مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین بهزادی

831
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی بهزادي
نام پدر علي
تاریخ تولد 1342/01/01
محل تولد بوشهر - تنگستان
تاریخ شهادت 1362/07/06
محل شهادت زبيدات
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل كادرزميني ارتش
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن عالي چنگي
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    حسين در سال 1342 در روستاي عالي چنگي از توابع شهرستان تنگستان به دنيا آمد . او در سال 1349 براي يادگيري سواد و اندوختن دانش پا به مدرسه گذاشت و تا پايان دوره ابتدائي ادامه تحصيل داد . اما تنگناها و مشكلات خانواده در تامين هزينه هاي مالي ،  اجازه اوليه تحصيل را براي او فراهم نكرد و مجبور شد براي ادامه زندگي خانواده به كمك پدر آيد و در كسوت نان آورِ خانواده قرار گرفت . شغل كارگري با تمامي مشقاتي كه اين حرفه داشت براي رضاي حق و خانواده انتخاب كرد . او با همه اين گرفتاري ها از روزگار عقب نماند و به انساني خدا انديش و خود باور تبديل شد تا روزي بهترين گوهر زندگيش با تمام ايمان و صداقت خويش در راه امام شهيدان و دفاع از دين و ميهن هزينه نمايد .

    حسين از همان نوجواني و جواني علاقه خاص خود را نسبت به مسائل مذهبي نشان مي داد . با دوستانش در مورد مسائل شرعي و ديني به بحث و مشورت مي پرداخت و تا مسائل ديني برايش واضح و تفهيم نمي شد دست از مباحث خود بر      نمي داشت .

    او در تاريخ 18/6/1361 جهت امر مقدس سربازي و جانفشاني در راه اسلام و ميهن عزيز روانه اين خدمت مقدس گرديد . خدمت مقدماتي سربازي را در تهران در پادگان لويزان لشكر 21 حمزه گذراند و پس از طي 3 ماه دوره آموزشي بطور مستقيم به منطقه عملياتي محرم در عين خوش اعزام گرديد تا از آنجا به منطقه دهلران انتقال يابد . پس از طي مدتي خدمت در اين منطقه در گردان 138 لشكر 21 حمزه وارد خط مقدم شهرك زبيدات[1] عراق انتقال داده شد و در سمت تيربارچي به نيروهاي اسلام خدمت شايان توجه اي نمود ولي آتشبار دشمن با حجم زياد مجال رشادتهاي بيشتر به اين شهيد بزرگوار را نداد و در يك غروب غم انگيز در حاليكه ساعت 7 بعد از ظهر سال 1362 بود سفر عقباي خويش را آغاز كرد تا در كنار دوستان ملكوتي خود آرام بگيرد.

     

    سجاياي اخلاقي شهيد حسين بهزادي

    - خواسته هاي او اندك بود چون از كالاهاي دنيا تنها در حد ضرورت برمي داشت

    2- تواضع و فروتني در مقابل پدر و مادر و دوستانش

    3- ايمان بهمراه يقين نسبت به اعتقاداتش

    4- توجه به نماز اول وقت و برپايي آن در هر شرايط ولو در ميدانهاي نبرد كه آتش دشمن مهلت نمي داد

    5- اعمال صالح انجام مي داد در حاليكه بيمناك بود كه مبادا اعمال او به درگاه ايزد منان مقبول واقع نشود

    6- پيروي از ولايت فقيه و رهبري حضرت امام خميني (ره)

    7- به مال حلال از دنيا قانع بود

    8- مساعدت و همكاري با خانواده در تحصيل مخارج و

    هزينه هاي خانه

    9- بر سختيها و شدائد روزگار فردي شكيبا و صبور بود

    10- در آنچه خداوند آنرا حرام فرموده بود چشم فرو مي بست

    11- شجاعت وصف ناپذير در ميادين نبرد و رزم

    12- احترام فراوان به پدر و مادرش

    13- در سخنان او حرف عبث و بيهوده ديده نمي شد

    14- لغزش و خطايش بسيار كم بود

    15- روشني چشمش در امر زوال ناپذير مانند محبت خدا و بهشت بود .

    1- پاسگاه زبيدات در خاك عراق قرار گرفته است . اين پاسگاه به لحاظ ارتباطي و تداركاتي در زمان جنگ اهميت خاصي داشت .

    خانواده شهيد حسين بهزادي

    حاج علي بهزادي متولد سال 1310 و بانوي مكرمه سكينه غلامي متولد سال 1318 پدر و مادر سرباز شهيد اسلام حسين بهزادي هستند كه در روستاي عالي چنگي از توابع شهرستان تنگستان زندگي مي نمايند . حاج علي بهزادي بعلت شرايط شغلي پدرش كه كسب و كار كشاورزي داشته همگام با شغل پدر از 10 سالگي به اين امر مشغول گرديد و تا حال حاضر نيز به اين امر مي پردازد . پدر شهيد بهزادي از اشخاصي است كه در راه امور خير در روستاي خويش دريغ نكرده و داراي روحي بشاش و مردم دار خوش مشرب و صاحب نام مي باشد .

    مادر شهيد نيز از سال 1318 امر خانه داري و تربيت فرزندان صالحي را آغاز نموده و از مادران كوشا و ساعي در امر خانه داري مي باشد . او با تربيت فرزندان نيك كه هر كدام در مشاغلي هستند قدمهاي مثبتي را برداشته است . فرزندان او ساليان سال در جبهه هاي نبرد ، راه و ياد برادر شهيد خود را حفظ نموده و يكي از خانواده هاي متعهد و متدين روستاي خودشان مي باشد از خداوند توفيق روزافزون آن خانواده محترم را مسئلت داريم .

