مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید سیدحسین هاشمی

286
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سيدحسين
نام خانوادگی هاشمي
نام پدر سيدمحمد
تاریخ تولد 1343/01/02
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1360/12/29
محل شهادت شوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن محمدعامري
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • شهيد در سال 1343 در روستاي محمدعامري بخش ساحلي در خانواده سادات متولّد شد و در همان روستا پرورش يافت دوره ابتدائي را در همان جا به اتمام رسانيد و اين دوران كودكي را در كنار پدر روحاني خود به تكميل سجاياي اخلاقي و كمال معنويت و ايمان روزگار سپري كرد و بعد از دوره ي ابتدائي در مدرسه راهنمائي دلوار ثبت نام و دوره ي راهنمائي را در همين مدرسه به پايان رسانيد . كه اين دوران مصادف با اولين جرقة ي عظيم انقلاب ايران شد و در اين دو سه سال مبارزت خود را با آگاهي و مطالعه آغاز كرد . و در به راه انداختن تظاهرات و مبارزه با افكار انحرافي كساني كه با وي در ارتباط بودند نقش بسزائي را ايفا كردند . اين دوره نيز با درگيريهاي فراوان گذشت تا اينكه اين ايام را  گذراند ، بعد از اين با اصرار خودش بدون تشويق ديگران به بوشهر روانه شد و در دبيرستان مطهري اين استان جهت گذراندن دوره ي نظري ثبت نام نمود و در اين مدرسه مشغول تحصيل شد .

    در آغاز ورودشان به دبيرستان و برخورد با همكلاسيهايش احساس كرد جوّي كه بر مدارس حاكم شده غير اسلامي و منحرف است ، هميشه تأسف مي خورد در اين مقطع كه فرهنگ اسلام جهان گير شده چرا نوباوگان مسلمان اينطور سرگردانند . لذا با برادرش اسماعيل شاهدي بيعت بسته كه همراه  با خود سازي مبارزه آغاز كنند . چند صباحي بود كه خبر شهادت برادرشان حسين رستمي را شنيدند در اين موقع ترجيح دادند كه اين جبهه داخلي را گذاشته و به جبهه جنگ با كفر مطلق روانه شوند و در حين نبرد براي صله رحم سري به خانواده خود زده و دوباره به جبهه برمي گشت . هميشه آرزو        مي كرد كه شهادت نصيبش شود ديري از مبارزاتش نپاييد كه در تاريخ 2/1/61 سر آغاز حمله فتح المبين جام شهادت را سر كشيد و به ديدار معبودش عجولانه شتافت روانش شاد و راهش جهت رهروان حق مستدام باد
    ادامه مطلب
    سپاس آن خدايي كه مرگ و زندگي را تقدير كرد تا شما را آزمايش كند كه كداميك از شما بعمل نيكوتريد و او غالب و بس آمرزنده است در قاموس شهادت واژه وحشت معني ندارد . راهي است كه بايد پيمود و سفري است كه بايد رفت چه بهتر كه در حال خدمت به رضاي خدا و اسلام و ملت شريف اسلامي شربت شهادت بنوشم و با سرافرازي به لقا الله و اين همان است كه اوليا الله آروزي آن را مي كردند و از خداي بزرگ در مناجات خود طلب ميكردند .

    گورا باد شربت شهادت بر شهداي انقلاب اسلامي به رهبري الامام خميني .

    من از پدر و مادر و برادران و خواهران و خويشان و مردم مي خواهم كه در هر كجا هستند از اسلام و روحانيت مبارز خط امام دفاع كنند ، تا اسلام به تمام جهانيان شناسانده شود . اي مسلمين ، شما هنگامي ميتوانيد دژخيمهاي حاكم و دست نشانده آمريكا و منافقين ضد اسلام و متكبرين و خودخواهان و خان صفتان را به زانو در آوريد كه تمام فكر و فعل و مكتبتان منحصر به خدا شده باشد .

