مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید سیدحسن هاشمی

794
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سيدحسن
نام خانوادگی هاشمي
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1308/05/08
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1357/11/22
محل شهادت تمبك
مسئولیت انقلابی
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن كنگان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • شهيد مرحوم سيد حسن هاشمي فرزند مرحوم سيد محمد در تاريخ 1308 شمسي در بندر کنگان چشم بجهان گشود. در ميان خانواده هاي از سادات معروف کنگان که اسلاف و نياکان وي ، همه مسئوليت حسينيه بعهده داشته اند و از اين رهگذر خدمت به اسلام و مسلمين ميکرده اند و خود شهيد بعد از پدر متصدي حسينيه و در ايام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان مجالس سوگواري و وعظ و ارشاد در کنگان برگزار مي کرده و در اين ايام محرم ، از اول تا روز سيزدهم محرم ، اطعام عمومي مخصوصا فقراء و ضعفا در ايام مزبور اطعام مي شده اند و مورد توجه غالب مردم که در مشکلات و شدائد و بيماري فرزندانشان به اجدادطاهرين وي متوسل مي شده اند و نذوري مي کرده اند و نتيجه هاي مثبت مي دادند.

    و در سال 1357 شمسي همگام با امت حزب الله در تظاهرات نقش بسزائي داشته اند و مخصوصا در ايام عاشورا با وجود تير اندازيهاي مامورين دژخيم حکومت ننگين و خائن پهلوي ، بدون واهمه همراه با شعارهاي توفنده و کوبنده مردم را عليه رژيم منحوس و منحط پهلوي تحريک و بطرفداري از امام امت ، خميني بزرگ رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران دعوت مي نمود و شب عاشوراي 57 از خاطره بزرگ و فراموش ناشدني از شهيد است و در شب 22 بهمن سال 57 در تحويل گرفتن اسلحه گروهان همگام با روحانيت مبارز و امت حزب الله و از اينرو در آنروز حساس که اشرار چشم به اسلحه دولتي دوخته بودند ايشان را در حال ماموريت که با برادران تکاور نيروي دريائي جمهوري اسلامي جهت جمع آوري اسلحه هاي پاسگاه هاي تابعه بطرف بندر عسلويه مي رفتند ، ناگهان مورد حمله اشرار قرار گرفته و ايشان را به درجه رفيع شهادت مي رسانند.
    ادامه مطلب
    در محضر شما وصيت مي كنم هيچ گاه دست از حسينيه و  امام حسين (ع) بر نداريد . سعي كنيد راه ايشان را ادامه دهيد . به اسلام خدمت كنيد . وصيت دوم من اين است ,  اگر از دنيا رفتم مرا به شهر قم ببريد و درآنجا دفن كنيد . اگر نتوانستيد اين كار را  انجام دهيد مرا در حسينيه خودم دفن كنيد . وصيت ديگرم به سيد عبدالله است . نگذاريد زن دوم من -فاطمه- بچه ها را از شما دور كند و به جاي ديگر ببرد . از خواهر ها و برادر هايت تا آنجا كه مي تواني مواظبت كن   هميشه با هم و دوست باشيد . به خدمت حسينيه و امام حسين(ع) كمر ببنديد . برايم خيرات كنيد .  پيرو رهبر انقلاب اسلامي باشيد . هميشه از جد بزرگوارمان امام حسين (ع)كمك و راهنمايي بخواهيد .  تا در برابر دشمنان سر بلند و پيروز  باشيد .
    ادامه مطلب
    شهيد به روايت فرزند

    در زمان شهادت پدرم سي ساله بودم و به منبر مي رفتم . وقتي مردم خبر شهادت پدرم راشنيدند خيلي ناراحت شدند .  بيشتر به ما توجه مي كردند. كمال تشكر را آز آنها  داريم .

    من بعنوان فرزند شهيد بايد ترويج دهنده فرهنگ  اسلامي و مذهب تشيع باشم . خدمت به خلق خدا , كمك به فقرا و بر پا داشتن عزاي سيد و سالارشهيدان از وظايف يك فرزند شهيد مي باشد

    هنگام شهادت پدرم سعي و تلاش داشتم يراي برادران و خواهران خودم پشتيبان خوبي باشم تا آنها احساس تنهايي نكنند .

     

    سيد عبدالله  هاشمي

     

    شهيد به روايت همسر

    ما در سال 1340 ازدواج كرديم  .ازدواج ما ساده و   بي آلايش بود . خاطره اي كه از آن مراسم دارم اين است كه بعد از 4 سال خشكسالي در شب عروسي ما باران باريد . انساني خوش اخلاق و خوش رفتار بود . به مردم احترام  مي گذاشت . ايشان فردي مقيد بود . در كار هاي خانه به من كمك  مي كرد .يك روز از منزل به سوي حسينه مي رفتم . ناگهان متوجه شدم حسينيه خيلي شلوغ است  . از آنها پرسيدم چه خبر است . آنها گفتند  همسرت به شهادت رسيده است .

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاركنگان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x