مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مهدی محمدی ها

1186
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مهدی
نام خانوادگی محمدی ها
نام پدر قدرت الله
تاریخ تولد 1342/10/11
محل تولد تهران - تهران
تاریخ شهادت 1366/7/16
محل شهادت خلیج فارس
مسئولیت
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات سیکل
مدفن بهشت زهرا تهران (یادبود)
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  •  

    یازدهم دی ۱۳۴۲، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش قدرت الله، ارتشی بود و مادرش،گوهر نام داشت.

    تا پایان سوم راهنمایی درس خواند. پاسدار بود. سال۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. از سوی سپاه پاسداران در جبهه حضور یافت. شانزدهم مهر ۱۳۶۶، با سمت خدمه پدافند هوایی در خلیج فارس بر اثر هنگام گشت با قایق ناو آمریکایی شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.
    ادامه مطلب
    «بسم الله الرحیم الرحیم»
    «قل ان الصلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین»
    به نام وحدت بخش و دلنشین الله، پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام حضور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش امام خمینی و با درود فراوان به تمامی شهدای اسلام، از صدر اسلام تا جنگ تحمیلی.
    وصیت به پدر و مادر قهرمانم: اولاً در شهادت بنده گریه نکنید و خود را نبازید، از اینکه بنده حقیر در جوار شما نیستم. هیچ ناراحت و دل افسرده نباشید، زیرا که بنده هم اکنون در جوار حق هستم و روزی میخورم.
    پدر و مادر عزیز! مرا ببخشید و حلالم کنیم اگر شما را از خودم رنجانیده ام.
    والله اگر دستم باز بود، حتماً به شما رسیدگی می کردم. عزیزان! فرزندتان راه خود را یافته، می رود تا انتقام خون شهدای مکه را بگیرد. پس اگر هم بازنگشت، شما نباید هیچ گونه ناراحتی را به خود راه دهید. لیکن من در نزد خدای خود هستم و این برای بنده بسی افتخار است. پس ای مادر، همچون زینب سلام الله علیها با صبر خود مشت محکمی در دهان یاوه گویان بزن.
    ای مادر و پدر عزیزم! و ای خواهران و برادرانم! مبادا روزی از اسم بنده بخواهید سوء استفاده بکنید ان شاءالله همه شما رهرو خمینی بت شکن باشید و بعد از بنده با همسرم مهربان باشید. در ضمن پدر و مادر عزیزم، بعد از من اموال و دارایی من به عهده همسرم است و فرزندانم را او در دامن خود پرورش می دهد و آینده آنها را او تعیین می کند. پدر و مادر عزیزم سعی کنید در این سنین از عمر خود، فریب شیطان لعین را نخورید. شیطان رانده شده سعی می کند که فرزندان آدم را در سنین پیری به راه های کج بکشد، پس هوشیار باشید که فریب شیطان را نخورید و همچنین به بردارانم و خواهرانم هم این سخن بنده حقیر را گوشزد نمائید.
    از طرف بنده از برادرانم، برادران عزیز و مهربانم ناصر، نادر، عزیز، حسن و همچنین خواهرانم فرشته، منیژه، مریم و فریده حلالیت بطلبید و بگویید که بنده حقیر را حلال کنند، خداوند ان شاء الله اجر کامل عنایت فرماید.
    سخنی به فرزندم: پسرم، علاقه مند بودم در آینده خدمات شما را در راه اسلام ببینم، اما این خواست خدا بود و ما تسلیم اوییم. از تو می خواهم راه پدرت را ادامه دهی و نگذاری پرچمی که در دست پدرت بود، روی زمین بیفتد. همچون شیری خروشان بر دشمنان خدا در هر حال و هر زمان بتاز.
    و ای همسرم! شبهای جمعه را فراموش نکنید و از خداوند طلب مغفرت برایم بخواهید. از طرف بنده از حاج آقا، مامان، برادران علیرضا و محمدرضا و تمامی باجناق هایم و خواهرهایمان حلالیت بطلب و تمام بدهی ام را بپرداز و خود نیز حلالم کن و بچه ها را آن چنان که می دانی تربیت کن.
    سخنی به ملت شهید پرور: ای ملت عزیز و دلاور ایران! ای آنان که ما شهیدان افتخار می کنیم که از این ملت هستیم، روی سخنم با شما مردم غیور می باشد؛ همان گونه که تا به حال اسلام و مسلمین را یاری نموده اید، بعد از این هم به یاری تان ادامه دهید تا ان شاء الله بتوانید اسلام عزیز را از گزند دشمنان حفظ نمایید. پیرو رهبر عزیز باشید و سخنان گوهر بارشان را به جان و دل خریدار باشید. از خداوند نصرت و پیروزی تمامی مسلمین را خواستارم. در ضمن این را بدانید که دو آرزو در دلم ماند؛ یکی دیدن امام عزیزم، البته از نزدیک و بوسه زدن به دست مبارک شان و دوم ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف. از خداوند بزرگ نصرت مسلمین جهان و نابودی کفار، از جمله اسرائیل کافر و همچنین تعجیل در ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را خواستارم.
    و من الله التوفیق
    دوستدار شما مهدی محمدیها
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربهشت زهرا تهران (یادبود)
    وضعیت پیکرجاوید الاثر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x