مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسن حیدری شولی

297
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسن
نام خانوادگی حيدري شولي
نام پدر عبدالله
تاریخ تولد 1341/06/15
محل تولد بوشهر - گناوه
تاریخ شهادت 1361/08/11
محل شهادت موسيان
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سربازنيروي انتظامي
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن گناوه
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید

    «شول» روستايي است حوالي بندر گناوه ،‌قريب به 25 كيلومتر از اين بندر فاصله دارد و يكي از بزرگترين روستاهاي منطقه حياتداوود به شمار مي‌رود. «شول» در تاريخ مردم اين منطقه حكايات مختلفي را در دل خود دارد. امروز يكي از مهمترين كارخانه‌هاي گليم بافي و قالي بافي كشور در اين روستاست.

    «حسن شولي» در دهمين روز شهريور ماه چهل و يك (10/6/41) در خانه‌اي پرجمعيت چشم به جهان گشود . دوران كودكي‌اش را در حمله‌ي عبدامام ،‌يكي از قديمي‌ترين محلات گناوه سپري كرد. در هفتمين بهار زندگي‌اش براي كسب علم و دانش وارد مدرسه حافظ شد و اين دوران را با موفقيت پشت سر گذاشت و وارد مقطع راهنمايي شد. مقطع راهنمايي را با مدرسه دانش شروع كردو با مدرسه توكل (ارشاد) به پايان برد.

    در آستانه انقلاب وارد دبيرستان شد و در سال 59 در حالي كه در سال سوم رشته علوم انساني مشغول به تحصيل بود ،‌از مدرسه وداع گفت. چند ماه پس از ترك تحصيل راهي خدمت سربازي شد (1360) «حسن» دوران خدمت سربازي‌اش را در مناطق جنگي سپري كرد و در عمليات محرم در منطقه موسيان به دليل موج انفجار هر دو چشم خود را از دست داد.

    چند باري براي بازيابي بينايي‌اش تلاش كرد،‌حتي به خارج از كشور هم سفر كرد اما هرگز بينايي‌اش را باز نيافت.

    او در دهه 60 با دختر عمويش ازدواج كرد و خداوند از اين درخت سبز ،‌5 فرزند به او هديه كرد. چهار دختر و يك پسر «حسن» تا لحظه‌ي شهادت كارمند بيمارستان گناوه بود.

     

    شهادت

    «حسن حيدري شولي» جانباز 70 درصد در طول دوران جانبازي در تيم‌هاي دو و ميداني ،‌گلبال جانبازان و معلولين حضور فعال داشت و در چندين دوره مسابقات دو و ميداني جانبازان ،‌كشور در شيراز برگجزار شد. تيم گلبال گناوه نيز در مسابقات حضور داشت. حسن حيدري شولي يكي از بازيكنان اصلي تيم گلبال گناوه در اين بازي‌ها بود. در روز مسابقه با تيم خراسان،‌حسن ناگهان دست چپش را ستون بدن مي‌كند و ناگهان بر روي زمين دراز مي‌كشد. اكيپ پزشكي به سوي او مي‌دود. تنفس مصنوعي سريعاً انجام مي‌شود. آمبولانس بدن بيجان حسن را به بيمارستان نمازي منتقل مي‌كند. همراهانش به بيمارستان مي‌رسند. درها بسته است. همه منتظرند چشم‌ها گريان و دست‌ها رو به آسمان است. ناگهان در باز مي‌شود صداي دكتر در راهرو مي‌پيچيد. انالااله و انا اليه راجعون.

    «حسن حيدري شولي» جانباز هفتاد درصد در هنگام مسابقه به دليل سكته قلبي به معشوق خود پيوست پيكر مطهرش را  مردم خونگرم گناوه، در نيمه اسفند ماه هفتاد و شش در ميان همرزمانش به خاك سپردند.
    ادامه مطلب
    همیشه در حفظ ولایت فقیه بود و علاقه زیادی به رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای داشت و تاکید می‌کرد به فرزندان که در خط ولایت فقیه باشید و هیچ وقت دست از رهبری و حمایت او بر ندارید.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگناوه
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    Drop files here or
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.