    پيام شهيد

    شهيد بزرگوار در تمامي عرصه هاي زندگي پربار خود به ارزش اسلامي رنگ و جلاي ديگري بخشيده بود و زندگي را هدف بزرگ از طرف خداي خويش مي دانست و هدف اصلي را پايبند بودن به شعائر اسلامي مي دانست و در راس تمامي اعمال خود نماز را بزرگ مي دانست و به آن اهميت خاصي قائل بود بصورتي كه در هر حال به دوستان هم رزمش در جبهه و يا در زمان بازگشت به خانه اين امر بزرگ را يادآور مي شود و علت دوري شيطان از خداوند را عدم سجده بر خداي بزرگ مي دانست و اعتقاد داشت اگر چنين امر مهمي از طرف انسان ناديده گرفته شود ، اعمال او با شيطان در يك رديف خواهد

    بود .او اطاعات از ولايت فقيه و سپس پيروي از والدين را از علل قرب بسوي خداوند احديت مي دانست و ترك هر دو آنرا مصيبت بزرگ در برابر خدا مي دانست به همين خاطر در هر جايي كه فضاي مناسب براي او بوجود مي آمد از رهبريت امام خميني بعنوان رهبر بزرگ انقلاب دفاع مي كرد و پيام او ، پيروي مطلق از رهبري آن بزرگوار بود و در زمينه اطاعت از والدين نيز به افراد خانواده خود تاكيد داشت كه اطاعت از پدر و مادر نيز در رديف اطاعت از خدا   مي باشد و اف آنها عرش خداوندي را خواهد لرزاند .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    مصاحبه با خانواده شهيد حسين بهزادي

    حسين بهزادي در خانواده اي بزرگ شده بود كه اعتقاد راسخ به دين مبين اسلام و تاكيد به مسائل ديني ، حاكميت و تار و پود خانواده او را تشكيل مي داد .

    خانواده اش در مورد او مي گويند : او فردي متواضع و سر به زير و در عين حال باوقار بود . و در مسائل عبادي و برپائي نماز و روزه گوي سبقت را از ديگران ربوده بود . از زماني كه انقلاب اسلامي در ايران به ثمر رسيد علاقه وافري نسبت به رهبري حضرت امام خميني (ره) نشان مي داد .

    در خانه سعي و كوشش او اين بود كه رضايت ما و ساير اعضاي خانواده را جلب نمايد و تا سر حد امكان به رفع مشكلات مالي از طريق كار در مزرعه مي پرداخت و هرگز احساس ضعف و خستگي از كار حلال او را آزرده نمي كرد . دوستانش او را بعنوان فردي موحد و با خدا مي دانستند زيرا بخوبي مسائل مذهبي را به ديگران تفهيم مي كرد و هرگز حرفهاي بيهوده از او شنيده نمي شد و باعث اذيت و آزار ديگران نمي گرديد و بيشتر در اين انديشه بود كه رضايت خانواده را در سايه رضايت خدايش جستجو نمايد .

    « عباس بهزادي برادر شهيد حسين بهزادي »
    ادامه مطلب
    خاطره از شهيد حسين بهزادي

    اينجانب سيد عوض هاشمي فرزند مرحوم سيد عبدالحسين هاشمي از روستاي عالي چنگي هستم كه از دوران كودكي با شهيد حسين بهزادي دوست صميمي بوده ام . ايشان به علت اينكه از اقارب و نزديكان من بود آشنايي كاملي با او داشتم مشكلات مالي خانواده و كمك به پدرش و در كشاورزي او را از ادامه تحصيل باز داشت ولي به مسائل مذهبي و شرعي و يادگيري آن علاقمند بود . ما در روزهاي تعطيلي به منزل همديگر مي رفتيم و در مورد مدرسه و كشاورزي و در مزرعه با همديگر صحبت مي كرديم . حسين هنگامي كه در مسائل شرعي و ديني غوطه ور مي شد قابل توجه بود زيرا مسائل را با تمامي جزئيات آن بررسي مي كرد . تا اينكه با همديگر به خدمت نظام وظيفه احضار شديم من بعنوان امدادگر و حسين بعنوان تيربارچي درخدمت نيروهاي اسلام بوديم . شهيد بهزادي يكي از دوستان نزديك من بود ولي داراي خصيصه برتري كه نسبت به ساير دوستانم داشت ايمان و قدرت ارادۀ او بود . آن شهيد بزرگوار در موقع نماز پيش از ديگران مقدمات ورود به نماز را فراهم مي كرد و از اولين كساني بود كه در آن وضعيت كه هر لحظه آتشبار دشمن امان را از انسان مي بريد در صف نماز قرار مي گرفت . من مدت ده ماه در خط مقدم جبهه بخصوص در مرحله دوم شرهاني كه فاصله ما و نيروهاي دشمن از 60 متر تجاوز نمي كرد  با ايشان بودم . حسين در سنگر ديده باني با عشق و علاقه اي وصف ناپذير نگهباني مي داد و با اين وضعيت هرگز نماز اول وقت او فراموش نمي شد .

    سيد عوض هاشمي هم رزم شهيد حسين بهزادي
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارعالي چنگي
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x