مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمود احمدی

265
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمود
نام خانوادگی احمدی
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1347/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/11/04
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن دوراهك
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید محمود احمدی در سال ۱۳۴۷ در درواهک دیده به جهان گشود. هفت ساله که جهت فراگیری علم و دانش، وارد مدرسه شد و تا کلاس سوم دبستان درس خواند، اما به علت فقر و تنگدستی ناچهار مدرسه را رها کرد و به یاری خانواده شتافت و به کارگری پرداخت. هفده ساله بود که پیروی از سنت محمد، ازدواج نمود.

    در سومین سال جنگ تحمیلی بود که هوای جبهه های نبرد حق علیه باطل و یاری رساندن رزمندگان، شوری دیگر در سر او به وجود آورد و به همین خاطر با دیدن آموزش نظامی، آماده رزم با صدامیان کافر شد. شهید در بسیج، حضور فعال داشت، زیرا آنجا را مدرسه عشق یافته بود. با عشق به امام و انقلاب اسلامی، رزمنده ای مخلص و فداکار بود، به همین خاطر بارها در جبهه شرکت جست که از این جمله می توان عملیات های بدر، قدس ۴ ، والفجر ۸ ، کبرلای ۴ و کربلای ۵ را نام برد. شهید بارها با وجود به اتمام رسیدن مأمورتیش، جهت شرکت در عملیات، مأموریت های خود را تمدید می کرد. برای هر مسئولیتی که توسط فرماندهان اعلام می شد، آمادگی کامل داشت و با روحیه عالی پاسخ می گفت. در عملیات والفجر ۸ مسئولیت قایقران داشت، مجرح شد.

    آخرین حضور شهید در سنگرهای مقاومت و ایثار در عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ بود. شهید قبل از اینکه به خط مقدم برود، خبر شهید شدنش را به دوستانش اعلام کرده بود . حتی به یکی از همسنگرانش گفته بود به مادرم بگو که محمود دیگر بر نمی گردد و شهید می شود.

    مزدوران بعثی، پیشانی مبارک او را که جای سجده های طولانی اش در نمازها بود، نشانه گرفتند که بر اثر این جراحت، بیهوش شد و او را به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردند که پس از چند روز بستری در تاریخ ۱۵/۱۱/۱۳۶۵ دعوت حق را لبیگ گفت و به سوی خدای خویش شتافت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    اول سلام و درود بر امام زمان، و سلام بر امام امت خمینی عزیز و با سلام و درود بر شهدای صدر اسلام تا کنون و با سلام و درود بر رزمندگان اسلام.

    اینجانب محمود احمدی در این موقع،لازم و واجب دانستم که یک وصیتنامه بنویسم،به فکر این افتادم که من راه خود را شناخته ام و با آگاهی کامل و چشمی باز با راهیان کربلا اعزام خواهم شد. وصیتم به مردم این است که راه شهدا را فراموش نکنند و دعا برای امام زمان را فراموش نکنند و ما ان شاءالله کربلای حسینی را آزاد خواهیم کرد.

    مردم شهید پرور ایران کمک های خود را به جبهه فراموش نکنید و جنگ، دیگر نزدیک است به نفع اسلام تمام شود و بعد از کربلا به قدس خواهیم رفت. ان شاءالله.

    وصیتم به پدر و مادرم این است که بعد از من گریه و زاری نکنند و همیشه در فکر نماز و آخرتم باشند، و بعد برای برادران بسیج وصیتم این است که امور شهدا و راه شهدا را فراموش نکنند که قرآن می­فرماید « و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.»

    مردم شهید پرور دوراهک مرا حلال کنید و در ضمن ناراحت هم نباشید. پدر و مادر و برادران و خواهرانم: حسین وار و زینب وار باشید و یار مظلومان باشید و همیشه در دعای کمیل و توسل شرکت کنید. مرا در بهشت شهدای دوراهک دفن نمایید.

    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردوراهك
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x