مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد صحرانشین

1212
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی صحرانشين
نام پدر ابراهيم
تاریخ تولد 1343/07/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1363/08/03
محل شهادت آبادان
مسئولیت نيروي تداركات
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن خورموج
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • پاسدار شهيد محمدصحرانشين در روستاي گله دار از توابع استان فارس در سال 1343 ديده به جهان گشود . محمد تحصيلات خود را از مقطع ابتدايي آغاز نمود و بعد از گذراندن دوره ابتدايي وارد دوره راهنمايي شد . اما بعد از آن موفق به ادامه تحصيل نشد .  محمد هميشه درمورد كارها و اهدافش با اعضاي خانواده مشورت مي كرد و در مشكلات و گرفتاري ها خانواده را ياري مي نمود . وي  يكي از جوانان انقلابي و پر شور و نشاط بود . علاقه ايشان به سپاه پاسداران باعث شد بعد از ترك تحصيل  به سپاه پاسداران كنگان ملحق شود  . محمد فردي فعال و يكي از اعضاي نمونه سپاه پاسداران بود . وي  چندين بار عازم جبهه شد  . جبهه را خانه خود مي دانست . اين مرد دلاور سر انجام در عمليات ثامن الائمه  كه با هدف شكستن حصر آبادان ,آزادسازي جاده هاي آبادان _ اهواز و آبادان _ م%D
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    در سال 1362 با محمد ازدواج كردم . وي فردي مخلص و مذهبي بود . هميشه دوست داشت به مردم كمك كند . خيلي به من محبت مي كرد . حدود دو ماه از ادواج ما گذشته بود كه از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كنگان روانه جبهه شد . بعد از سه ماه به من خبر دادند كه محمد مجروح شده و در بيمارستان اهواز بستري است . بعد از چند روز حالش بهبودي يافت و دوباره به جبهه بازگشت  . مدت 15 روز در جبهه بود . سپس به مرخصي آمد . من در آن زمان بار دار بودم . چند روزي ماند و دوباره به جبهه برگشت . من پس از  3 ماه زايمان كردم و ثمره اين ازدواج يك دختر بود ، او را طاهره نام نهاديم . شهيد صحرانشين پس از شنيدن خبر تولد دخترمان به مرخصي آمد وپس از رسيدن به منزل فوري دو ركعت نماز شكر را به جا آورد . خيلي خوشحال بود و دائما خدا را شكر مي كرد .مي گفت حالا مسئوليت مان بيشتر شده است . بايد دختري را تربيت كنيم كه راه حضرت زينب ( س) را در پيش بگيرد . شب آخر مرخصي اش شب عاشورا بود . آن شب به حسينيه رفت و به سينه زني پرداخت . ساعت 4 صبح به منزل برگشت و پس از اقامه  نماز صبح به او گفتم : بيا كمي استراحت كن فردا بايد مسافت زيادي     بروي  . گفت : امشب شب آخر است ! خواب ديده ام فقط امشب در كنار شما هستم ، اين دفعه شهيد مي شوم . شروع كرد به وصيت كردن و گفت : «با مردم به خوبي رفتار كن . با پدر ومادرم خوب باش , مبادا آنها را از خودت برنجاني، دخترم را درست تربيت كنو او را به مدرسه بفرست . مبادا از شهادت من گريه كني . صبر داشته باش  ».

     

     همسر شهيد ( نرگس رحماني خواه )
    ادامه مطلب
    خاطره هايي از دوستان و خويشاوندان شهيد :

    محمد مداح اهل بيت بود . هنگامي كه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كنگان مشغول انجام وظيفه بودهر سال ماه محرم و صفر مرخصي مي گرفت  و براي مداحي به خورموج ( محل سكونت وي ) مي رفتاو با مردم صميميت و محبت خاصي داشت . 

    محمد همان طور كه به جبهه و جنگ اهميت مي داد همان گونه به پدر و مادر خود اهميت مي داند . در سال 1363 محمد از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كنگان به جبهه اعزام شده بود . من با دو برادر ديگرم به نام هاي عباس و هاشم به جبهه رفتيم . موقعي كه در جزيره مجنون بوديم . محمد به ديدن ما آمد و گفت : يكي از شما بايد به خانه بر گردد  زيرا پدر و مادر تنها هستند و در شهر هيچ كس را ندارند .  ما گفتيم نمي رويم . كفت : حتما بايد يكي از شما برگردد . او رفت و با فرمانده صحبت كرد  و براي يكي از ما اجازه گرفت و به شهرستان برگرداند .

    برادر شهيد ( امير صحرانشين )

     

     يك بار در جبهه جنوب موج انفجار خورده بود و مدتي در بيمارستان اهواز بستري بود . دراين  مدت  حتي يك بار هم با ما تماس نگرفت . وقتي حالش بهبود يافت دوباره از همان جا به جبهه آمد . زماني كه به مرخصي برگشت به ما گفت : من در جبهه دچار موج انفجار شدم و چند مدت در بيمارستان بستري بودم . براي اينكه شما را نگران نكنم به شما چيزي نگفتم . اما مي ديديم بخاطر همان موج انفجار گردنش ثابت مي ماند و نمي توانست آن را حركت  دهد . با تمام اين مسائل هيچ گاه دست از مبارزه بر نداشت و شجاعانه در جبهه هاي نبرد جلوي دشمن ايستادگي كرد .

    رادر شهيد ( امير صحرانشين )
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخورموج
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x