مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمدحسن احمدی

303
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمدحسن
نام خانوادگی احمدی
نام پدر محمدعلی
تاریخ تولد 1338/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/08/25
محل شهادت مهاباد
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايی
مدفن دوراهک
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید محمد حسن احمدی در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای محروم و مستضعف در دوراهک دیده به جهان گشود. به علت فقر مادی خانواده، از کودکی به شغل مقدس چوپانی که پیشه پیامبران بود، مشغول شد و پس از چند سال به کارگری به کمک پدر و برادرش جهت امرار معاش، شبانه روز تلاش می کرد. با وجودی که به دبستان نرفته بود، بر اثر علاقه ای که به فراگیری دانش داشت، در مدتی کوتاه با شرکت در کلاس های شبانه توانست خواندن و نوشتن را بیاموزد و عفریت جهل و بی سوادی را از بین ببرد.

    در اوائل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وارد خدمت مقدس سربازی شد و جزء سربازان ایثارگر جمهوری اسلامی درآمد. پس از تشکیل بسیج بیست میلیونی که به فرمان امام امت به وجود آمده بود، جزء اولین کسانی بود که به این ارتش الهی پیوست. یکی از اعضای فعال بسیج در[ روستای ] دوراهک به شمار می رفت و در مراسم ها و راهپیمایی ها نیز شرکت و حضور فعال داشت. با وجود خستگی کار روزانه، شب ها به نگهبانی در بسیج مشغول می شد. با شروع جنگ تحمیلی با شور و علاقه ای که به اسلام داشت، مشتاق شرکت در جبهه حق علیه باطل گردید و در عملیات فتح المبین که در جبهه شوش بود حضور یافت و زخمی شد. با وجودی که زخمی بود، اصرار داشت که دوباره به جبهه برگردد، اما مورد موافقت فرمانده و پزشک معالج قرار نگرفت و بار دیگر در تاریخ ۲۱/۶/۱۳۶۲ به جبهه اعزام گردید.

    شهید در مقابل بدی هایی که می دید، بسیار صبور بود و در سلام کردن به دیگران پیشی می گرفت، دو بار نیز بر اثر تصادف مصدوم شد و جان سالم به در برد، زیرا تقدیر بر این بود که وی در راه خدای بزرگ و هدف الهی به شهادت برسد.

    مزدوران شرق و غرب که این فرزندان اسلام را مانع از رسیدن به اهداف شیطانی شان می بینند، با کمین نمودن در جاده مهاباد – پسوه در تاریخ ۲۵/۸/۱۳۶۲ ، شهید را با تنی چند از برادران به شهادت می رسانند.
    ادامه مطلب
    کسانی که در راه خدا کشته می شوند، مرده مپندارید، بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگار خود روزی می خورند. (قرآن کریم)

    با درود و سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران و یاور همه ی محرومان جهان.

    پدر و مادر و همه اقوامان من باید بدانند که من داوطلبانه و عاشقانه به جبهه های نور علیه ظلمت می روم. یعنی می روم به جبهه تا با تمامی دشمنان اسلام و قرآن به ستیز درآیم و پوزه ی آنان را به خاک بمالم.

    امروز روزی است که باید به نجات اسلام شتافت، باید که اسلام را احیا نمود و بدانید که با آگاهی کامل و بدون هیچگونه اجباری برای مقابله با دشمنان اسلام و مقابله با کافران بعثی و جهت راندن آنان از سرزمین اسلامی­مان به جبهه می روم و باید بگویم رفتن از این دنیای فانی به خانه ابدی قضیه حتمی برای افراد بشر است.

    پدر و مادر عزیزم از شما تقاضا می کنم هیچوقت گریه و زاری برایم نکنید،چون که شما پیش خدا اجر عظیمی داریم. جسدم را در بهشت شهدای دوراهک دفن نمایید.

    بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا

    بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا

    تشنه آب فراتم ای اجل مهلت بده

    تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا

    کربلا یا کربلا

    و السلام علیکم : محمد حسن احمدی
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردوراهک
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x