    اي پدران و اي مادران تا شما پاك و تزكيه نشده باشيد ، نمي توانيد فرزندي پاك و منزه داشته باشيد پس من از شما مي خواهم كه تمام اعضا ، الخصوص مغز خود را به خدا بسپارند تا قلبتان آرامش گيرد. من بنده حقير خدا ، از شما مي خواهم كه به منافقين هيچ فرصت ندهيد . اگر گفتند ما ايمان آورديم گفته هاي آنها را رد كنيد چون گفته هاي آنان ريائي است بلكه صداي دورويشان كه حكايت از بي ايماني شان مي كند در گلو خفه كنيد كه اگر آنها فرصت پيدا كنند ، صداي شما را در گلو خفه خواهند كرد .

    شما هنگامي عشق به شهادت پيدا مي كنيد كه از شكيبايي و نماز ، استقامت جوئيد و آن ( نماز )بسي سنگين است مگر بر خاشعين .

    وصيت مي كنم شما را كه برخيزيد و بنياد شرك را براندازيد و از بيراهه نرويد كه گمراه مي شويد كه خط اصيل همان خط ويژه و راستين امام امت است با نفس خود مبارزه كنيد . چون نفس شما را به شعف و ناتواني و تباهي مي كشاند و تا بر نفس شيطاني خود مسلط نباشيد ، از حب دنيا دل نخواهيد بريد . پس جهاد اكبر كه همان مبارزه با نفس مي باشد بنمائيد تا ره خداپرستي و نماز و ايمان را درك كنيد به راستي كه هيچ چيز به اندازه ايمان به خدا طعم ومزه ندارد .

    براي ما افتخار است كه ديده باني و فرماندهي ما را مهدي (عج) به عهده داشته باشد . چنانكه مهدي به آن همرزم در بيداري فرموده بود . مردم ! اين جنگ دفاع نيست ، بلكه جهاد است اي پدرم و اي مادرم و اي برادر و اي خواهرم وقتي جهاد في سبيل الله باشد مدرسه رفتن معني ندارد ، زيرا بزرگترين و افضل ترين دانشگاه براي خدا در جبهه پيكار كردن است اي برادران شما مي توانيد بهترين جهاد را در پشت جبهه انجام دهيد و آن ارشاد و به خدا جلب كردن مردم است .

    اميدوارم كه شهادتم همگام با پيروزي اسلامي عليه كفر يعني ، صداميان باشد .
    ادامه مطلب
    1ـ چه كسي نام او را انتخاب كرد و انگيزه او از اين انتخاب چه بود ؟ پدر و مادر . بخاطر اهل بيت چون تولد ايشان در دهه محرم بوده .

    2ـ آيا روز تولد مصادف با ايام خاصي بوده است ؟ بله با محرم الحرام .

    3ـ آيا در دوره ابتدايي مردود و يا ترك تحصيل نموده و علت آن چه بوده است ؟ خير ، فقط دوره دبيرستان عازم جبهه شد .

    4ـ روحيه اجتماعي او را توصيف كنيد ؟ با همه رابطه دوستانه داشت و احترام وي متقابل بود .

    5ـ چه نوع فعاليت سياسي و انقلابي قبل و بعد از پيروزي انقلاب انجام مي داد ؟ در نوشتن شعارهاي اول انقلاب تلاش مستمري داشت در تمام راهپيمائيهايي ها شركت فعال داشت .

    6ـ در خصوص ارادت و معرفت و محبت شهيد به اهل بيت و توسل وي به ائمه اطهار توضيح دهيد ؟

    يكي از مداحان و دعاخوانهاي روستا بود و اخلاق او در مراسمهاي مختلف به حدي بود كه هم اكنون مثال زدني است .

    7ـ آيا اقداماتي براي ازدواج شهيد انجام داده بوديد ؟ اگر خاطره اي در اين داريد بيان كنيد ؟ دختري از اقوام در نظر ايشان بود ولي بعلت شهادت ازدواج صورت نگرفت .

