مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اسفندیار حاجی پور

106
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسفنديار
نام خانوادگی حاجي پور
نام پدر علي
تاریخ تولد 1345/09/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1364/11/23
محل شهادت فاو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن شهنيا
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید اسفندیار حاجی پور، در سال ۱۳۴۵ در روستای کلبیا در خانواده ای محروم و مستضعف دیده به جهان گشود و در دامن پدر و مادر مسلمان و معتقد به مکتب رسول الله رشد و نمو کرد. از آنجایی که ظلم و ستم رژیم پهلوی از هر لحاظ، گریبانگیر مردم مسلمان ایران، به خصوص مناطق محروم و دورافتاده بود، روستای کلبیا نیز فاقد هر گونه مدرسه و مرکز آموزشی بود. با توجه به عشق و علاقه ای که به فراگیری درس داشت، با پای پیاده، به منظور شرکت در کلاس قرآن به یکی از روستاهای مجاور می رفت. موفق شد پس از یک سال قرآن را ختم نماید.

    شهید، فردی سخت کوش و پر تلاش بود و زحمت برای امرار معاش را نوعی جهاد می دانست و مورد رضای خدا، لذا همدوش با پدر و برادر به کار و کارگری مشغول گردید.

    شهید حاجی پور، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) ، مشتاقانه روانه بسیج شد و در این نهاد مقدس، ثبت نام نمود. پس از فراگیری آموزش های لازم با الهام از قرآن مجید،روانه جبهه ها گردید و چندین بار لشکر توحید را یاری و در عملیات های خیبر و بدر و سلسله عملیات های قدس شرکت فعال و گسترده داشت تا اینکه پس از شرکت در عملیات پیروزمندانه والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو، پس از مجاهدات های بی نظیر در تاریخ ۲۹/۱۱/۱۳۶۴ به فوز عظیم شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    دوستان و برادران! همه آگاه باشید که صدام جنایتکار به وسیله اربابانش جنگ ناخواسته را بر امت اسلامی ما تحمیل نموده و با تمام قدرت و سفّاکی تمام، قصد نابودی نظام الهی و خاموش نمودن نور الهی نموده؛ ولی بداند که تمام این خیالات سرابی بیش نیست و نوکری اربابانش چند صباحی دوام ندارد و با این سیل خروشان امت همیشه در صحنه فرصت چنین نوکری را به ایشان نمی دهند و بداند تا آخرین نفر برای دفاع از حیثیت و شرف اسلام و قرآن ایستادگی خواهیم نمود. من از همگی شما خواهشمندم که وحدت و انسجام خود را حفظ کرده که دشمن از این وحدت ما هراسان گشته، که ان شاء الله با همین وحدت ، ریشه صدام و صدامیان ریشه کن خواهد شد. از پدرم خواهشمندم که سرپرستی خانواده مرحوم برادرم را به نحو احسن انجام دهد و همیشه مواظب آن ها باشد، و مدت ۴۵ روز (روزه) بدهکار خداوند می باشم؛ هر کس در توان دارد این بار را از دوش این حقیر کم کند. از کلیه آشنایان، فامیلان و دوستان که به هر عنوان از این حقیر رنجیده اند، در صورت امکان مرا ببخشند و طلب آمرزش برای همه آن ها  دارم. در صورت لایق شهید شدن مرا در امامزاده مجد الدین دفن نمائید.

    در پایان از خداوند بزرگ خواستار پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه کفر جهانی می باشم.

    سرباز اسلام، اسفندیار حاجی پور
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارشهنيا
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
    your comments
    guest
    0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دلنوشته ها
    0
    ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x