مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد علی نژاد

1163
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی علي نژاد
نام پدر عليرضا
تاریخ تولد 1338/04/09
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/04/23
محل شهادت شلمچه
مسئولیت فرمانده گروهان
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن دالكي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید

    شهيد احمد علي نژاد در تاريخ 9 تيرماه سال 1338 در قريه دالكي از توابع دشتستان در يك خانواده متوسط و مذهبي متولد شده زماني كه كودكي بيش نبود روحي سرشار از عاطفه و گذشت داشت. 6 ساله بود كه به مدرسه مي رفت و در همان زمان به خواندن قرآن و نماز و گرفتن روزه علاقه بسيار داشت و در مجالس روضه خواني و سينه زني و عزاداري ائمه اطهار(ع) خصوصاً سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع)شركت مي كرد.از اوايل انقلاب به طور فعال در راهپيمايي ها شركت مي كرد. بعد از پيروزي انقلاب نيز در برگزاري كليه مراسمات شركت فعال و بسزايي داشت . از بدو تأسيس در بسيج دالكي به طور مستمر و فعال شركت داشت و در اكثر اوقات تا چند روز اصلاً به خانه نمي رفت.وقتي از او سئوال مي شد چرا لااقل سري به خانه نمي زني جوابش اين بود كه اگر حالا من به خانه بيايم پس كي در بسيج بمانم.تمام وجودش را بسيج پر كرده بود.شهيد احمد علي نژاد داراي اخلاق و رفتاري پسنديده بود و به نظم و انضباط در امور زندگي اهميت بخصوصي مي داد و هميشه ديگر برادران و همرزمانش را به رعايت آن تشويق مي كرد.در ابتداي جنگ تحميلي با اولين گروه اعزامي از دالكي راهي جبهه هاي حق عليه باطل شد و در تاريخ دي ماه سال1359در جبهه سوسنگرد گروه مقاومت را رها نمود و به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برازجان درآمد . پس از اتمام دوره آموزشي سپاه مجدداً به جبهه اعزام گرديد و دو ماه در جبهه سوسنگرد بود . پس از بازگشت ، در سپاه مجدداً به فعاليت خود ادامه داد و بعد از چند روز دوباره رهسپار جبهه هاي نور عليه ظلمت شد و سرانجام در شب قدر ، در حمله رمضان ، در شلمچه، در حالي كه فرماندهي گروهان را برعهده داشت ، بر اثر تركش خمپاره صداميان در مورخه 23/4/1360 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    به نام الله و به حرمت خون شهداء

    نام: احمد- نام خانوادگي:علي نژاد - اعزامي از سپاه شيراز- از شهرستان برازجان ، روستاي دالكي. «گروهان شهيد چرامي»

    سلام و درود بر تمامي شهيدان صدر اسلام.

    هر كجا باشيد اگرچه در كاخ هاي بسيار محكم مرگ شما را فرا         مي خواند و از مرگ به هيچ چاره اي رهايي نيست.             ( قرآن كريم)

    و با درود فراوان به رهبركبير انقلاب امام خميني كه آن چنان با ديد مكتبي خود عليه تمام مستكبران جهان مي شورد و آن چنان قهرمانانه از كشور اسلاميمان دفاع مي كند و پوزه تمام ضد اسلاميان را آن طور كه خداوند راضي است به خاك مي مالد. آرزو دارم نميرم تا هنگامي كه دشمن را به لرزه نيندازم . نمي خواهم به سادگي كشته يا مجروح شوم . بايد دگرگون كنم . بايد عصيان كننده هاي در برابر حق را به جاي خودشان بنشانم تا بفهمند اسلام  - آن هم اسلام راستين - پيروي از خط امام خميني است و بس. و تو اي امام از ما راضي باش كه براي احياء دين و دفاع از حسين زمان تمام اعضاء و دل و جانمان را هديه مي دهيم تا اسلام و قوانين حياتبخش آن سراسر جهان گسترش يابد و با آگاهي و با شناخت و يقين به سوي جنگ،به سوي جهاد،به سوي شهادت و به سوي سعادت مي شتابيم .

    مادر،خواهش دارم از شما كه براي من گريه نكنيد كه سياه قلبان شاد  مي شوند. و تو اي پدر عزيز دست هاي پينه بسته ات را از راه دور      مي بوسم.مرا ببخش .شما در حق من محبت ها كرده ايد.پدر براي من گريه نكن و مادرم را دلداري بده . از خدا مي خواهم تا شما را ياري دهد تا آن چه در توان داريد در راه اسلام جانفشاني كنيد و به من توان بدهد كه بتوانم تا آخرين قطره خونم در راه اسلام بجنگم.به منافقين بگوييد شمايي كه براي رسيدن به اهداف باطلتان از هر دروغ و افترايي روگردان نيستيد رويتان سياه باد.شمايي كه به جاي عزت و سرافرازي،ذلت و بدبختي را انتخاب كريده ايد قلبتان سياه باد.مادرم براي من ناراحت مباش . و به آن كساني كه اين راه را ديوانگي مي پندارند بگوييد تأسف براي خودتان بخوريد اي مشركين.خدايا آمرزشت را مي جويم و با عشق به تو با قلبم و روحم و تمام وجودم پشت سر امام خميني ايستاده ام و به گفته ايشان شهادت بر زير بار استعمار  رفتن ترجيح مي دهم.

     

    والسلام - پاسدار احمد علي نژاد

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردالكي
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x