مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید غلامعلی فاریابی

261
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام غلامعلي
نام خانوادگی فاريابي
نام پدر عبدالله
تاریخ تولد 1339/06/02
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/04/19
محل شهادت زبيدات
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن دوراهك
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید غلامعلی فاریابی در سال ۱۳۳۹، در خانواده ای بسیار محروم و مستضعف، اما دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت در دوراهک به دنیا آمد. در شش ماهگی، خانه ای که از خشت و گل ساخته شده بود و خانواده شهید موقتاً در آن  زندگی به سر می بردند، بر اثر بارندگی فروریخت که شهید نیز زیر آوار رفته بود، با وجودی که هیچ امیدی به زنده ماندش نبود، سالم از زیر آوار بیرون آورده شد.

    زندگی آن ها در یک جا ثابت نبود و از این روستا به آن روستا و از این کوه به کوهی دیگر ادامه داشت. پدرش با هیزم شکنی و دامپروری و کشاورزی، مخارج خانواده را تأمین می کرد. شهید فاریابی نیز با مشاهده چنین وضعی، در کنار پدرش به تلاش و کوشش پرداخت تا شاید بتواند قدری پدر را یاری رساند. شهید مدتی به چوپانی مشغول شد و به همین دلیل نتوانست به تحصیل و کسب علم بپردازد. با این حال از نظر اخلاق، فردی متواضع، فروتن و آرام بود و به بزرگ و کوچک احترام می گذاشت.

    شهید فاریابی از زمان شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، چه در زمان سربازی و چه بعد از آن، مدام به فکر جبهه بود و در این مدت در طی ۴ مرحله به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد که این، نشانگر عشق و علاقه او به اسلام و انقلاب اسلامی بود.

    در یکی از حملات به شدت زخمی و مجروح شد که پس از مدتی، سلامتی خود را بازیافت. در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس شرکت داشت و شاهد فتح خونین شهر بود.

    در حالی که هنوز آثار زخم ناشی از ترکش بر بدنش بود، بار دیگر در تاریخ ۱۱/۳/۱۳۶۲ به جبهه های نور علیه ظلمت رفته که این بار ندای ارجعی الی ربک را لبیک گفته و در تاریخ ۱۹/۴/۱۳۶۲ در جبهه زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    با درود بي پايان براميد محرومان جهان، قلب تپنده تمام مسلمانان جهان، امام خميني، ابراهیم زمان وسلام برتمامي شهداء في سبيل الله كه جان و مال خود نثاراسلام كردند. اسلام برتر از هر چيز و هيچ چيز برتر از اسلام نيست. اگران شاء الله من شهيد شدم كسي نبايد براي من گريه و زاری كند و لباس سياه بپوشد. و ای مادرمي دانم براي شما سخت است اما سخت نيست چون مادراني هستند كه سه فرزند در راه خدا فداکرده اند ولی مي گويند اينكه چيزي نيست و اگر روزی بشود من خودم هم در راه اسلام فدا مي كنم. پس نبايد كسي براي من گريه كند ومتاثر شود.

    و برادرانم رضا و محمدعلي را همچون حضرت قاسم بار بياوريد وخواهرم را هم مانند هم اسمش چون زهرا(س) بار بياوريد و آنطور تربيت كنيد و براي من هم دعا كنيد. مادرم نمي دانم چطور زحماتت را جبران كنم و من ازتومعذرت مي خواهم كه نتوانستم زحمتهايی که کشیدی را جبران كنم واميدوارم كه مرا ببخشيد تا وقتي كه زنده هستيد براي اسلام و برای خدا خدمت كنيد. و از همه از طرف من حلاليت بطلبيد. به حول وقوه خدا عازم جبهه حق عليه باطل هستم. هدفم اين است كه دفاع ازاسلام و قرآن كريم كنم وعيالم به خدا سپردم و نگهدار همگي خدا باشد. پيامم به برادران اين است كه: جبهه را فراموش نكنندوشب و روز به  فكر جبهه باشند. به اميد پيروزي اسلام بر كفر صدامي.

    و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردوراهك
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x