مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید منصور بی چیز

271
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام منصور
نام خانوادگی بي چيز
نام پدر عباس
تاریخ تولد 1341/05/10
محل تولد بوشهر - دير
تاریخ شهادت 1361/04/28
محل شهادت شلمچه
مسئولیت فرمانده دسته
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن بردخون
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید منصور ( نامدار) بی چیز درسال ۱۳۴۱ در  بردخون  در خانواده اي مسلمان و پیرو اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دیده به جهان گشود. دوران کودکی را پشت سر گذاشت و وارد مرحله دیگری از زندگی گردید و در دبستان فولادي بردخون مشغول به تحصيل شد، تا كلاس چهارم ابتدايي به تحصيل ادامه داد، به علت فقر و تنگدستي پدر، مجبور شد به کار كشاورزي،دامداري و كارگري بپردازد و روزگار را با سختی و دست و پنجه نرم کردن با فقر و تهیدستی به سر برد. . او که در سال های قیام و خروش خمینی کبیر(ره)، علیه ظلم و ستم طاغوت، دوران طفولیت را پشت سر می گذاشت، سربازی بود از سربازان حضرت روح الله که فرموده بودند یاران من در گهواره ها هستند. با شروع مجدد انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶، نور اميد در دل همه ستمديدگان و محرومان به وجود آمد. او نيز بادستان كوچك خود همراه با امام خویش و مردم، علیه ظلم و ستم فریاد می زد تا اينكه انقلاب اسلامی به پيروزي رسيد.

    با آغاز جنگ تحمیلی، شهید بی چیز نیز به ندای امام خویش لبیک گفت و زمان آن رسید که به جای مشت گره کردن و فریاد زدن، عمل کرده و اسلحه در دست گرفته و از کیان ایران اسلامی دفاع کند. شهید موفق شد دوبار در جبهه ها حضور پیدا کند که در آخرین مرحله در تاریخ ۲۸/۴/۱۳۸۱ در عملیات رمضان، شرکت و پس از نبردی جانانه با بدنی خونین به دیدار معبودش نائل آید.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بين اخويكم و اتقوالله لعلكم ترحمون

    ( آیه ۹ سوره حجرات)

    با درود به رهبر كبير انقلاب اسلامي جهان، امام خميني، و درود فراوان بر شهيدان راه خدا و بانام خدا وصيتنامه بنده حقير را شروع مي كنم:

    بله شاهد هستيم كه چگونه رزمندگان جان بركف و فداكار براي رفتن به جبهه هاي حق عليه باطل ازهم سبقت مي گیرند. اي هموطنان عزیزم از شما مي خواهم كه دست از امام امت، خميني بت شكن برنداريد و نباشد روزي كه صداي هل من ناصر ينصرني امام عزيزم شنيده شود ولي كسي به یاری او نرود.

    اي برادران تا زمانی جان شما ارزش دارد كه اين اسلام، این قرآن و این انقلاب در خطر نباشد ولي فعلاً كه اسلام و قرآن در خطراست در حال حاضر تمام دشمنان مي خواهند با کوشش فراوان می خواهند اسلام و قرآن را از بين ببرند جان شما ارزش ندارد و با ريختن خون شما عزيزان است كه اين اسلام و قرآن پیش رفته است و اين درخت اسلام احتياج به خون بهترين جوانان دارد و سخني با هموطنانم دارم: اي همشهريان عزيزم اگر با چشم ديديد كه بنده حقیر كوشش كردم که بروم داخل سپاه پاسداران، فكر نكنيد كه بنده بخاطر پول يام قام يا رياست رفتم و یک موقع فكر نكنيد که براي رفع نمودن سربازي به سپاه رفتم بلكه تا زمانی خون و جان بنده ارزشی داشت كه خبری از اسلام نبود اما فعلاً كه اين اسلام به لطف پروردگار و به ياري امام باريختن خون بهترين جوانان به دست ما رسيده است و حالا هم بايد با تمام  قدرت و جان و مال وخون خود از اين انقلاب و اسلام عزيزمان پاسداري كنيم.

    و ازمادرم خواهش دارم اگر شهيد شدم برايم گريه نكند و اگر مي­خواهد گريه كند به یاد علي اكبرحسين گريه كند زيرا جان من از علي اصغر و علی اکبر بهتر نيست .

    و پدرعزيزم اگر که شهادت نصيب بنده شد ناراحت نباش و هیچگونه گريه نكنی و همچنين ازبرادرانم و خواهرانم خواهش دارم كه گريه نكنند و اگر بخواهند گريه كنند این گریه هایشان باعث آزار بنده خواهد شد و اگر تكبير بفرستند باعث شادی بنده خواهد شد.

    و از پدرم خواهش دارم كه اگرشهيد شدم مقداري پول كه دارم خمس ندادم و خمسشان بدهد به كساني كه تقليدش با امام خمینی باشد و بعد که خمس داد ربع پولهايی که دارم در راه خدا خرج کند و باقیمانده پول خرج خودتان بكنيد و قبر بنده هم پهلوي قبرشهيد عزيزم حيدربردستاني ازسمت قبله حیدر دفن كنيد وروي سنگ قبرم بنويسيد: که هركس بر ما بگذرد الحمدي بخواند.

    اينك سخني دارم بادخترعمويم: ای دختر عموجان اگرشهيد شدم ناراحت نباش بلكه از خدا بخواه که اين قرباني قبول کند که با شهيدان تازه داماد در آخرت دريك خط باشيم و اگر تو را به همسری عقد كردم براي رضاي خدا بود و اگر از تو جدا شدم و تو را تنها گذاشته­ام و براي رضاي خدا از تو جدا شده­ام؛ اي دختر عمو جان  تنها خواهشي كه دارم این است که: اگر مي­خواهي ادامه دهنده راهم باشي بايد سه روز بعد از شهادتم شوهركني و هیچ موقعاز راه اسلام منحرف نمی شوی بلکه افتخار می­كني كه ادامه دهنده راهم هستي و هميشه امام عزيز، خميني بت شكن را دعاكنيد كه همين­طور كه امام عزيز فرموده­اند: ملتي كه شهادت براي اوسعادت است پيروزاست. ان شاء لله كه پيروزي با مسلمين است و شما فكر نكنيد اگر مرديد ديگر زنده نمي شويد آيا مي­توانيم بگوييم که خدايي كه توانست ما راخلق كند بعدازمرده شدن نمي تواند خلق بکند؟ به خوبی و بهتر هم می تواند ما را خلق کند.

    اي همشهريان عزيز: تنهاچيزي كه این انقلاب و اسلام را ياري مي­كند تقواي به خداست و اطاعت كردن وگوش دادن به امام امت خميني بت شكن واطاعت كردن ازامام خميني اطاعت ازخداست واطاعت ازامام زمان است.

    ان كان دين محمدلم يستقم الا بقتلي فياسوف خذيني

    اگردين محمدباكشته شدن من پابرجاست اي شمشيرهامرابرگيريد.

    امام حسين(ع)

    درود بر رهبر كبير انقلاب اسلامي و با درود بر شهيدان راه حق

    و السلام علیکم

    به امید دیدار در آخرت

    منصور بی چیز

    ۱۷/۴/۶۱
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربردخون
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x