مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد بشی

529
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی بشی
نام پدر علمدار
تاریخ تولد 1327
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1382/03/27
مدفن گنگان
  • زندگینامه
  • روز یکم فروردین سال 1327 شمسی در روستای چاهه جم در خانواده ای مذهبی و محروم بدنیا آمد. از پنج سالگی به شغل دامداری مشغول شد،زیرا درآمد خانواده ایشان از همین راه بوده و در روستا نیز می زیسته اند.

    در 12سالگی پدر خود را از دست داده و ازسن 14 سالگی برای امرار معاش خود و چهار برادر و خواهرو مادر خود راهی کشور قطر شدند.

    در 18سالگی برای انجام خدمت سربازی به کردستان اعزام و مدت 2سال حتی یک روز نیز به مرخصی نرفت چرا که او به سختی خو گرفته بود.

    در سن 22 سالگی بعد از پایان خدمت و دو سال کار کشاورزی در ایران و کار ساختمانی در خارج کشور و جمع آوری مبلغ ناچیزی بدون هیچگونه پشتوانه و همکاری دیگری با دختری از خانوادای کاملاً مذهبی ازدواج کرد و بعد از یک سال صاحب اولین فرزند خود شدند.

    در اولین انقلاب بدلیل فعالیتهای انقلابی و ضدیت با  رژیم سابق به عنوان مرکزمبارزات بود و با چند نفر ازدوستان از جمله مرحوم آزاده عبدالرسول عابدی و مرحوم عبدالعلی شاکر صفت به جمع آوری سلاح های ژاندارمری پرداختند و توانستند حکومت موقت محلی را بدست گیرند تا انجام کامل نیروهای بسیج .

    در سال 67 بعد از چندین با اعزام به جبهه های حق علیه باطل در جزیره مجنون مجروح شد و به اسارت نیروهای عراقی در آمد و مدت 2سال و نیم در اردوگاه رومادیه عراق بسر بردند.

    در سال69 به همراه بقه اسراء آزاد گردیده و به آ غوش خانواده بازگشتند،پس از هفت سال برگشت از اسارت یعنی 76 هنگامی که ایشان بدلیل داشتن شغل کارمندی تقریباً زندگی آرامی داشت همسر خود را که45 سال سن داشت بدلیل عدم تشخیص درست پزشکان و عدم درمان بموقع ، از دست دادند.

    این مصیبت برای ایشان خیلی سخت بود ، ضربه شدید روحی و روانی و مشکل خفته جسمانی بدلیل مجروحیت ایام جنگ باعث شروع نوعی بیماری آزار دهنده در ایشان شد.

    نوعی بیماری که در سال  بعد شدت بیشتری یافت ولی بدلیل ضعف مالی موفق به درمان آن نگردید. درسال 78 بعد از مراجعه به پزشک در بیمارستان مسلمین شیراز مورد درمان قرار گرفت ، و بعد از آن به تهران انتقال یافت و زیر نظر بیمارستان لبافی نژاد درمان را ادامه داد.

    ایشان در سال 76 کار دومین مسجد نیز در کوی شهید بهشتی کنگان به پایان رساند، ساخت مسجد اول ایشان به همراه چند نفر از دوستان دیگر در بندر طاهری در زمان جنگ بود.و حل دیگر او برای ساخت مدرسه ، فضای سبز و غیره کوشش فراوان می کرد، حتی با وضعیت این بیماری خطرناک شیمایی بازهم از پا ننشست م به دنبال زمین برای مدرسه مدام به بوشهر و شیراز می رفت.

    شیمیایی او را همچون آتشی بر سر شمع آب می کرد ، زره زره و قطره قطره هنگامی که در خانه در بستر بیماری بود علی رغم بیماری سختش فقط نام ائمه و شکر خدا بر لب داشت و از اطرافیان  بدلیل مراقبت و پرستاری از خویش دائماً تشکر می کرد.

    سرانجام پس از شش سال دوران سخت بیماری و آلودگی شیمیایی در 27/3/82 شربت شیرین شهادت را نوشید.

    روحش شاد و راحش پر رهرو باد.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگنگان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x