مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین بلده

137
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسین
نام خانوادگی بلده
نام پدر احمد
تاریخ تولد 1374/10/08
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1394/08/15
محل شهادت دیر
مسئولیت فرمانده دسته گردان الی بیت المقدس
نوع عضویت بسیجی
شغل دانش آموز
مدفن گلزار شهدای بردستان
  • زندگینامه
  • بسیجی شهید حسین بلده، در سال ۱۳۷۴ در خانواده ای متدین که روزگار را با کارگری پذر می گذراندند، به دنیا آمد. کودکی را با بازی با هم سالانش پشت سر گذاشت و مسجد صاحب الزمان (عج) محله باغ بندر دیّر و پایگاه امام جعفر صادق(ع)، مرکز حضور ایشان از همان دوران کودکان بود. در سن هفت سالگی، همچون دیگر هم سن و سالانش، وارد دبستان آیت الله سعیدی بندر دیّر شد و دوران ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی حافظ دیّر گذراند. همزان با تحصیل، در برنامه های فرهنگی و بویژه برنامه های ورزشی پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) حضور فعال داشت. در همین ایام، در تیم ورزشی پیکان دیّر نیز فعالیت و بازی می کرد. دوره متوسطه را با تحصیل در پایه اول دبیرستان دکتر حسابی دیّر آغاز کرد و پس از آن برای ادامه تحصیل در رشته الکترونیک، وارد هنرستان فنی و حرفه ای جابربن حیان دیّر شد.

    از سال ۱۳۹۲ به عضویت دسته واکنش سریع شهید خدارحم فخرایی پایگاه درآمد و از اعضای فعال این دسته در فراخوان ها و برنامه های ابلاغی بود.  از دی ماه ۱۳۹۳ به عنوان فرمانده دسته واکنش سریع پایگاه منصوب شد و در تمامی رزمایش ها و فراخوان های گردان بیت المقدس شهید خالدی حوزه قدس دیّر حضور فعال داشت.

    سرانجام در تاریخ جمعه ۱۵/۸/۱۳۹۴ در رزمایش الی بیت المقدس گردان واکنش سریع، در برنامه رزم شب مورد اصابت تیر قرار گرفته و به مقام عظمای شهادت نائل آمد.

    پیکر مطهرش، در روز یکشنبه ۱۷/۸/۱۳۹۴ همزمان با سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین (ع)در میان انبوه اشک و اندوه دوستان، آشنایان و مردم شهر دیّر به شکوه تمام تشییع شد و در گلزار شهدای بردستان، در جوار مجاهدان راه خدا و شهدای کربلای ایران، به خاک سپرده شد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگلزار شهدای بردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x