    8 ـ خدمت سربازي را در كجا گذراند و در چه تاريخي شروع و در چه تاريخي پايان يافت ؟ مشغول به تحصيل بود و خدمت نرفته .

    9ـ اولين بار در چه سني و چگونه به جبهه رفت ؟ هفده سالگي ، از طريق بسيج بوشهر .

    10ـ چه خاطراتي از جبهه و همرزمانش داريد ؟ بهترين آرپي جي زن خط بود و با ركورد شكار سي و دو تانك در يك روز توانايي خود را اثبات كرد .

    11ـ آخرين مرتبه اي كه به جبهه مي رفت چه حالات روحي داشت و چگونگي وداع او را بيان كنيد ؟ از شكل روحاني او كاملاً واضح بود كه ايشان باز گشتي ندارد و وداع خالصانه او هنوز در ذهن اقوام است .

    12ـ شهادت ايشان چه تأثيري بر شما و اعضاي خانواده گذاشت و براي استقبال از شهيد چه كارهايي انجام داديد ؟ در شمال روستاي كنار بهداشت هم منتظر او بودند و حالت معنوي تشيع او هميشه در خاطرمان جاودان است .

    13ـ آيا شهيد تشييع جنازه شده است ؟ تاريخ و محل دفن و نام گلزار او را بيان كنيد ؟ بله ، 1/1/61 ، بهشت شهداي محمدعامري روز تحويل سال .

    14ـ از اينكه خانواده معظم شهيد هستيد چه احساسي داريد ؟ احساس غرور و همچنين احساس مسئوليت .

    15ـ شما به عنوان پدر و مادر شهيد چه پيامي ، سخني با مردم و مسئولين داريد ؟ شهداء از دل خاك اين سرزمين و در دل انقلاب روئيدند و در زير درخت انقلاب خود را پرپر نمودند تا گزندي به اسلام و مملكت و ناموسمان نرسد پس فرزند همه مردم بودند و در دلها جاودانه خواهند نامه سكوت مزارشان فرياد عشق به ميهن اسلامي است پس بهتر است ارزشهاي آنها حفظ شود .

    فضايل اخلاقي

    شهيد هاشمي سيدي از سادات اهل بيت و عرفان و شهيدي از شهداي زيباي بخش ساحلي و از جوانمردان خطه ي عزيز ايران . اهل محل شهيد مي گويند كه پاكي و صداقت حسين گونه ي اين سيد شهيد به اندازه اي بود كه هنوز عطر و بوي آن اخلاص و صافي در جاي جاي نقش ضمير روستاي ما تلالو مي زند رفاقت شهيد با شهيد رستمي تنگاتنگ بود و همراه و همدوش هم در راه عزت و انقلاب گام بر مي داشتند نيايش هاي وي كه معصومانه از قلبي پاك و روحي سرشار از لطافت و معنويت و عرفان بيرون مي آمد در سنگر ، عطر و هواي مطلوبي ايجاد مي كرد . همه با گريه هاي شباهنگام شهيد آشنا بودند و زمزمه هاي زيباي وي ترنمي خاص به گوش ها مي رساند . پاكي و صداقت وي در دستكاري شناسنامه اش براي اعزام به جبهه حكايت از روزهايي رويايي داشت و روزهايي سرشار از ملكوت آسمان ها و ملاقات حضرت دوست خاطره اي نبود كه از ذهن فراموش شود . علاقه ي وي به قرآن و آيه هاي نوراني و پاك اين صحف عزيز ، كلام ناب زبان دوستان وي است بي آلايشي و بي ريايي و صاف و صادق بودن وي كه از ويژگي هاي سادات مكرم و معظم است نگذاشت كه تلاش هاي عرفاني اش فقط در پشت جبهه ها مثبوت بماند و مجنون وار او را روانه بياباني سخت براي جستن ليلي زمان كرد و چه زيبا ليلي خود را يافت .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمحمدعامري
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x