مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عباس بکران

342
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عباس
نام خانوادگی بكران
نام پدر خداداد
تاریخ تولد 1343/07/12
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/08/08
محل شهادت خليج فارس
مسئولیت مركزتلفن
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن مفقودالجسد
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید عباس بکران، در سال ۱۳۴۳ در بندر دیّر دیده به جهان گشود. کودکی را در دامان پدر و مادرش که ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودند، گذراند. در دبستان داریوش ( آیت الله سعیدی) و مدرسه راهنمایی دیّر، در زمره دانش آموزان با انضباط و با اخلاق بود. هیچگاه آموزگاران و دبیران از او گلایه ای نداشتند و همکلاسی هایش نیز از او آرزده خاطر نشدند.

    با تسکیل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، به عصویت این نهاد مقدس درآمد و در قسمت مخابرات سپاه خدمت می کرد. با همه خوش برخورد و مهربان بود و در نهایت ادب و احترام با همشهریان برخورد می کرد؛ به همین دلیل نیز اهالی محله خنیاء بندر دیّر از پیرو و جوان برای او گریستند و افسوس خوردند که نتوانستند با پیکر مطهرش وداع کنند.

    به امام خالصانه عشق می ورزید و می گفت قدر امام را بدانید و او را تنها نگذارید. پدرش همیشه می گفت از عباس رضای هستم،، زیا فرد با خدایی است، فردی صمیمی و مخلص است.

    رسته خدمتی شهید، مخابرات بود و در یان قسمت در نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می کرد.  سرانجام با بمباران شناور شهید و همرزمانش در خلیج نیلگون فارس، در تاریخ ۸/۸/۱۳۶۵، شهید بکران به شهادت رسید و آرزوی تشییع با شکوه بدنش، بر دل ساحل نشینان خلیج فارس تا ابد ماند.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه

    با درود بر امام زمان و نائب بر حقش امام خمینی و درود بر شهیدان به خون خفته از هابیل تا کربلا و از کربلا تا کربلای ایران.

    برادران و خواهران! امروز جنگ صورت جدیدی به خود گرفته است و صدام خونخوار که قدرت و توانایی خود را در مقابل رزمندگان اسلام از دست داده شهرهای بی دفاع کشور اسلامی را مورد حمله قرار می دهد و مردم بی دفاع شهرها را به شهادت می رساند. وظیفه ماست که انتقام خون این عزیزان را از صدام بگیریم و مشت محکمی بر دهان این جرثومه فساد بزنیم که قدرت بلند شدن را نداشته باشد.

    ای برادران عزیز! جبهه را گرم نگه دارید و هر وقت که جبهه احتیاج به نیرو داشت خود را به جبهه برسانید و ندای امام را لبیک بگوئید و از تفرقه و جدایی دوری کنید که دشمنان اسلام همیشه در فکر تفرقه هستند و می خواهند بین مسلمین جدایی بیاندازند. شما وحدت خود را حفظ کنید و به آن ها بفهمانید که مسلمان، مرد اتحاد و جنگ است و از  جنگ نمی هراسد. برادران ! این انقلاب را حفظ کنید و امام را تنها نگذارید. آیا اگر امام نبود این سعادت نصیب ما می شد و آیا آرزویمان برآورده می شد؟ پس قدر این امام را بدانید و او را تنها نگذارید.

    پدر و مادرم می دانم که مرگ فرزند سخت است و باید صبر داشته باشد. اسلام احتیاج به خون دارد. باید خون داد و این اسلام را یاری کرد.

    امیدوارم که مرا ببخشید. موتور سیکلت، پدرم هر کارش می خواهد بکند. و تو ای مادرم صبر و بردباری را پیشه کن و هیچگونه ناراحتی به خود راه ندهید و خدا را شکر کنید که خداوند توفیق شهادت در راهش را نصیب من گردانید. برادرم مرا ببخش، برادرم من به شما خیلی بدی کردم ، امیدوارم که مرا ببخشید. و همچنین خواهرانم اگر بدی از من دیده اید مرا به خاطر رضای خدا ببخشید. و شما دوستان اگر گاهی اوقات به شما بدی کردم و یا ناراحتی از من سر زده به بزرگی خود ببخشید.

    در شاهزاده ابوالقاسم مرا به خاک بسپارید.

    خدا حافظ همگی

    ۲۰/۱۲/۱۳۶۴-در قرارگاه نوح نبی(ع)-پاسدار اسلام عباس بکران
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمفقودالجسد
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x