مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد جمالی

684
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی جمالي
نام پدر محمدحسن
تاریخ تولد 1349/06/20
محل تولد بوشهر - تنگستان
تاریخ شهادت 1367/04/04
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن خياري
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندگينامه شهيد احمد جمالي
    خداوند از مومنان جان‌ها و اموالشان را خريداري مي كند كه برابرش براي آنان باشد .
    آنان در راه خدا پيكار مي كنند ، مي‌كشند و كشته مي شوند ، اين وعده حقي است بر او كه در تورات و انجيل و قرآن ذكر شده است ،و چه كسي از خدا به عهدش وفادار تر است ؟اكنون بشارت باد بر شما به داد و ستدي كه با خدا كرده ايد و اين پيروزي بزرگي براي شماست . «قرآن كريم»
    چه شكوه و عروجي براي مجاهدان ايثار گر راه خدا ، در اين آيات ترسيم شده است . خداوند خريدار است و مومنان پاكباز راه او فروشنده اند ،جان ها و مال‌هايشان متاع و كالاي مورد فروش است و بهشت بهاي اين معامله شگفت.
    گرايش و ايمان به اين حقايق متعالي در فرهنگ قرآن ، رمز پيروزي هاي شگرف رزمندگان جان بر كف اسلام در برابر كفر تا دندان مسلح و مجهز به ساز و برگ نظامي ابر قدرت هاست. عامل قوي و قدرتمند معنوي درگير و دار صحنه‌هاي خونين نبرد اسلام و كفر ، همان پيروزي ايمان بر ابزار و تكرار حماسه پر شكوه پيروزي خون بر شمشير است كه با حماسه آفريني هاي شهيدان عينيت مي يابد.
    شهيد احمد جمالي فرزند محمد حسن در سال1349 در روستاي خياري از توابع بخش مركزي شهرستان تنگستان ديده به جهان گشود، ايشان در يك خانواده مذهبي و متدين بزرگ شد و از همان دوران طفوليت با محروميت فقر و تنگدستي و محروم شدن از وجود پدر خو گرفته بود و با خون او عجين شده بود و وظيفه امرار معاش زندگي بر دوش مادر پير و زحمت كشش سنگيني مي كند و ايشان دوش به دوش مادر براي مخارج روزمره زندگي تلاش مي كند.
    دوران تحصيلات ابتدايي را در روستا آغاز و به پايان مي رساند و براي ادامه تحصيل به اهرم عزيمت و دوران راهنمائي را در آنجا به اتمام مي رساند . در اين دوره از زندگي ، ايشان متحول مي شوند و دوره جديدي را در زندگي آغاز مي‌كنند و مدرسه و تحصيل را رها مي كنند و پا به مدرسه عشق مي گذارند . مدرسه عشق و شهادت و جهاد و با آن شور و شعور انقلابي كه در سر داشتند به نداي رهبر كبير انقلاب لبيك گفته به ميدان نبرد با كفار و مزدوران خود فروخته صدام مي‌شتابد .
    در تابستان گرم و سوزان سال 67 هجري شمسي بود كه احمد سر از پا نشناخته و عازم جبهه هاي گرم جنوب مي شود و به جمع رزمندگان اسلام مي پيوندد و به دفاع از دين و ناموس و ارزشهاي اسلامي مي پردازد و در جزيره مجنون در يك نبرد نا برابر با مزدوران صدام به درجه رفيع شهادت نائل مي گردد و پيكر مطهرش را براي تدفين به زادگاهش روستاي خياري منتقل و در جوار ساير شهدا و هم رزمانش در بهشت حسن به خاك سپرده مي شود.
    روحش شاد و راهش مستدام باد
    ادامه مطلب
    وصيت نامه شهيد احمد جمالي
    بسم رب الشهدا و الصديقين
    در مكتب عشق جز نكو را نكشند روبه صفتان زشت خو را نكشند
    اينجانب احمد جمالي فرزند محمد حسن ساكن خياري مشتاقانه هم چون كبوتري سبكبال به سوي جبهه هاي حق عليه باطل رهسپار مي شوم و از دنيا و متعلقاتش چشم مي پوشم و به اميد رسيدن به هدفي والا قيام مي نمايم . اگر در اين صراط مستقيم به آرزوي خويش رسيدم از عموم شما عزيزان التماس دعا و حلاليت دارم ، خصوصا آن‌هايي كه مراحل مختلف زندگي و تربيتم نقش داشته اند .از خداوند منان براي سعادت دين و دنياي آن ها التماس دعا دارم.
    به طور خلاصه توجه شما عزيزان و بستگان را به ذكر چند نكته جلب مي نمايم :
    1- دوستان عزيزم ، هم كلاسي هايم ، و شما دانش آموزان امروز و آينده سازان فردا در راه كسب علم و تحصيل آن كوشا باشيد و از هيچ كوششي دريغ نورزيد تنها غذاي روح من در اين دنيا همين است و روحم آرام نمي گيرد جز با شكستن قفس خاكي و پرواز به سوي خداي بي پناهان .
    2- شما اي برادران و خواهران عزيز وحدت و يكدلي را حفظ نماييد و در مصيبت و فقدان بنده صبر پيشه كنيدكه خداوند سبحان در قرآن مجيد مي فرمايد كه همگي ما يكي پس از ديگري فاني هستيم پس چه زيباست مسافري سبكبال و آماده باشيم و خود را سنگين و آلوده نسازيم و در سوگ من ننشينيد و مرا حلال نماييد كه يگانه راه آزادي من اين است .
    3- ابوالقاسم برادر عزيزم اي دوست شب و روزهاي تلخ و پر فراز و نشيب زندگيم ، اي برادر مهربان و دوست داشتيم اميدوارم كه مرا ببخشيد و همچون گذشته استوار باشي و از مادرم نيز خوب مواظبت كن و سعي نما كه كه قلب او را آرام سازي كه وعده ديدار ما نزديك است .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    سجاياي اخلاقي شهيد احمد جمالي از زبان آموزگار وي
    شهيد احمد جمالي بزرگ شده در يك خانواده مذهبي بود به همين دليل زمينه هاي رشد عقايد مذهبي در وي از بدو پيروزي انقلاب نمايان تر شد.
    اخلاق و رفتارش در محل بسيار مودبانه و متواضعانه بود ، كسي در روستا از ايشان هيچ وقت نگران و ناراحت نشد .
    حضورش در مسجد بسيار فعال و مشوقي براي ديگران بود . در مراسمات مذهبي و راهپيمايي ها و مراسم دعاي كميل و توسل شركت فعال داشت . بارزترين فعاليت مذهبي ايشان شركت در نماز جماعت بود كه همه شب با حضور فعال شهيد اسماعيل جمالي ، حسن جمالي، فلكناز جمالي و ساير رزمندگان در مسجد صاحب الزمان روستايي كربلايي بر گزار مي‌شد و شهيد احمد جمالي مقاله‌هايي مي‌نوشتند و مي خواندند و از صميم قلب و با عشقي وصف ناشدني از امام و انقلاب صحبت مي كرد .
    آموزگار علي جمالي

