مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مرتضی هوشیار

693
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مرتضی
نام خانوادگی هوشیار
نام پدر علیکرم
تاریخ تولد 1341
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 25/11/1368
محل شهادت رماديه عراق
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • زندگي نامه :

    شهيد مرتضي هوشيار فرزند كرم در سال 1341 در خانواده اي مذهبي و متدين در روستاي جتوط ديده به جهان گشود و در دامان مادري متعهد پرورش يافت و در شش سالگي پا به مدرسه گذاشت و پس از اتمام دوره ابتدايي به كار كشورزي و باغداري پرداخت .

    شهيد هوشيار فردي صبور بوه مصاحبه راديوئي خبرنگار عراق در هنگام اسارت وي نشان مي دهد كه ايشان از هيچ چيز واهمه اي نداشت حتي در شرايط سخت و خطرناكي كه در عراق وجود داشت ، شهيد در مورخه 29/11/70 به جبهه حق عليه باطل رفت ضمن شركت در عمليات فتح المبين دررحالي كه از ناحيه پاي چپ مورد اثابت نارنجك قرار گرفت در مورخه 2/1/61 به اسارت نيروهاي بعثي در آمد . شهيد بر اثر امراض گوناگون و شكنجه هاي بعثي ها طي 20 روز در بيمارستان تموز در شهر رماد بستري و سرانجام در مورخه 18/11/68 مظلومانه به ملكوت اعلي پيوست .
    ادامه مطلب
    وصيت نامه شهيد مرتضي هوشيار

    اينجانب مرتضي هوشيار فرزند علي كرم ساكن روستاي جتوط به كمال شوق و رضايتمندي به جبهه مي روم و كسي در رفتن به جبهه مجبورم نكرده است اگر شهيد شدم مرا حلال كنيد .

    برادر عزيزم حسن هوشيار تا خون در رگ داريد بايد با ضد انقلابيون و گروهكهاي انحاف و منافقين مبارزه كنيد و بسيجيان روستا نيز بگوئيد كه با شما همكاري كنند و در خط امام و انقلاب اسلامي باشند . شهادت را يك افتخار و سربلندي مي دانم و آيا براي افتخار گريه كردن درست است . مادر عزيزم صبور باشيد و همچون فاطمه زهرا ( س ) زينب كبري با صبر و بردباري مشكلات را تحمل كنيد .

    شهيد مرتضي هوشيار در تاريخ 1/4/1341 در روستاي جتوط ديده به جهان گشود . به خاطر علاقه زيادي كه خانواده ي ايشان به اهل بيت داشتند . نام مرتضي را براي ايشان برگزيدند .

    ايشان در دوران كودكي جنب و جوش زيادي داشتند . ايشان در سنين كودكي دچار يك نوع مريضي شدند كه مدتي را در بيمارستان بودند و پس از 7 سال با نذر و نياز و متوسل شدن به ائمه وي شفا يافتند .
    ادامه مطلب
    مصاحبه با اعضاي خانواده شهيد ويژه والدين پدر شهيد :

    الف } دوره پيش از تواد :

    ـ آنچه قابل بيان مي باشد اينكه به خاطر علاقه وافر خانواده به اهل بيت عصمت و طهارت نام مرتضي را براي ايشان انتخاب كرديم شهيد در تاريخ اول مرداد ماه 1341 ديده به جهان گشود .

    ب ) دوره كودكي

    دوره كودكي جنب و جوش زيادي داشت و دچار يك نوع مريضي شد كه مدتي را در بيمارستان به سر برد و پس از مدت 7 سال با نذر و نياز ما و توسل به ائمه ( ع ) وي شفا پيدا كرد و علاقه زيادي به پدر و مادر داشت

    ج ) دوره خردسالي

    شهيد در سن 7 سالگي به مدرسه رفت و تا كلاس پنجم درس خواند و در همين كلاس ترك تحصيل كرد به علت مشكلاتي كه بر اثر بيماري براي ايشان به وجود آمد .

    د ) دوره ي نوجواني و جواني :

    وي علاقه زيادي به رهبر امام خميني داشت و به شهدا علاقه زيادي نشان مي داد و حتي موقع رفتن به جبهه اصرار زيادي داشت كه برود و مادر شهيد مي گويد : در خواب ديدم كه يك پيراهن سبز به تن دارم و نشسته ام ولي يكباره قسمت راست پيراهن آتش گرفت و من نيز مي گفتم كه آتش را خاموش نمي كنم تا خود خاموش شود ولي خاموش نمي شد . مادر شهيد اظهار مي كند روزي كه مي خواست به جبهه برود مدارك او را گرفته بودند و نمي گذاشتند ايشان بروند ولي وقتي من رسيدم و جوانهاي ديگر را مي ديدم كه

    مي خواهند به جبهه بروند به پدرش گفتم مداركش را بده تا برود مگر جوان ما با جوان هاي ديگر چه فرقي دارد او هم مثل ديگران .

    دوره سربازي

    دوره خدمت ايشان فرا رسيده بود ايشان به سربازي رفتند ولي به علت بيماري كه داشت به خانه برگشتند تا برنامه معافي ايشان را درست كنيم بعد از چند ماهي كه برگشت راهي جبهه شد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x