مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید سیدیحیی مهدیان

488
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سيديحيي
نام خانوادگی مهديان
نام پدر سيدحسين
تاریخ تولد 1347/06/25
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/09/30
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت روحاني
نوع عضویت روحاني
شغل روحاني
تحصیلات -
مدفن بشيرآباد
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    وصيت نامه شهيد سيد يحيي مهديان

    انالله و انا اليه راجعون : ما همه از خدا هستيم و بازگشت همه به سوي خداست درود بي كران به آخرين نور تابناك ولايت حضرت ولي عصر (عج) او كه دنيا را پز از عدل و نور مي كند و نايب برحقش امام امت كه مستضعفان را اميدوار و ستمكاران را نا اميد و ريشه كن مي كند و شهداي از صدر اسلام تا كنون كه رزمندگان و خانواده محترم شهدا كه ايثار را به ما آموختند كه چگونه در راه اسلام و جامعه بايد ايثار كرد و روحانيون هميشه در صحنه . اي مردم راهي غير از اسلام انتخاب نكنيد چون از شما پذيرفته نمي شود . زيرا خداوند در قرآن مي فرمايد هركس ديني غير از اسلام اختيار كند هرگز از وي پذيرفته نيست و در بعد از هم ديگر جدا نشوند زيرا دشمنان به اسلام ضربه مي زنند . و اي خواهرانم حجاب تو از خون من رنگين تر است و اي مردم مسجد را رها نكنيد كه امام امت فرمود مسجدها سنگر هستند و سنگرها را خالي نكنيد و ترس از كشورهاي استكباري نداشته باشيد اگر ما را محاصره اقتصادي كردند پيشواي ما حسين (ع) است ، و آخرين سلام گرم بر خانواده ام پدر و مادر مهربانم و برادرانم و خواهرانم و همسرم . افسوس مي خورم كه براي پدر و مادرم ، فرزندي و براي برادرانم برادري و براي همسرم ، همسري لايق نبودم و همسر گراميم چند مدتي كه در خانه ي بنده بودي خيلي زحمت هاد متحمل شدي حلالم كنيد . خداحافظ

    سرباز كوچك اسلام سيد يحيي مهديان
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    خلاصه اي از زندگينامه مرحوم حاج سيد مرتضي حسيني مقدم پدر شهيدان سيد عباس ـ سيد علي ـ سيد محمد ابراهيم حسيني مقدم

    مرحوم حاج سيد مرتضي حسيني مقدم فرزند سيد مختار در روستاي سربست ديده به جهان مي گشايد در آن زمان مدرسه اي وجود نداشت كه وي در آن به ادامه تحصيل بپردازد ولي با توجه به عشق و علاقه اش به مسائل ديني و مذهبي راهي مكتب مي شود و قرآن را فرا مي گيرد و بعضي از كتابهاي مرسوم تعليم داده شده در مكتب را مي آموزد با توجه به وضعيت زندگي درروستا ، به كارهاي كشاورزي مي پردازد و از اين طريق امرار معاش مي نمايد مرحوم سيد مرتضي علاقه خاصي به مجالس روضه خواني ائمه معصومين داشت و مرتب قرآن مي خواند . او در دوران جواني و مسانسالي اقدام به داير نمودن مكتب خانه مي كند و از اين راه تعداد زيادي از جوانان و افراد روستا را قرآن مي آموزد و از اين راه حتي هيچ حق الزحمه اي هم دريافت نمي كند او همه اين كارها را فقط براي خشنودي خداوند انجام مي دهد او معتقد به قرآن و احكام اسلامي بود و از وجود چنين پدري مهربان و با تقوا است كه فرزنداني برومند و شجاع تربيت مي شوند كه در بعد از پيروزي انقلاب در ركاب امام و مقتداي خود مردانه مي جنگند تا به شهادت برسند مرحوم سيد مرتضي در سال 57 در ـــــ راهپيمائيهاي مردم به حمايت از روحانيت و رهبر خود امام خميني به رحمت ايزدي پيوندد . روحش شاد .

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    زندگينامه بسيجي شهيد سيد عباس حسيني مقدم

    سيد عباس حسيني مقدم فرزند سيد مرتضي در سال 1319 در روستاي سربست از توابع دشستستان در خانواده اي مذهبي و از سادات جليل القدر ديده به جهان گشود قرآن را در مكتب خانه پدرش فرا گرفت دوران تحصيل را به علت فقر مالي تا پايان ابتدايي گذراند و در ادامه به جهت كمك به پدر در كار كشاورزي مشغول شد و مدتي هم در مركز بهداشت ( بهداري سابق ) برازجان به خدمت مشغول بود نسبت به كارش بسيار دقيق و حساس بودند ، با توجه به جو مذهبي حاكم بر خانواده تمام صبحها بعد از اداي فريضه ي نماز به تلاوت آياتي از قرآن مجيد مي پرداخت در ماههاي محرم ، رمضان مجالس روضه خواني و قرائت قرآن (مقابله ) داشت .

    در ايام تظاهرات بر عليه رژيم پهلوي به روشنگري و آگاه نمودن مردم مي پرداخت و در راهپيمائيها در مركز شهر ( برازجان ) شركت مي نمود با توجه به هوش و ذكاوت وي و سواد پايين او در زمينه هاي مختلف مذهبي و اسلام شناسي مطالعه داشتند . ايشان بعد از پيروزي انقلاب به خدمت در نهاد مقدس آموزش و پرورش در آمدند و تا زمان شهادت در اين قسمت به كار مشغول بودند كه هميشه ياد و خاطرات او در ذهنها باقي است و به خاطر حساسيت زياد نسبت به كارش چندين لوح تقدير و تشويق نامه از مقامات بالا دريافت كردند شهيد فردي بسيار امانتدار و حافظ بيت المال بودند و به خاطر داشتن همين خصلت جزء اولين شوراي اسلامي روستا به عنوان منتخب مردم در آمدند و از جمله خدمت شايان ايشان گرفتن مجوز آب آشاميدني براي محل با توجه به بن بست بود روستا مي باشد كه تلاش او در اين زمينه قابل تقدير است در جمع آوري وسايل مورد نياز جبهه هميشه پيش قدم بود . شهيد در كودكي مادر خود را از دست داد و با تحمل رنج و بي مادري از او فردي مقاوم ساخت و همين عامل باعث شد كه به يتيمان بيش از اندازه رسيدگي مي كرد و بارها از آنان سركشي مي كرد . خصوصيات شهيد برگرفته از صفات و خوبيهاي ابوالفضل عباس برادر امام حسين (ع) بود و چه با مسما اين نام براي سيد عباس حسيني مقدم انتخاب شده بود زيرا زمانيكه همراه برادرش سيد ابراهيم عازم جبهه عملياتي حاج عمران شدند زمانيكه برادرش تركش مي خورد و وي بر بالينش مي رسد هرچه اسرار مي كند تو خودت را نجات بده ولي عباس قبول نمي كند در حالي كه برادر مجروحش را بر دوش داشته با تركش خمپاره هاي دشمن بعثي به شهادت نائل مي شود .

    يادش گرامي راهش پررهرو باد

    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربشيرآباد
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x