مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید الله كرم مزارعی

313
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام الله كرم
نام خانوادگی مزارعي
نام پدر نجف
تاریخ تولد 1338/03/01
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1360/09/09
محل شهادت بستان
مسئولیت تك تيرانداز
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن مزارعي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید

     

    اول خرداد ماه سال سي و هشت هجري شمسي ، هفتمين فرزند خانواده ي « نجف مزارعي » چشم به دنياي خاكي باز كرد . پدر او را « الله كرم » ناميد . وي در دامان پاك و پر مهر مادرش « زينب رازمان » پرورش يافت . از همان ابتدا كودكي با دين اسلام و مذهب شيعه آشنا گرديد . اعمال و رفتار ديني والدين در وجود او تأثيري شگرف بر جاي گذاشت .

    پيش از ورود به دوره ي ابتدايي ، قرآن را در مكتب خانه فرا گرفت ، با ورود به مدرسه در سن هفت سالگي همدوش پدر در تأمين معاش خانواده از هيچ كوششي دريغ نمي ورزيد . پس از آن با موفقيت دوران ابتدايي را پشت سر گذاشت راهي بوشهر گرديد و نزديك به شش سال در شركت هاي تسا و انرژي اتمي به كار مشغول شد و همانجا در فرصتي كوتاه توانست در چندين رشته ي فني ، مهارتي پيدا كند . وي انساني پاك و مخلصي بود كه هر كسي را به خود جذب مي كرد . شجاعت و بي باكي او بين دوستان و آشنايان زبانزد بود . ضميري روشن و قلبي پاك داشت و هيچگاه در انجام فرايض خود كوتاهي نمي كرد .

    سال 57 به خدمت سربازي فرا خوانده شد و از آنجا كه خدمت ايشان مصادف با اوج گيري انقلاب اسلامي بود به نداي امام خميني (ره) كه فرموده بود : « سربازان پادگان ها را ترك كنند » لبيك گفت و از پادگان محل خدمت خود فرار كرد و با اين عمل خود وفاداري خويش را به امام امت و ملت قهرمان ايران نشان داد پس از پيروزي به پادگان رجوع كرد و خدمت سربازي خود را به اتمام رسانيد .

    پس از پايان سربازي ، جهت تأمين معاش خانواده همراه برخي از دوستان عازم كشور كويت گرديد كه متأسفانه به اشتباه با مأموران نظامي عربستان سعودي برخورد مي كنند و به مدت 5 ماه زنداني مي شود و پس از آن به وطن باز مي گردد . مدت سه ماه در جهاد سازندگي مشغول به كار شد و در ساخت « پل سرقنات » نقش بسزايي ايفا كرد . با انگيزه ي بالا و اشتياق كامل در نوزدهم فروردين ماه سال شصت جهت حفظ و حراست از آرمانهاي انقلاب استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي واحد برازجان در آمد . دوره هاي آموزش سپاه را در گناوه طي كرد و خدمت صادقانه خويش را در اين ارگان مقدس آغاز كرد .

    در درگيري هاي گروهك هاي منافق و … با نيروهاي مخلص انقلابي ،ايشان از ناحيه كتف مجروح گرديد .

    در راستاي اهداف متعالي خود به فعاليت در جبهه ي نبرد با دشمنان ادامه داد و با جمعيتي از برداران پاسدار در تاريخ سوم آبانماه سال 60 راهي جبهه شد . در جبهه ، دلاوري هاي بي نظيري از خود نشان داد . همچنانكه در وصيت نامه اش مي خوانيم براي نوشيدن شهد شهادت بي تابي مي كرد و بنا به اظهار عده اي از همرزمانش در پشت جبهه همچون عاشقي در انتظار رسيدن به معشوق بود .

    سرانجام در منطقه عمومي بستان ،در عمليات طريق القدس  ( با رمز يا حسين (ع) ) در تاريخ هشتم آذر ماه سال 60 هجري خورشيدي پس از رشادت و فداكاري فراوان با نداي يا مهدي يا مهدي به قلب دشمن يورش برد با تير بار خويش دشمنان را يكي پس از ديگري درو كرد ، و خود نيز به سوي حضرت حق بال گشود .

    پيكر مباركش تا 48 روز در خاك عراق باقي ماند و پس از آن يكي از دوستان و همرزمانش كه اهل تهران بود ، او را در حالي كه يك دستش بيرون از خاك بود پيدا كرد .

    پدر و مادر شهيد هر دو پس از شهادت فرزند ، دار فاني را وداع گفتند .

