مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید نامدار نیوشا

738
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام نامدار
نام خانوادگی نيوشا
نام پدر علي
تاریخ تولد 1345/06/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/07/30
محل شهادت شرهاني
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سربازنيروي انتظامي
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید:

    بسم رب الشهداء

    شهيد نامدار نيوشا فرزند علي در شهريور ماه سال 1345 در خانه اي گلين و محقر در شهرستان برازجان به دنيا آمد و با مسرت و سختي مثل هزاران محروم ديگر دوران كودكيش را پشت سر گذاشت و در سن ده سالگي بر اثر فقر و تنگدستي به شغل كارگري مشغول شد روزها جهت امرار معاش كار ميكرد و شبها با علاقه اي كه به احكام اسلام داشت جهت يادگرفتن قران به مطالعه آن مي پرداخت از خصوصياتش بود. شهيد نيوشا مردي مؤمن خوش برخورد و با تمام دوستان و آشنايان سلام عليك داشت بطوريكه اخلاق نيكش زبانزد دوستان و آشنايان بود و گاهي نشد كه كسي از او رنجيده خاطر شود وي هميشه به مادرش مي گفت: من به جبهه ميروم تا به نداي امام خود لبيك بگويم و بر خود واجب دانست كه داوطلبانه به خدمت مقدس سربازي برود شهيد دوران آموزشي را در گروهان صالحي بوشهر پشت سر گذاشت و بعد از پايان دوره آموزشي به پايگاه دالكي و بعد به پايگاه ده كهنه و بالاخره به گروهان تنگك بوشهر منتقل گرديد وي در اين گروهان بود كه در تاريخ 18/6/66 در اجراي رسالت بزرگ الهي اش به جبهه هاي نور عليه ظلمت اعزام شد . وي پس از 42 روز نبرد با كفار بعثي با استقامت و پايداري  سرانجام در تاريخ 30/7/66 در منطقه عملياتي شرهاني به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.

     

     
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء

    باسلام به رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران امام امت . اينجانب نامدار نيوشا در مورخه 17/6/66  كه مي خواهم عازم جبهه هاي حق عليه باطل شوم بدين شرح وصيت نامه خود را مي نويسم . من با ايمان بخدا و دفاع   دين مبين اسلام در اين راه قدم برداشته ام و هدفم جز انجام دادن امر الهي چيز ديگري نبوده و همانا كه پيغمبر اسلام حضرت محمد (ص) و                 حضرت علي (ع) شمشير را زمين نگذاشتند و در آن موقع از نهال نوپاي اسلام پاسداري كردند بنده هم بر خود واجب دانستم كه از اسلام ونهال  نوپاي انقلاب اسلامي دفاع كنم و از امت حزب الله ميخواهم كه امام را تنها نگذاريد و پشتيبان اسلام و امام باشيد واز اسلام دفاع كنيد و همين شما بوديد كه روز اول مشت محكمي به دهان ابر قدرتها زده ايد و هم اكنون هم فرزندان شما هستند كه سينه خود را سپر اسلام كرده اند وشما هم صحنه را خالي نكنيد واز پدر و مادر محترمم و برادران و خواهرانم خواهشمندم كه خدا را در نظر بگيرند و بخاطر كشته شدن من ناراحتي نكنيد وهمان گونه كه هستيد دست از اسلام بر نداريد چونكه بازگشت همه بسوي خداست وشما امت حزب الله بايد افتخار كنيد كه فرزندانتان در راه اسلام كشته ميشوند و افتخار من اين است كه بخاطر خدا در راه اسلام كشته شوم اميدوارم كه خداوند هم اين را قبول كند .
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء

    مصاحبه با خواهر شهيد نامدار نيوشا:

    به نام خدا خاني نيوشا خواهر نامدار نيوشا هستم. برادرم فردي مؤمن و با تقوا بود در انجام واجبات الهي و فرايض ديني كوشا بود ايشان بسيار خوشرو و مهربان بود وبه ديگران احترام مي گذاشت برادرم نماز اول وقت را هيچ گاه ترك نمي كرد در محبت كردن به ديگران بي نظير بود برادرم در جبهه سومار به آرزوي ديرينه خود رسيد.

     

    مصاحبه با مادر شهيد نامدار نيوشا:

    به نام خدا هاجر برزويي مادر شهيد نامدار نيوشا هستم. فرزندم بسيار مهربان و دلسوز بود ايشان فردي حزب الهي بود عاشق رهبري و انقلاب بود.در مقابل مشكلات مقاوم و صبور بود و در انجام واجبات الهي و فرايض ديني كوشا بود دلش براي اجراي احكام الهي مي تپيد فرزندم عاشق مخلصي بود كه در راه اسلام به لقاءا... پيوست.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x