مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد ظلی نیا

114
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی ظلي نيا
نام پدر عبدالرضا
تاریخ تولد 1346/10/10
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/08/20
محل شهادت عين خوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن خرگونه
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید احمد ظلی نیا در سال ۱۳۴۶ در خانواده ای با تقوا و مومن در روستای خرگونه ( احمد آباد) از توابع شهرستان دیّر دیده به جهان گشود. قبل از رفتن به مدرسه، در روستای دمیگز به مکتب رفت و قرآن را ختم نمود و با آن انس و الفت گرفت. آنگاه به مدرسه رفت، تحصیلات را در مدرسه ابتدایی نهضت روستای خرگونه ( احمد آباد ) آغاز کرد.

    شهید طلی نیا از همان ابتدای کودکی در مجالس و هیأت های عزاداری که برای ذکر یاد و نام سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برپا می شد، با علاقه زیادی شرکت می کرد. هنوز کم سن و سال بود و ادای واجبات بر او واجب نشده بود که اقامه نماز را برای خود لازم دانست و روزه نیز می گرفت.

    در تاریخ ۹/۸/۱۳۶۱ به ندای حسین زمان، لبیک گفته و به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. پس از شرکت در عملیات محرم، در تاریخ ۲۰/۸/۱۳۶۱ در منطقه عین خوش به شهادت رسید . ۱۴ سال مفقود بود تا اینکه در سال ۱۳۷۵ استخوان هایش بر روی مردم شهید پرور بندر دیّر، آبدان و روستای زادگاهش، احمد آباد تشییع شد و در جوار امامزاده میربهزاد در زادگاهش به خاک سپرده شد.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و العصر. ان الانسان لفی خسر. الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر.

    ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقاتلون و یقتلون.

    با سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی و درود بر ملت شهید پرور ایران و سلام بر شما پدر و مادر عزیزم که توانستید با همه زجرها و فلاکت های زندگی،فرزندی را در قلب دردها و مشقت ها بزرگ کردید و به جبهه روانه ساختید و اکنون که این وصیتنامه را می نویسم از تو پدر بزرگوارم ملتمسانه و عاجزانه تمنا دارم که به خاطر نافرمانی هایی که کرده ام مرا ببخشید.

    اکنون ما جوانان به جبهه روانه می شویم تا با یاری خدا و در سایه رهبری رهبر عظیم الشأن ،مشت محکمی بر دهان یاوه گویان غرب و کنفرانس های پوشالی آن ها بزنیم و به آن ها بفهمانیم که «نه سازش نه تسلیم،نبرد تا رهائی»

    چند توصیه به خواهران و برادران همیشه در صحنه دارم.

    اول به پدر و مادرم عرض می کنم. پدر و مادر عزیزم: اگر می خواهید، برای من گریه نکنید.  برای امام حسین گریه کنید،  چون خون ما همچون قطره ای در دریای موّاج خون حسین است.

    از تمامی خواهران و برادران تمنا دارم که امام را تنها نگذارند و دعا کنند که طول عمر امام تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه داشته باشد و برای رزمندگان هم دعا کنید که به پیروزی برسند،هر چند که پیروزی نزدیک است.

    از اهالی خرگونه می خواهم بعد از شهادتم شب های جمعه دور هم جمع شوند و دعای کمیل بخوانند و برای امام و رزمندگان دعا کنند.

    دلم می خواهد در تشییع جنازه،کسی برایم گریه نکند و با شهید شدن نوجوانی ۱۵ساله، منافقین به خود بیایند و به راه اسلام برگردند.

    از تمامی مردم آبدان و اطراف و خرگونه می خواهم که رابطه ی خود را با سپاه و بسیج مستحکم کنند و داوطلبانه به جبهه ها اعزام شوند و سنگرهای شهیدان را پر کنند.

    دیگر عرضی ندارم؛خدمتگزار شما هستم.

    احمد ظلی نیا
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخرگونه
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x