    معلم حقيقي من
    خداوند را سپاس مي گويم كه اين توفيق را به من عطا نمود كه به مدت 3 سال به عنوان معلم علوم وي در مدرسه شهيد اسماعيل جمالي تدريس نمايم و ايشان به عنوان معلم حقيقي من در زندگي ام تاثير گذارد.
    در سال 65 كه با تني چند از معلمان مدرسه به جبهه اعزام شديم ، مدرسه روستا به علت نداشتن معلم تعطيل شد و به روستاي هم جوار (قباكلكي) منتقل شد و شهيد احمد در نامه اي كه برايم در جبهه نوشتند به اين نكته اشاره كردند كه با رفتن شما به جبهه مدرسه ما را تعطيل كردند همان جا بسيار ناراحت شدم و خودم را گنهكار دانستم زيرا عده زيادي را به خاطر تعطيلي مدرسه ناراحت و خسته كرده بودم و خود نيز جبهه و جنگ و دفاع از دين و ميهن را بر كلاس درس ترجيح داد و به جبهه آمد و در دفاع از آرمان هاي مقدس اسلام شربت شهادت نوشيد و به خيل شهدا پيوست .

    راوي علي جمالي
    دبير علوم اجتماعي



    شهيد ان
    شهيدان محور پرگار عشقند شهيدان لاله گلزار عشقند
    نيابي عاشقي همچون شهيدان شهيدان رونق بازار عشقند
    ********
    قامت شكنان چو گل شكفتندهمه اسرار فلاح خويش گفتند همه
    شب بر رخ لاله شبنم خونين زد با دامن پر ز لاله خفتند همه
    ********
    شهيدان خفته در ماواي خونند شهيدان زورق درياي خونن
    دياري از شهيدان خفته داريم شهيدان فاتح صحراي خونند

    (برگرفته از كتاب بذر خون، شاعر: رهرو)
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخياري
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x