مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اردشیر خلیفات

393
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اردشير
نام خانوادگی خليفات
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1340/01/01
محل تولد بوشهر - گناوه
تاریخ شهادت 1365/12/07
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت روحاني
شغل روحاني
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن بندرريگ
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • فرزند حسین دریکم فروردین ماه سال هزاروسیصدچهل در بندر ریگ ازتوابع شهرستان گناوه ،استان بوشهر درخانواده متدین دیده به جهان گشود. درخانواده ای که پدر باروزی حلال ومادر،با سینه‌ای سرشار از محبت اهل بیت (علیهم السلام)کام کودک را جرعه نوش دوستی خاندان عصمت و طهارت می‌کرد. بعد از دوران کودکی، مهدی گامی دیگر در جهت اعتلای روح خود برداشت. او را برای کسب علم به مدرسه فرستادند.تحصیلات ابتدایی و راهنمایی وتاسوم دبیرستان دررشته اقتصاد درزادگاهش با موفقیت گذراند. و درتاریخ ۱/۱۲/۱۳۵۹ به خدمت مقدس سربازی اعزام ودرتاریخ ۱/۶/۱۳۶۱ درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتمام میرساند. سپس دلش هوای کوی مولایش کرد ودوست داشت تا آشیانه محبوبش پر بکشد و خود را در شمار خریداران یوسف فاطمه (سلامالله علیها) قرار دهد و در محفل محبان مهدی (عجلالله تعالی فرجه) قدم نهد. مهدی خوب می‌دانست که نزدیک‌ترین راه وصال به مولایش حوزه است. او در حوزه علمیه قم تا اتمام مقطع لمعتین با موفقیت وسربلندی مشغول تحصیل شد. در مدت این چند سال علم و عمل و فضائل اخلاقی کوشش کرد تاتوانست مورد پسند مولایش قرار گیرد و او را در خیل شهیدان کوی دوست بپذیرد.شهیددرسال ۱۳۶۲ به جهت انجام سنت رسول خدا تن به ازدواج می دهد وثمره این ازدواج پسری بنام محسن می گردد.

    او به دنبال محبوب بود. زمانی بوی خوش او را در حوزه استشمام کرد و بعد از مدتی با بهبوحه جنگ تحمیلی، نسیم عطر را از جبهه برایش به ارمغان آورد. او به ندای حق لبیک گفت وعاشقانه و صادقانه خود را به جمع افلاکیان خاکی در کربلای ایران رساند. چهار مرتبه درتاریخ های ۱/۱۲/۱۳۶۲تا۹/۱/۱۳۶۳ وسپس درتاریخ ۱۰/۱۱/۱۳۶۳ تاتاریخ ۱۷/۱۲/۱۳۶۳و بلافاصله درتاریخ ۱۵/۱/۱۳۶۴ تاتاریخ ۲۲/۲/۱۳۶۴ درجبهه های جنوب به صورت رزمی وتبلیغی بهمیادین نبرد حق علیه باطل رفت.

    وسرانجام در تاریخ ۳۰/۱۰/۱۳۶۵ برای آخرین بار به جبهه اعزام شد و سرانجام در انتظاری شیرین قرعه وصال را به نام او زدند و مهدی، این سرباز فداکار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)در تاریخ ۷/۱۲/۱۳۶۵ در سرزمین خونین شلمچه دراثراصابت ترکش به درجه رفیع شهادت میرسد. وپیکرپاکش درجوار حضرت معصومه (سلام الله علیها) به خاک سپرده شد.

    یاد می‌کنیم خدای عشق را، سپاه عشق و سرداران عشق را، آنان که جز او ندیدند، نخواستند و نجستند. در پی فرمان رهبر،روان شدند، سرسپرده‌تر و صبورتر از موسی. در وادی عشق رفتند، واله و شیدا. از کوه گذشتند و ازدریا. از خویش بریدند و از دنیا تا رسیدند به سرچشمه بقا و نوشیدند و جاودان شدند.

    آری، سخن دروصف زندگی شهیدِ شاهدِ صادقی است که زندگی اش مظهری از حیات عالمان راستین وربّانی بود.
    ادامه مطلب
    ۱- تمام عمر خودسازی کنید تا عمرتان هدر نرود. بهترین راه آن اطاعت از ولایت و امر رهبری امت است.
    ۲- در مصائب صبر و استقامت داشته باشید. رمز پیروزی در شکیبایی شماست.
    ۳- بکوشید تا سطح علمی خود را بالا ببرید. البته علم و تخصصی که همراه عمل و ایمان و تقوا باشد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربندرريگ
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x