مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید قنبر قنبری

603
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام قنبر
نام خانوادگی قنبري
نام پدر سالم
تاریخ تولد 1342/06/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت جزيره مينو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل آموزش وپرورش
تحصیلات فوق ديپلم
مدفن بيدخون
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • قنبر قنبری فرزند سالم در تاریخ سوم شهریورماه سال 1342 در روستای بیدخون دیده به جهان هستی گشود.
    در 6 سالگی وارد مدرسه آیت‌الله سعیدی شد و دوره ابتدایی را به پایان رساند. به علت نبودن مدرسه راهنمایی، دوره راهنمایی و دبیرستان را در بخش گاوبندی از توابع استان هرمزگان گذراند.
    نمرات عالی او باعث شد او را به اردوی چند روزه به بندرعباس و سپس برای گردش علمی و دیدار با شخصیت‌های طراز اول مملکت به شهرهای اصفهان، قم و تهران بفرستند.
    کلاس سوم دبیرستان را در یکی از دبیرستان‌های وابسته به سپاه پاسداران در اصفهان گذراند و سال چهارم را در شهر خورموج به سر برد و موفق به اخذ دیپلم در رشته علوم‌تجربی با معدل بسیار بالا شد و به تحصیل در رشته تجربی مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی بوشهر ادامه داد.
    وی هم زمان با تحصیل به مطالعه در زمینه مسایل مذهبی و سیاسی به‌ویژه جریانات و احزاب سیاسی روز می پرداخت.
    صفای باطن و ایمان آگاهانه و آشنایی‌اش به مسایل فرهنگی روز، او را بر آن داشت تا بیشتر در جبهه فرهنگی فعالیت کند و از این‌رو در انجمن اسلامی و کتابخانه بیدخون که خود از مؤسسان آن بود، مشارکت مؤثر داشت و ار هر فرصتی برای جذب جوانان و تجهیز کتابخانه روستا استفاده می‌کرد.
    او در ایام تابستان به فراگیری فنون نظامی می‌پرداخت و در تاریخ هجدهم مهرماه 1363 برای اولین بار راهی جبهه شد و مدت 3 ماه در یکی از جبهه‌های جنوب، مشغول نبرد شد و پس از پایان دوره مأموریت به نزد خانواده بازگشت.
    در خردادماه سال 1365 دوره دو ساله مرکز تربیت معلم را به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک کاردانی در رشته علوم‌تجربی گردید.

    در تابستان همان سال ازدواج کرد و ۲۰ روز بعد به یاری رزمندگان شتافت. با بازگشایی مدارس برای دیدار مجدد با خانواده به شهر برگشت. به او ابلاغ شد به‌عنوان معلم به یکی از مدارس جم و ریز برود اما او دوباره به جبهه رفت و سرانجام در روز چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ بر اثر اصابت دو گلوله بر سر و گردن در سن ۲۳ سالگی جاودانه شد. پیکر پاکش را چهل روز بعد از کنار اروندرود به روستای بیدخون انتقال دادند و به خاک سپردند.
    ادامه مطلب
    ای مردم ، مبادا دل به این دنیا ببندید که پیغمبر اسلام(ص) فرموده : “حب الدنیا راس کل خطیئة” و این دوستی دنیا است که انسان را به همه گونه گناه و خطا می‌کشاند، مبادا گول ظاهر دنیا را بخورید.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربيدخون
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x