مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد جاتوت

452
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی جاتوت
نام پدر گنجعلي
تاریخ تولد 1344/02/08
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/01/18
محل شهادت فاو
مسئولیت تك تيرانداز
نوع عضویت پاسداروظيفه
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن بردستان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید محمد جاتوت، در سال ۱۳۴۴ در روستای زعفرانی از توابع شهرستان دیّر دیده به جهان گشود. پدرش به خاطر فقر و تنگدستی نتوانست او را به مدرسه بفرستد و شهید ، از همان سنین کودکی به کمک پدرش جهت امرار معاش خانواده، به کار چوپانی، که شغل انبیای الهی بوده است، مشغول شد. به علت فقر و نبودن کار در محل، خانواده وی ، هجرت را برگزیدند و به روستای « الی شمالی» نقل مکان کردند. تا مدت ها خانه نداشتند و در کپر زندگی می کردند. شهید در روستا و شهر دیّر به کارگری پرداخت تا شاید وضع معیشتی خانواده سر و سامان یابد.

    همزمان در پایگاه مقاومت بسیج نیز ثبت نام نمود و از اعضای فعال بسیج شد. در طول مدتی که در بسیج فعالیت می کرد، اصرار زیادی داشت که به جبهه برود، ولی وضعیت اقتصادی خانواده، خیلی ضعیف بود و صلاح در این دانست  که در محل بماند و کار کند.

    شبی، مادرش در خواب حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) را می بیند. صبح به شهید می گوید از طرف من آزاد هستی به جبهه بروی ؛ خدا پشت و پناهت؛ ما هم خدا را داریم، خدا روی رسان است، به فکر ما مباش.

    شهید بعد از جلب نظر پدر و مادر در تاریخ ۲۶/۴/۱۳۶۴ از طرف بسیج شهرستان دیّر، جهد طی دوره آموزشی به پادگان امام علی (ع) شیراز اعزام و پس از طی دوره ۴۵ روزه به مدت ۵ روز به منطور دیدار با خانواده به روستا بر می گردد . پس از آن جهت گذراندن دوره تخصصی، مجدداً به شیراز می رود و از آنجا راهی جبهه می شود و پس از ۵ ماه حضور در جبهه هورالهویزه به محل باز می گردد. و به کارگری می پردازد.

    پس از ۲ ماه با فراخواندن متولدین سال ۱۳۴۴، دفترچه آماده به خدمت دریافت می کند و به عنوان پاسدار وظیفه در سپاه، پذیرش می شود و در مورخه ۱۸/۱۱/۱۳۶۴ به شیراز اعزام و از آن جا، راهی جبهه نبرد حق علیه باطل می شود. پس از دو ماه خدمت، در تاریخ ۱۸/۱/۱۳۶۵ در منطقه فاو مورد اصابت خمپاره دشمن بعثی قرار می گیرد و به درجه رفیع شهادت نائل می شود.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون (قرآن کریم)

    گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

    با سلام و درود بی پایان بر دوازدهمین اختر تابناک عالم و ولایت منجی عالم بشریت و یگانه پرچمدار اسلام، امام زمان(عج) و نایب بر حقش پیر جماران، بت شکن زمان و ابراهیم دوران، امام خمینی و درود بر خانواده های معظم شهدا وصیت نامه خود را آغاز می کنم:

    بر جوانان تکلیف شرعی است که به جبهه بروند.              «امام خمینی»

    امروز که می بینم اسلام در خطر است و کفر و الحاد جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و دیگر جنایتکاران می رود تا حق پایمال کنند بر خود لازم و واجب می دانم که به جبهه های نور علیه ظلمت بشتابم تا شاید به عنوان سرباز کوچک اسلام خدمت نا چیزی کرده باشم. البته باید متذکر شوم که بنده بدون هیچ اجباری به جبهه می روم. ما شاگردان امام حسین(ع)هستیم که امام بزرگوارمان فرمود:«هیهات من الذله» بر ما ننگ است که در خانه نشسته باشیم و دشمن وطن ما را اشغال کرده باشد و اسلام و قرآن نیز در خطر باشد. ما می رویم و می جنگیم تا ان شاء الله در رکاب حسین زمان- خمینی کبیر- به شهادت برسیم. باشد که خون ما پیام آور آزادی مستضعفان از زیر یوغ استعمارگران شرق و غرب باشد و پرچم لا اله الا الله، محمد رسول الله در اقصی نقاط جهان برافراشته شود.ان شاء الله

    در پایان از پدر و مادرم می خواهم مرا حلال کنند. و اگر من فرزند خوبی برای آن ها نبوده ام مرا ببخشند و برادران و خواهران عزیزم مرا  حلال نمائید. به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه کفر جهانی . خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. والسلام

    سرباز اسلام- محمد جاتوت
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x