مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید پرویز پورحمزه

904
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام پرويز
نام خانوادگی پورحمزه
نام پدر حسن
تاریخ تولد 1343/10/10
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1370/02/28
محل شهادت خليج فارس
مسئولیت موتوريست ناوچه
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات پنجم ابتدايی
مدفن بنه گز
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندگینامه شهید پرویز پور حمزه

    پرویز شهیدی از سلاله حسین سرداری از لشکر بی پایان حق و مبارزی از صف مسلمانان در برابر دشمن اصلی اسلام (آمریکای جنایتکار) برادر پور حمزه در محله جبری بوشهر چشم به جهان گشود به جهانی که از همان ابتدا چهره ناملایم خویش را در فقر و نداری به خانواده اش نشان میداد.

    هنگامی که غریو الله اکبر فضای مملکت را فر اگرفت و از آن هنگام که امام این راهبر همیشه تاریخ ما فریاد برآورد تا مسلمانان را یوغ اسارت نجات دهد او همراه و همگام مردم در راهپیمائیها شرکت کرد تا اینکه طومار خاندان پهلوی درهم پیچیده شد . از هنگام تشکیل اولین پایگاههای مقاومت پس از انقلاب با آنها همکاری کرد از سال 1359 در پایگاه مقاومت شهید پور دلاور و نصر فعالیت داشت ودرکلیه مجالس عزداری وجشنهای انقلاب فعالانه شرکت داشت از پیروان راستین و استوار ولایت فقیه بود از عاشقان پاکباخته امام بود و با این عشق بسوی لقاالله پیوست .

    با اولین جرقه های جنگ همراه خیل بسیجیان جان برکف بسوی جبهه شتافت ( عملیات دهلویه وسوسنگرد ، عملیات بستان وحصر بستان و تنگه چزابه ، بیت المقدس ، رمضان ، جزیره مجنون، کردستان، فاو واسکله المیه و البکر) در عملیات چزابه از ناحیه سر با ترکش خمپاره مجروح گردید و گردان وی را مفقودالاثر پنداشت ولی او با رشادت تمام در حالی که زخمی بود سینه خیز خود را به نیروهای خودی رسانید د بعد به بیمارستان منتقل گردید.در جزیره مجنون نیز خمپاره به قایق وی اصابت کرد و از ناحیه شست انگشت مجدداٌ مجروح گردید. وی یک از افرادی بود که در تمام مانورهای زمان صلح شرک می کرد.

    شهید پور حمزه بصورت سرباز وظیفه وارد سپاه گردید ، پس از یازده ماه خدمت به عضویت رسمی سپاه درآمد، وی یازده ماه تمام در جبهه کردستان با وابستگان آمریکا جنگ و از خود رشادتها نشان داد . او که بدستور امام ،آمریکا را بانی و باعث همه بدبختیهای ملتها میدانست از همان  از همان ابتدا در مقابل آمریکا و مزدورانش مردانه ایستاد و با کار خود چهره زشت و کریه شیطان بزرگ را به همه مظلومان جهان نشان داد.

    علاوه بر همه رشادتها شخصیتی آرام داشت و هرگز سخنی اضافه نمی گفت ، همه کسانی که او را می شناختند از وی به نیکی یاد میکنند ، برای پدر و مادر خواهر و برادر خویش نیز فرزند و برادر مهربانی بود. با این امید که جویبار خون مطهر او با دیگر شهدای عزیز به هم آمیخته و رودخانه ای پرطلاطم را رقم زده واین شیطان جانی را بکام خود کشیده و در غرقابی هولناک به دست و پا زدن وا دارد.

    انشاءاله

    یادش گرامی و راهش مستدام باد . (پرویز عزیز بزرگی وجودت را همی  واژه تفسیر نتوان کرد زیرا تو خود بزرگترین مفسر ایمان ، عشق و عاطفه بودی).
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

     

    " وصیت نامه شهید پرویز پور حمزه "

     

    با چنگ و دندان به جهاد برخیزید و به زمزه های شوم صلح و سازی اعتناء نکنید.     (قرآن کریم)

    با سلام و درود بیکران بر چهارمین بت شکن قرن امام خمینی  چهارسال و اندی از تجاوز جنایتکارانه رژیم صدام به خاک میهن اسلامیمان میگذرد و امت پیکارگر وشکست ناپذیر ما بدنبال امام سازش ناپذیرشان در برابر حملات کفر جهانی برای حراست از حریم پاک میهن اسلامی مقاومت میکنند و تنها هدفشان مکتب است مکتبی که برترین مکتبهاست. ( اسلام برترین است وهیچ مکتبی بر او و برتر نیست.)

    مفسد را نمی توانیم با او مصالحه کنیم، تا آخر با آنها جنگ خواهیم کرد وانشااله و تعالی پیروز خواهیم شد.  ( امام خمینی )

    این سخن امام   بزرگمان است که بستگی به همت جوانان عزیزدارد و من ازتمام جوانانی که تاکنون در جبهه بوده اند میخواهم که دست از یاری امام خود بر ندارند و همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشند البته من کسی نیستم که برای شما سخنی بگویم.

    خدایا مرا ببخش که نتوانستم کاری خیر برای تو انجام دهم وتمام عمرم را گناه سر کردم . من تنها از تو میخواهم که مرا ببخشی ، چون توئی بخشنده ومهربان ، تنها وصیت من این است که با هرکسی برخوردی داشتم و برخورد ، من غیراسلامی بود مرا ببخشید و حلالم کند.

    اما تو مادرم ، که با آن همه رنج و زحمت که برایم کشیدی و شبها بیخوابی کشیدی تا مرا بدینجا رساندی از تو میخواهم که هیچ نگران نشوی وبرایم گریه نکنی و زینب وار راهم را ادامه دهی ومراببخشی وحلالم کنی. برادرانم  را حسین وار بزرگ کنی و در صحنه جنگ حق علیه باطل بفرستی چون که ما از اهل بیت امام حسین (ع) که برتر نیستیم ، خواهرم را چون شمشیری برنده بر قلب دشمن اسلامی تربیت کن و نگذار که هیچوقت نمازشان ترک شود.

    اما پدرم ، پدری که از صبح تا شام بر روی پای خود می ایستادی و کار میکردی تا مرا همیشه شاد نگهداری مرا ببخش و حلالم کن و تو برادر بزرگم مختار پدر و مادرم احترام بگذار و هرچه گفتند گوش کن وانجام بده.

     

     

     

     

     

     

     

     

    سلام همگی مردم بوشهر را میرسانم و از همه آنها التماس دعا دارم ، باری برادران خواهران بوشهری ، دست از یاری حسین وامامتان برندارید مثل همیشه محکم و استوار باشید ، امام جمعه عزیز را یاری کنید و هیچ وقت مساجد و مخصوصاٌ نماز جمعه را ترک نکنید تا مشت محکمی بردهان منافقین زده باشید ، خواهرانی که پوشش اسلامی خود را رعایت کنید ، موقعی که مرا یکبار در مسجد توحید ببرید و بعد رهسپار بهشت صادق کنید . مقدار ناچیزی پول دارم که در بانک است آنرا به انجمن اسلامی نصر بدهید. تا برای تبلیغات خرج و در آخر با همگی مردم قهرمانان پرور بوشهر خداحافظی میکنیم.

     

    خدایا ، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

     

                                                                                                                   والسلام

    پرویز پور حمزه
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربنه گز
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x