مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد عمرانی

317
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی عمراني
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1341/03/15
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/04/05
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات ديپلم
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید احمد عمرانی، در سال ۱۳۴۱ در بردستان به دنیا آمد. پدر و مادرش به علت علاقه و احترامی که به پیامبر اسلام (ص) داشتند، نام او را « احمد» نهادند. دوران طفولیت را در زادگاهش پشت سر گذاشت. بیکاری و تنگدستی پدر، آن ها را به بندر دیّر کشاند. شهید هم با فقر و تنگدستی آشنا شده و صرفه جویی را سرلوحه ی کارش قرار داده بود. وضعیت مالی خانواده باعث شد که در حین تحصیل به کارگری مشغول شود.

    با همه ی سختی ها، دوره متوسطه را پشت سرگذاشت. با توجه به اینکه شهید از نعمت داشتن مادر محروم شده بود، پدر با محبت و عطوفت خاصی به او عشق می ورزید. آخرین فرزند خانواده بود و همه او را دوست داشتند.

    در زمان تحصیل، شیفته امام خمینی (ره) بود و با فرمان مرادش، مبنی بر تشکیل بسیج، به عضویت این نهاد مقدس درآمد و در تاریخ ۱/۱/۱۳۶۱ به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید و پس از شرکت در عملیات غرورآفرین « بیت المقدس» در تاریخ ۲۴/۲/۱۳۶۱ مفقود گردید و پیکر مطهرش سال ها در دست خاک غریب بود و آن هنگام که از جسمش، جز استخوان و پلاکی، نمانده بود؛ مردم شهرش به زیبایی و شکوه تمام تشییعش کردند و در جوار شهدا در جنت الشهداء دیّر به یادها سپرده شد.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    الذين اذا اصابتهم مصيبة قالوا انالله و انا اليه راجعون

    اي كساني كه مصيبتي به شما وارد مي شود بگوييد ما ازآن خداييم و بسوي او باز ميگرديم.

    وصيتنامه احمد عمراني به خانواده و دوستان و خويشاوندان و همه مردم شهرستان ديّر اگر من از اين سفر برنگشتم و در اين معركه شهيد شدم از خانواده­ام مي­خواهم هيچگونه ناراحتي نكنند. زيراكسي كه در اين راه پانهاد براي كشته شدن در راه خداست. بقول شاعر: من آن روز كه اينجا پا نهادم ترك سركردم. اول انسان كشته شدن را پيش مي كند و بعد پا به معركه مي­گذارد.

    آيامي دانيد چه انگيزه اي باعث شده انسان با پاي خودش به قربانگاه برود؟ چرا اسماعيل بدون هيچ ترديدي با پدرش پا به قربانگاه مي­گذارد با وجود اينكه مي داند رفتن به قربانگاه براي قرباني است؟ زيرا اسماعيل يك هدف مشخص دارد و مي­داند كه قرباني شدن براي خداست. بنابراين كساني كه به سوی جبهه می شتابند برای خاطر خدا و یاری کردن امام زمان (عج) و امام امت می باشد.

    و بعد بگویم مرا در شاهزاده ابوالقاسم در سمت قبله قبر برادرم که سمت شمال قبر شهيد سياه بخش است دفن كنيد و به تمام افراد خانواده و دوستان و همشهريان توصيه مي كنم تا نفس در قالب دارند در راه خدا پابگذارند حتي اگر به قيمت جانشان تمام شود.

    هميشه يار و مددكار امام زمان و نائب بر حقش باشند و كاري كنند خدا از آن ها راضي و خشنود باشد. دوستان خدا را دوست بدانيد و دشمنان خدا را دشمن. هميشه خدا را در خاطر داشته باشيد كه هر وقت از یاد خدا غافل شدید شيطان بر شما وارد می شود و مقاصد شوم و پلید خود را به شما مي رساند.

    و السلام
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x