مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عباس پوربهی

336
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عباس
نام خانوادگی پوربهي
نام پدر عبدالحميد
تاریخ تولد 1344/09/26
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/02/22
محل شهادت خرمشهر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    زندگینامه : شهید عباس پور بهی

     

    شهید عباس پور بهی فرزند عبدالمحمد در تاریخ چهارم آذر ماه 1344 در بهمنی کوی خواجه های متولد شد. تحصیلات ابتدائی خود را در دبستان اخوت خواجه ها به پایان رساند وسپس در مدرسه راهنمائی تحصیلی ، امیرکبیر بوشهر مشغول تحصیل گشت و برای گذراندن دوره آموزش از طرف بسیج سپاه پاسداران عازم کازرون گردید ودر کازرون پس از 25 روز آموزش بعلت زانو درد شدید از خدمت معاف و به منزل برگشت ولی بعلت علاقه شدید و زائد الوصفی که به هدف خود یعنی پیروی از امام و جهاد درراه خدا وو دفاع از کشور داشت وپس از دو روزتوقف با همان پای درد همراه با گروه با تجربه ها یکراست عازم جبهه گردیدو  در شوش در جبهه رقابیه در همان شب اول هنگام حرکت به طرف خاکریز بر اثر برخورد خود و با مین منور شدیدا" مجروح و به پشت جبهه منتقل گردید و از آنجا به اصفهان اعزام سرانجام پس از ده روز در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان بر اثر خونریزی و با نهایت تاسف نبودن دکتر در مدت یکساعت ونیم در تاریخ 22/2/61 به آرزوی دیرینه خود رسید وروحش به شاخسار خوبان پرواز کرد. عباس که از عنفوان جوانی با اسلام پیوندی ناگسستنی داشت در دوران انقلاب در کلیه راهپیمائیها شرکت می کرد و در انجمن اسلمی دبیرستان ومدرسه راهنمایی فعالیتی چشمگیر داشت.

    از شهادت هیچ باکی نداشت چنانچه در وصیتنامه خود محل دفن خود را صریجا" روشن ساخته بود و به دوستان خو بارها گفته بود که اولین شهید مله خواجه های من هستم یعنی ( عباس پور بهی )

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد

     

     

     
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

     

    وصیت نامه شهید حمید پریش

     

    ما مرد جنگیم و از جنگ هراسی نداریم. سلام به امت قهرمان وشهید پرور ایران ، سلام به مردم مبارز و مسلمان بوشهر سلام به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی ، هان ای شهیدان در جوار حق تعالی آسوده خاطر باشید که ملت پیروزی شما را از دست نخواهد داد . اینجا محل محراب و سجده در برابر پروردگار حق تعالی را به چشم می بینیم ای مسلمانان وای کسانی که پشت جبهه ها را تقویت می کنید امام را فراموش نکنید و به رهنمودهای او گوش کنید ک قلب آن بزرگوار را نرنحانید که خداوند سبحان شما را نخواهد بخشید و حال سخنی دارم با پدر ومادر . ای پدر  که با رنجهای خود بر من منت گذاشتی و مرا به این درجه از کمال رساندی ، ای مادر ای فرشته نجات  ای کسیکه بهشت در زیر پای شماست مرا ببخشید نتوانستم خدمتی برایت انجام دهم  . مادر جان اگر چنانچه من شهید شدم بدان که بخاطر رضای خدا ودین رسول الله به این ارزو رسیدم . مادر من امانتی بودم در نزد تو و تو حال این امانت را به صاحب آ ن برگرداندی . مادرمن از علی اکبر و علی اصغر بهتر نبودم . آنها به خاطر خدا ودین او به شهادت رسیدند اگر خدای تبارک گناهان این حقیر را ببخشد و مرا به این آرزو برساند من خوشحال خواهم شد ومادر مبادا  به خاطر من اشکی از دیده برزمین بریزی همسرم از تو خداحافظی می کنم و از تو میخواهم که گریه نکنی و بجان آن برسر مزارم بیائی و چند سوره از سوره های قرآن را بخوان تا روحم شاد شود . برای تو از خدای خویش طلب بخشش می کنم . دیگر بار عرض می کنم من در این دنیا چیزی ندارم که بخواهم هدیه کنم تنها جانم بود که آن را نیز به صاحبش بخشیدم

     

    و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x