مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسن آگوش

251
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسن
نام خانوادگی آگوش
نام پدر غلام
تاریخ تولد 1341
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/05/25
محل شهادت ارومیه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت ارتش
شغل کارگر
تحصیلات بی سواد
مدفن بیدخون
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندگي نامه شهيد حسن آگوش
    شهيد حسن آگوش فرزند غلام به سال 1341 در بيدخون پا به عرصه خاك نهاد. وي از نعمت سواد محروم گرديد زيرا پدر ايشان دامدار بود و « حسن » از سن نوجوانی به ياري پدر به دامداری مشغول گشت. فقر و ناداری به خانواده فشار آورده بود از اينرو  او علاوه بر دامداري‌ ، به هيزم كشي و كارگری نيز مشغول شد.
    در پانزده سالگي بيدخون را ترک كرد و نزد عمويش در روستاي هاله رفت. وي در سال 1357 در سن شانزده سالگي با دختر عموي خود ازدواج كرد كه حاصل از آن دو پسر به نام هاي جاسم و ابراهيم و يك دختر به نام زهرا است و از آن پس در همان روستا ساكن شد و از طريق كارگري امرار معاش مي نمود.
    وي در اواخر سال 1360 به خدمت سربازي اعزام گرديد. دوره چهار ماهه آموزش نظامي را در مازندران گذراند و پس از مرخصي پنج روزه ، به عنوان سرباز نيروی زمينی ارتش محل خدمتی وي اروميه تعيين گرديد و در حالي كه بيش از دوازده روز از خدمت او در منطقه اروميه نمي گذشت در تاريخ 25/5/1361 در حال گشت مورد حمله نيروهای دشمن قرار گرفت و به زمره شهيدان انقلاب و اسلام پيوست.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    مصاحبه با فرزند شهيد

    نام و نام خانوادگي: جاسم آگوش

    در زمان شهادت پدرمان ما سه كودك بوديم؛ دو برادر و يك خواهر، بزرگترين ما چهار ساله، دومي دوساله و كوچكترين فرزند يك ساله بود و هنوز  به مدرسه نمي رفتيم. ما پدرمان را كمتر مي ديديم زيرا ابتدا به دنبال كار بود و بعد هم به سربازي رفتند اما مادرمان هميشه از اخلاق و رفتار خوب او براي ما تعريف مي كند. او كه خود درد فقر و تنگدستي را حس كرده بود با كار و تلاش، زندگي آبرومندانه اي را براي ما فراهم آورد. پدرمان فردي متدين و با ايمان بود و بيشتر وقت خود را صرف كار مي كرد تا بتواند احتياجات خانواده را برآورده سازد.

    او  پس از اعزام به خدمت سربازي در جبهه هاي شمال غرب كشور به شهادت رسيد. پس از شهادت پدرمان سرپرستي ما را چند سالي مادرمان به عهده گرفت  و سپس تحت حمايت بنياد شهيد درآمديم. رفتار مردم با ما و مادرمان بسيار خوب بود ما هم از اين كه فرزند شهيد هستيم افتخار مي كنيم. افتخارمان اين است كه پدرمان جان خود را براي حفظ اسلام و انقلاب نثار كرد. ما خود نيز بايد پيرو راه آنان باشيم و در اين دوراني كه نظام جمهوري اسلامي از هر سو مورد هجوم است با نثار جان و مال خود از انقلاب اسلامي نگهداري كنيم و بايد تا جايي كه مي توانيم به ملت خود خدمت كنيم و پيرو اوامر رهبر معظم انقلاب باشيم و از اين طريق ادامه دهنده راه شهيدان باشيم.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربیدخون
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x