مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی بردستانی

337
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علي
نام خانوادگی بردستاني
نام پدر حاجي
تاریخ تولد 1311/04/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/09/30
محل شهادت عين خوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید حاج علی بردستانی، در سال ۱۳۱۱ در روستای گزنگ، از توابع شهرستان دیّر دیده به جهان گشود. در همان روستا، ازدواج کرده و بعدها به بندر دیّر نقل مکان کرد. مدتی به کار ملوانی اشتغال داشت و پس از مدتی، اقدام به خرید لنج نموده و سپس به همراه دوستانش، در شیراز اقدام به خرید مسافر خانه می نماید.

    شهید بردستانی، شیفته ی امام راحل و طرفدار سرسخت انقلاب اسلامی بود. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، تمام فکرش این بود که به جبهه برود و از کشور اسلامی دفاع کند؛ که موفق می شود طی دو مرحله در تاریخ های ۱۴/۰۲/۱۳۶۱ و ۹/۸/۱۳۶۱ به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شود. در مرحله اول، سه ماه در جبهه حضور داشت که موفق به شرکت در عملیات پیروزمند بیت المقدس و فتح خرمشهر، می شود. در مرحله دوم اعزام بود که در عملیات محرم شرکت کرده و در تاریخ ۲۰/۸/۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل می شود. پیکر مطهرش به مدت ۱۶ سال مفقود بود تا اینکه در تاریخ ۱۲/۲/۱۳۷۷ در ماه محرم انتظار خانواده به پایان می رسد و بدن مطهر شهید خوش نام و بازاری، با شکوه تمام بر دستان همشهریانش تشییع شده و در جنت الشهداء، در جوار دیگر شهیدان و همرزمان به خاک سپرده می شود.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    ربنا افرغ علینا صبراً و ثبّت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین

    بار پروردگارا ! ای رب العالمین،ای غیاث المستغیثین و ای حبیب قلوب طالبین.

    با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب،امام خمینی،که آن چنان با دید مکتبی خود بر علیه تمام مستکبرین جهان می شورد و آن چنان از کشور اسلامیمان دفاع می کند و پوزه تمام ضد اسلامیان را آن طور که خداوند راضی است به خاک می مالد.

    خدایا  تو خود می دانی که چقدر ما عاشق  شهادتیم و نیز می دانی که هدف ما شهادت صرف نیست بلکه پیروزی در راه توست.اگر توانستیم می کشیم و اگر نتوانستیم می میریم،ولی در هر حال پیروزی از آن ماست چون تو فرموده ای:«ان الله یدافع عن الذین آمنوا» .

    خداوندا ! چه دلیلی بهتر و چه منطقی قاطع تر برای جهاد ما که فرموده­ای «جاهدوا فی سبیل الله حق جهاده».

    پروردگارا تو را شاهد می گیرم که آگاهانه به مشهد خویش می روم،برای جهاد در راه تو و در راه به تحقق رساندن جمهوری اسلامی در سراسر دنیا. اینک که ما با دنیا طرف شده ایم تنها تو را داریم و راهنمایی های این مجاهد و این ابرمرد مجاهد زمان امام خمینی را.

    اما اینک سخنی با تو دارم، ای که قلب های ما را تسخیر کرده ای و اگر تو نبودی انقلابی در این سرزمین تا صدها سال دیگر هم رخ نمی داد مگر باز هم رهبری چون رهبری امام خمینی.

    اینجانب علی بردستانی، فرزند حاجی، چند کلمه ای بازهم یادآور می­شوم که اینجانب به فرمان امام خمینی  که جوانان داوطلبانه به جبهه بروند و این مسئله را حل کنند، بنده هم اکنون با شما سخن می گویم آرزوی رفتن به جبهه را داشتم و راه یافتم و می خواهم هم مال و زندگی خود را فدای انقلاب بکنم و در مقابل اسلام، [خود را] صاحب هیچ چیز نمی دانم و در صدر این همه اموال و چیزهای دیگر و در صدر آن جان فشانی و این عمری که فقط به ضرر خود می دانم؛ پس چه بهتر که فدای انقلاب اسلامی و جان دادن در راه خدای یکتا باشد و من این جان ناقابل را از هم اکنون برای فدا کردن در راه دین اسلام و امام خمینی آماده کرده­ام .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x