مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید جاسم بحرانی

396
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام جاسم
نام خانوادگی بحراني
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1347/01/17
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/09/18
محل شهادت نهرعنبر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • جاسم بحراني در هفدهم فروردين ماه سال 1347 در خانواده اي بسيار مذهبي و متدين در شهر آبادان چشم به جهان گشود. پدرش محمد با زحمت و تلاش فراوان زندگي را اداره مي نمود. هواي گرم و شرجي آبادان و مشكلات زندگي، روح و جسم جاسم را چون پولاد آبديده نمود. دامان پاك و مهربان مادر، در كنار پدري فداكار و زحمتكش به او الفباي زندگي را آموخت. پدر و مادر ، تمام سعي و تلاش خود را در تربيت ديني و اخلاقي او به كار بستند و او از همان كودكي دلش لبريز ايمان و صفا و سرشار از عشق و محبت اهل بيت(ع) گرديد.

    شش ساله بود كه راه مدرسه را در پيش گرفت و درس آموختن را آغاز كرد. با وجود علاقه و اشتياقي كه به مدرسه داشت مشكلات زندگي و تنگدستي پدر مانع از ادامه ي تحصيل وي گرديد. از اين رو پس از پايان دوره ي ابتدايي،ترك تحصيل نمود و براي اينكه دستي به بار سنگيني كه بر دوش پدر بود بزند ، وارد عرصه ي كار و تلاش شد.

    با شروع جنگ تحميلي عراق عليه نظام نوپاي اسلامي او نيز به همراه خانواده مجبور به جلاي وطن شد و بسان ديگر مردم بي دفاع نقاط مرزي از ديار و كاشانه ي خود هجرت نمود.

    جاسم به همراه خانواده در شهر برازجان زندگي دوباره اي را تجربه نمود. چندي نگذشت كه بنا به سنت نبوي، دختري با ايمان و پاك دامن را به همسري برگزيد تا شريك و رفيق زندگي اش باشد.هر چند اين سفر با عروج عاشقانه اش چند بهاري بيش به درازا نكشيد.

    شهيد بحراني كه طعم تلخ تجاوز دشمن را به آب و خاك كشور با تمام وجود حس مي كرد، بيش از ديگران بي قرار رفتن و جنگيدن بود. با فراخوانده شدن به خدمت مقدس سربازي با شوق و علاقه اي وصف ناشدني راهي خدمت مقدس سربازي گرديد.

    وي پس از گذراندن دوره ي آموزشي ، در لشكر 16 قزوين جهت لبيك گفتن به نداي رهبر و پاسداري از دست آوردهاي شهيدان عازم جبهه ي نبرد حق عليه باطل گرديد.

    شهيد جاسم بحراني پس از دفاع قهرمانانه خود و خلق رشادت ها و فداكاري هاي كم نظيرش در جبهه ي نهر عنبر ، جام گواراي شهادت را سركشيد و در مورخ 18/9/1366 بانگ ارجعي را به گوش جان شنيد و به سوي آستان دوست بال گشود.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x