/10
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/06/15
محل شهادت فاو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید حسین سلمانی، در سال ۱۳۴۶ در یکی از محلات قدیمی دیّر، در خانواده ای مشتضعف دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی و راهنمایی در دبستان آیت الله سعیدی و شهید منتظری بندر دیّر با موفقیت به پایان راسنده و در سال اول دبیرستان بود که عشق حضور در جبهه، باعث شد از سنگر مدرسه به سنگر خط مقدم جبهه روی آورد.

    پس از ۴۵ روز دوره آموزشی در پادگان شهید صدوقی بوشهر در تاریخ ۱۷/۹/۱۳۶۴ به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید و مدت سه ماه در جبهه بود. در همین مدعت بود که عملیات پیروزمندانه والفجر ۸ شروع شد و شهید سلمانی نیز فعالانه در آن حضور داشت. با اتمام مأموریت به دیّر بازگشت و در امتحانات پایان سال تحصیلی شرکت نمود. در تاریخ ۸/۶/۱۳۶۵ همراه با هفتمین کاروان راهیان کربلا، از شهرستان دیّر به جبهه های نبرد نور علیه طلمت اعزام شد و در تاریخ ۱۵/۶/۱۳۶۵ به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    انا لله و انا الیه راجعون. ما از خداییم و به سوی او (ایزد متعال) بازگشت می کنیم.

    مرگ در راه خدا حجله ی دامادی ماست

    ای خدا حجله بیاور که دگر نوبت ماست

    آری چه خوش است که بسوی محبوب روانه شویم. چه سعادت بزرگی. امام فرمودند:«شهادت ، سعادتی است که نصیب هر کس نمی شود. »

    حمد و سپاس بی پایان خدا را که به من و بقیه برادرانم آگاهی و شعور و درک شهادت در راه خویش داد.

    خدایا چگونه از لسان ناقصم این همه نعمت را گویا باشم.

    خداوندا تو شاهد باش که من با آگاهی تمام به این راه قدم نهادم و هیچ کس و به هیچ شرایطی مرا به اجبار به جبهه روانه نکرده ولی با خود گفتم اگر با ریختن خون من اسلام آبیاری می شود و قابلیت آن را دارم، پس ای گلوله های گرم، من شما را به طرف خود می کشانم .

    سلام بر پدر و مادر عزیزم و خواهران مهربان و سلام بر همه ی دوستان و آشنایان و سلام بر دوستانی که دوست بودند و بر آشنایانی که دلسوز بودند. اینک که جسد من در زیر شنهای سوزان قرار گرفته اما روحم شاد و آزاد از زندان جسم. مرگ چیزی نیست جز تحول از زندگی فانی. خوش به سعادت کسی که در راه الله برای الله و بخاطر الله شهید شود. این والاترین آرزویم بوده و امیدوارم که به آن مقام برسم و احیاناً اگر توفیق یافتم از پدر و مادر و برادرانم و خواهرانم تمنا می نمایم که خیلی در مرگ من و به خاطر من گریه نکنند، چون دشمنان اسلام خوشحال می شوند و اگر دلتان طاقت نداشت به خاطر سر بریده حسین زهرا و دست قطع شده ی ابوالفضل العباس گریه کنید چون که ما هر چه داریم از آنها داریم. همچنین از تمام اقوام و خویشاوندان استدعا می نمایم که هیچ گونه ناراحتی در مرگ من به خودتان راه ندهید زیرا خون من سرخ­تر از خون گلوی علی اکبر و امام حسین (ع) که نیست و نخواهد بود. آری مردن حق است و چه بهتر در راه حق و اسلام کشته شویم.

    از تمام برادران و خواهران هشهری ام می خواهم که: راه شهیدان را ادامه دهید و همیشه در مقابل دشمنان اسلام (منافقین ) ایستادگی کنید تا نابود شوند. از کفار و منافقین هیچ ترس به خود راه ندهید و بی امان بر آنان یورش برید که قطعاً پیروزی با ماست. به همه ی جوانان سفارش می­کنم و استدعا دارم امام خمینی را که عصاره ی پیامبران و ائمه (علیهم السلام) است اطاعت کنید و قدر این نعمت را بدانید ، همگی می دانیم که خداوند چه نعمت بزرگی به ما بخشیده و با راهنمایی ایشان ما را از دوزخ دنیای مالی و همچنین اخروی نجات بخشید. همیشه با او باشید . نعوذ بالله نه گاهی شیطان وسوسه کند و شمارا فریب دهد و همه اوقات بعد از نماز های یومیه دعای «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نکهدار » سر دهید تا شاید خداوند به ما ترحم نماید.

    پدر جان ! انسان در قبال هر چیزی باید خمس آن را پرداخت نماید و اگر من شهید شدم شما نیز مرا خمس فرزندانت حساب کن. در پایان از مادر عزیزم می خواهم که اگر من به شما تندی کرده ام مرا به خون امام حسین عفو کن و همچنین پدر و برادرانم غلام و محمد رضا و خواهرانم اگر بدی از بنده دیده اید مرا ببخشید. به همه اقوام و بستگان سفارش می­کنم اگر احیاناً بدی از طرف بنده ی حقیر دیده اید به رضای خدا و به بزرگواری خودتان مرا عفو کنید. والسلام.

    در پایان تقاضا می نمایم اگر شهید شدم جسدم را در گلزار شهدای دوراهک کنار دیگر شهداء دفن نمایید.

    حسین سلمانی۲۹/۵/۱۳۶۵
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x