مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مهدی پژنگ

373
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالمهدي
نام خانوادگی پژنگ
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1343/09/29
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/04/23
محل شهادت كوشك
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • در سال 1343 در یک خانواده مذهبی در بوشهر چشم به جهان گشود در سن 6 سالگی برای تحصیل علم و دانش وارد دبستان گردید و تحصیلات خود را تا سال سوم متوسطه ادامه داد وی از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود بسیار متواضع و خاشع بود در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شرکت فعال داشت عضو انجمن اسلامی مدرسه بود با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد شد و سرانجام در تاریخ 61/4/23 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

     

     
    ادامه مطلب
    این شهداء که تصاویر مبارکشان در پیش ماست به سوی خدا شتافتند و لییک به دعوت حق گفتند و سعادت را برای خودشان تحصیل وشرافت و عزت برای غرب و جنوب ، بلکه بشریت.

    ( امام خمینی )

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ان الله اشتری من المومنین انفسمه و امواله بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و قتلو وعدا" علیه حقا فی التواره و الانجیل و القرآن و من اوفی بعهد من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذالک هوالفوز العظیم

    همانا خداوند جان ومال مومنین را به بهای بهشت از ایشان خریداری نمود که در راه خدا جهاد میکنند. پس میکشند.و کشته میشود. .... و اینخود سعادت وپیروزی عظیمی است.

    با سلام برخمینی کبیر بنیاد گذار جمهوری اسلامی وبا درود بر شهیدان از هابیل تا حسین بن علی واز حسین بن علی تا به کربلای خونین ایران و با سلام به تمامی مسلمین جهان که مبارزه ای وسیع علیه ظلم و ستم را درجهان آغاز کرده اند.

    من کوچکتر از آنم که برای این ملت قهرمان پیامی بفرستم. من از همشهریهایم میخواهم که همیشه پشت امام کبیرمان حرکت کنند و یک لحظه از خط او که همان خط پیغمبر خدا وامت است دور نشوند واز هم محلی هایم میخواهم که در نمازهای جماعت و نماز جمعه شرکت فعالانه کنند. زیرا این نمازهای شماست که پشت ابرقدرتها وا یادی داخلیشان را میلزاند و از آنها میخواهم که اتحادشان را هیچ وقت از دست ندهند. چون تفرقه و جدائی هیچ سودی به حال آنها ندارد وفقط دشمنان اسلام را خوشحال وخندان می کند.و در آخر به پدر و مادرمهربانم که ازکوچکی من را به اینجا رسانده اند نمیدانم با چه زبانی از شما تشکر کنم و از برادر و خواهرم میخواهم که همیشه در خط امام کبیرمان باشید..

    پدر ومادر مهربانم  مبادا در فقدان من گریه و شیوان کنید ، چون من شهید شده ام و به دیار معبود خود شتافتم و چه ارزشی از این بالاتر نزد خدا ودر آخر از خانواده عزیز وهمشهریانم خداحافظی میکنم وآنها را به خدای بزرگ میسپارم./

    و السلام

    مهدی پژنگ

    17/3/61
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x