مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی دشتی

827
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علي
نام خانوادگی دشتي
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1349/09/19
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/05/02
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید علی دشتی در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای مذهبی و محروم در بندر دیّر دیده به جهان گشود. از همان کودکی در آغوش گرم و عاطفانه پدر و مادر خود تربیت اسلامی و اخلاق حسنه را فراگرفت. شهید در سن پنج سالگی بود که محبوبترین سرپرست خویش، یعنی مادر را از دست داد و دستش از مهر و محبت مادری کوتاه گشت. شش ساله بود که پا به دبستان گذاشت و به تحصیل علم اشتغال یافت و مجدّانه در فراگیری علم و دانش کوشش می نمود. شهید با وجود محرومیت خانواده و فراق مادر، دوران دبستان را با موفقیت در دبستان داریوش سابق ( آیت الله سعیدی فعلی) پشت سر گذاشت. همزان با تحصیل در دبستان بود که قیام و راهپیمایی مردم علیه استبداد شاهنشاهی فزونی یافت و شهید همگام با سایر دانش آموزان در تظاهرات و اعتصابات شرکت می نمود و تجسم عشق و علاقه به اسلام از همان دوران، در چهره اش نمایان بود. پس از فراغت از دوره دبستان، پا به مرحله راهنمایی گذاشت و مرحله جدیدی از تحصیلش آغاز گشت . بنا به درک وظیفه خود به عنوان یک دانش آموز مسلمان و انقلابی در سنگر مدرسه درس را سرلوحه ی برنامه خود قرار داده بود.

    اخلاق و رفتار شهید در مدرسه و خانه، خصوصیات یک فرد پاک و مخلص را جلوه گر می ساخت. شهید اخلاق نیک خود در دوره دبستان و راهنمایی را در نزد تمامی دوستان و همکلاسان به یادگار گذاشته است.

    شهید علی دشتی در سال دوم راهنمایی، موفق شد همراه با بسیجیان شیفته به خدمت، به آموزش نظامی اعزام شود و آموزش مقدماتی خود را در پادگان قدس دیّر و آموزش تکمیلی خود را در پادگان شهید صدوقی بوشهر بگذراند.

    شهید پس از طی دوره آموزش نظامی، در تاریخ ۱/۵/۱۳۶۶ برای نخستین بار به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در خط فاو با دشمنان بعثی به نبرد پرداخت ؛ پس از طی این دوره در سال سوم راهنمایی، در تاریخ ۴/۶/۱۳۶۷ همراه با کاروان سپاهیان حضرت محمد (ص) به جبهه های نور علیه ظلمت اعزام گردید. به گفته همسنگران و همرزمانش، در جبهه های ایثار و شجاعت، مردانه و با شهامت جنگید که سرانجام در شب یکشنیبه ۲/۵/۱۳۶۷ در یک عملیات پیروزمندانه در جبهه شلمچه در دفع پاتک سراسری دشمن به دیدار معبودش، حق تعالی شتافت و شربت شهادت را عاشقانه به لب کشید و در زمره لبیک گویان حسین زمان درآمد.
    ادامه مطلب
    حمد و و ستایش بر خد ائی که ما را آفرید و به ما توفیق راه رفتن در راهش را داد و صدهزار بار شکرش که به بهترین درجه ای چون درجه شهید شدن متفتخر مان ساخت و درود بی پایان بر این نائب امام زمانمان که ما را از منجلاب پستی به نقطه کوه هستی و عظمت آورد و در تمام ملل های جهان شاد وسربلندمان نمود. از خداوند متعال خواهان عمری دراز به بلندی آفتاب برای می باشیم تا انقلابش را که راه گشای شرف و سعادت است به انقلاب جهانی (عج) متصل بگرداند و این ماه تابان شب چهارده را به آفتاب روشنی چون روز مبدل گرداند ، ما شهیدان از این همه کمکهای بی دریغ شما و گذشتتان و با اینهمه هدایا و تحفه هایتان از پول تا خوراک و پوشاک و هزارتان چیزهای دیگر که از طرف شما به جبهه ها روانه شده است بی نهایت سپاسگذاریم . و اگر نه این دلگرمی و محبت شماها نبود ما هم به چنین سعادتی نمی رسیدیم و باور کنید که شما هم انشاءاله اجرتان از ما شهدا کمتر نیست زیرا که باعث حرکت ما شما بودید ما که از روزی شماها با این همه هدایا وگذشتتان چیزی جز جان ناقابل در اطراف خود ندیدیم که در طبق اخلاص میگذاریم برایتان و مبارک باد بر شما این جان ناقابلمان در بعداز ما شهیدان به شما این نصیحت با دو بزرگترین پیام ما این است که دست از این ماه تابانتان بر ندارید که انشاءاله روزنه امید روزتان است. و پیوسته با اتحاد و انسجامتان در نماز جمعه ومساجد ودر کارهای خیر راه ما را ادامه دهید و از خون ما پاسداری کنید و به حرمت این همه شهیدانمان به عزت و شرف خود همواره بیفزائید کارها و عبادتها یتان را ملصانه برای خدا باشد. تا بدانید اجر و مزدش از کجا به شما نائل میشود و پیوسته در مجالسهایتان بریا فرج امام زمان (عج) دعا کنید که او بیشتر در جبهه ها بعضی از رفقا که سعادتش داشته اند و زیارتش نموده اند خواستار فرجش از خداوند شده فرموده است : ای بندگان مخلص خدا دعا کنید که خداوند فرج مرا نزدیک گرداند تا انتقال خون مظلوم را از ظالم بگیرم و حق را به حقدارش برسانم.

    از مسئولین بنیاد شهید که به بازماندگان شهیدان خواستاریم که تنها به آسایش و رفاه مادی و مخارج زندگی بازماندگان شهیدان اکتفا ننمایند بلکه از همه واجب تر بفکر معنویات و تعلیم و تربیت صحیح و عاقبت آنان باشند تا انشاءاله آنها را از ماها صد برابر بهتر وبرتر سازند تا لیاقت جان بازی در رکاب امام زمان (عج) داشته باشند.

    این وصیت نامه در دو نسخه نوشته شده و بگمانم کاملترین وصیت نامه ام میباشد به یک حال بخصوصی در شب حمله نوشته ام و اگر شد آن را تکثیر کنید و به نظر مردم برسانید وبه خاطر این در دو نسخه نوشته شده که اگر چنانچه جسدم ناپدید شد واز وصیت نامه در جیبم دسترسی پیدا ننمودید از وصیت نامه ای که در داخل اثاثیه ام ، میباشد استفاده نمائید .

    از همه شما التماس دعا دارم و عزت و شرف همه شما را یزدان پاک مسئلت مینمایم./

     

    والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
    your comments
    guest
    0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دلنوشته ها
    0
    ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x