مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید رسول کشاورز

485
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام رسول
نام خانوادگی كشاورز
نام پدر علي
تاریخ تولد 1345/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/01/02
محل شهادت شوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید رسول کشاورز، در سال ۱۳۴۵ ، در خانواده ای مذهبی و معتقد به دین مبین اسلام و پیرو اهل بیت عصمت و طهارت در محله خنی های بندر دیّر دیده به جهان گشود. کودکی بیش نبود که قرآن با تمام وجودش عجین شد. هفت ساله بود که به دبستان آیت الله سعیدی دیّر ( دارایوش سابق) رفت و پس از اتمام دوره ابتدایی، دوره راهنمایی را در مدرسه شهید محمد منتظری دیّر با موفقیت پشت سرگذاشت.

    راهنمایی بود که انقلاب اسلامی بار دیگر اوج گرفت و شهید نیز همراه با دیگر لبیک گویان از دین و آیین و رهبر خود حمایت نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گروهک ها، سخت درگیر و مبارزه می کرد.

    با تشکیل بسیج به عضویت در این نهاد مقدس و مردمی درآمد. با تحمیل جنگ از طرف عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، در حالی که سخت مشغول تحصیل در پایه اول متوسطه بود، خود را به دیار عاشقان حسینی رسانید. پس از چندین ماه حضور در صحنه های نبرد حق علیه باطل، به منزل برگشت؛ اما روح بلندش آرام نگرفت و بار دیگر به جبهه اعزام شد تا اینکه سرانجام در عملیات فتح المبین شرکت کرده و او که متولد اولین روز بهار بود، در دومین روز بهار، به لقاء الله پیوست و به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود نائل آمد.

    وصیت نامه شهید
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    وصيتنامه خودراچنين شروع مي كنم. چرا ازشهادت مي ترسيد مگر كودكي سراغ داريد كه ازپستان مادرش بترسد.              امام حسین (ع)

    ان الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفاً كانهم بنيان مرصوص

    خداوند كساني كه در راه او همچون بنيانی محکم و به هم جهاد مي­كنند دوست می دارد.

    سلام به پيشگاه زعيم عاليقدر رهبر ارجمند نائب الامام روح الله الموسوي الخميني، درود به روان پاك شهيدان راستین انقلاب اسلامي، وصيت من این است که تمام برادران و خواهران، كه بعد از من در این مملکت اسلامی زندگي خواهند کرد، اطاعت از فرامین رهبر انقلاب، شرعی دانسته، دوستان او را دوست و دشمنان او را دشمن خود بدانند، گرچه ریشه جگرت باشد که دشمنان او دشمن اسلامند و دوستان او دوستان اسلامند و ديگربار صحبت با پدر، مادر، برادر وخواهر مي كنم.

    من تن به تيرونيزه وتوپ مي دهم باچون يزيد(صدام) داخل نمي شوم.

    آري پدرم، مادرم، برادر، خواهر، من شهيدم توزنده اي، به رويم ايستاده­اي وفريادمي كني كه اي مادر و اي پدر و اي برادر و اي خواهر، ای مسلمانان، پيام خونم را به همه برسان به مردان،به زنان، به جوانان، به پیران، به بچه ها؛ تشيع مكتب خون وشهادت است. شهادتم به امام زمان(عج) و نائب بر حقش امام خمینی وتمام پدران ومادران شهيدداده، تبريك بگو، كه اي مردم، اي مسلمانان، به خود آييد و دشمن رابشناسيد و بدانيد گرچه گروه­گروه شده اند ولي همه يك هدف دارند وآن نابودي اسلام است و بدانيد بقاي قرآن و اسلام و حكومت الله به خون شهيدان است، پس مادر به جوانان بگو شهادت افتخار مردان است و از شهادت نهراسيد كه مرگ سرخ به از زندگي ننگين است.

    وتواي جوان بكوش كه از اسارت دنيا برهي و آنگاه پاسدار قرآن و يارالله و مدافع حق باشي .

    به پدران بگو فرزندانشان را علي­گونه تربيت كنند تنها به فكر زندگي چندروزه دنيا نباشند كه چه زودگذراست.

    مادر به مادران بگوييد شهيدپرورشوند و دامن پاك دارند و ای خواهر به خواهران بگو پاسدار عفت باشيد و زينب­گونه عمل كنيد و تو اي برادر پيام همه برادران شهيد به سراسر دنيا برسان چرا كه وظيفه تو سخت سنگين است .

    و ای مادر در پایان بگو که نائب مهدی، علی زمان، فرزند حسین بگوآنهايي كه خون شهيدان به هيچ انگارندبرسرمطع دنيابه ستيزبرخيزندوحمايت امامشان رافروگذارندوجايشان دوزخ است.

    درپايان ازهمگي مي خواهم اگرپسروبرادربدي بودم مراببخشيد.

    پيام من به پاسداران انقلاب اسلامی ديّر اين است، تا مي­توانيد به خوبی به دستورات اسلام و امام عمل كنيد و مردم از شما سرمشق مي­گيرند؛ بايد خيلي صالح باشيد و از ملت ديّر مي­خواهم تا آنجا كه مي­توانند از سپاه پاسداران ديّر حمايت كنند. نگذاريد مشتي اجنبي به پاخيزند و برعليه سپاه كه بازوي امام است عمل كنند.

    دین من دین قرآن و اسلام است. یاز من سلاح ایمان است. اسم من رسول بن علی است.

    یک ماه روزه بدهکار هستم.

    من در امامزاده ابوالقاسم دفن نمایید.

    به امید پیروزی اسلام بر کفر

    خداحافظ

    رسول کشاورز
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x