     

     

     
    ادامه مطلب
    شهيد اله كرم مزارعي وصيت نامه ي خود را در تاريخ پنجم آذر ماه سال شصت يعني سه روز قبل از شهادت اين گونه مي نويسد :

    « به نام خداوند در هم كوبنده ستمگران .

    تنها ره سعادت ايمان ، جهاد ، شهادت . با عرض سلام به ساحت مقدس ولي عصر امام زمان روحي و ارواح العالمين له الفداه و درود بر آن منجي . از خدا مي خواهم كه از عمر من بكاهد و بر عمر پر بركت امام بيفزايد و درود فراوان بر شهيدان از هابيل تا حسين(ع) و از حسين(ع) تا كربلاي ايران .

    سلام و درود بر تو اي مادر مهربان و اي پدر بزرگوار و اي برادران گرامي و اي خواهران مهربانم خواهش مي كنم كه برايم گريه نكنيد و ميدانم كه نمي كنيد اما صبر در راه خداوند اجر عظيمي به شما خواهد داد . بر سر قبرم جوان ناكام ننويسيد ، زيرا اين راه ، راهي  كه همان انبياء است و راه پاسدار كربلا حسين بن علي (ع) است انتخاب كرده ام .

    جهاد دري از درهاي راه رحمت الهي است تنها بر روي بندگان ويژه خداوند باز مي شود . پيراهن آن پاسدار اسلام زرهي آهنين است كه دست فداكاران آن را بر اندام جوانمردي خونگرم فعال مي پوشاند . اين جامه فاخر در زندگي ، لباس شرافت و پس از مرگ حرير بهشت خواهد بود .

    آري اين گلگون كفناني يعني آنهايي كه در راه دين و قرآن و اسلام بخون خود رنگين شده اند ، چيزي جز افتخار خواهند داشت . در آن روزي كه مرگ بر انسان مقدر است . اگر مال و منال او سر به فلك بزند بالاخره جهان را بدرود خواهد گفت

    بار خدايا الان كه اين وضيت نامه را مي نويسم ، وصيتنامه روحي من است ، خدايا مگر دوست نداري كه به اين سعادت عظيم برسم.

    خداوندا از تو مي خواهم كه توفيق شهادت را نصيبم كني شايد لايق شهيد شدن نباشم زيرا كه شهيد مقامي بالا دارد و من فردي گناهكار و خوارم . به ياد تو به جبهه مي روم نه براي انتقام بلكه براي احياء دينم ، تداوم انقلابم ، پاي در چكمه مي كنم .

    خدا و امام زمان و نائب بر حقش را به ياري ميطلبم و از خداوند بزرگ مي خواهم كه هدايتم كند ، تمام مسلمين را نجات بخشد و به آن سوي به آن راه كه خود مي خواهد ببرم . هدفم خدا ، مكتبم اسلام ، مرادم روح ا…  . هر قدمي كه بر مي دارم هر گلوله كه شليك مي كنم و قلب دشمن را هدف مي سازم به ياري خدا باشد . هر گلوله كه به بدنم مي خورد به ياري خدا تحمل مي كنم ، دردش را زجرش را كه شيرين تر از عسل مي باشد .

    در آخر وصيت نامه از پدرم و مادرم و برادرانم و خواهرانم و فاميلان و هم محل ها مي خواهم كه در تشييع جنازه ام ذكر خدا را داشته باشند و الله اكبر گويان به راهپيمايي خود ادامه دهند و به منافقين فرصت هيچگونه حركتي و دخالتي در هيچ نوع امور كشور و شهري و دهاتي نداده و ندهند . آنها را از مدرسه بيرون كنند كه باعث بدبختي نسل آينده نشوند  .

    اين را مي گويم كه بنده بيشترين خوشي و خوشحاليم در جبهه است واقعاً انسان ساز است هر چند در وطن محبت پدر و مادر و برادران و فاميل مي باشد . اما اينجا خدا است در آخر مرا ببخشيد و از شما ممنونم .

    آغاز جمله با بعثيون كافر در اين تاريخ كه شب حمله مي باشد شروع مي شود يعني ساعت پنج عصر روز پنجم آذر ماه شصت مي باشد .

    پدر و مادرم دوباره مي گويم كه اگر شهيد بشوم برايم گريه نكنيد ، شكر خدا را بكنيد كه اسلام زنده است و مالت را حلال كرده اي از نظر شرعي يعني كوچكترين فرزندت را يعني خمس چهار فرزند ديگرت را در راه خدا هديه كرده اي خوش به سعادت پدر و مادر . فقط آرزويم از شما اين است كه حلالم كنيد 5/9/60 »

    از شهيد « اله كرم » شهري شده آشوب و غم

    پر كشيد بر آسمان آن ماه رخشان ياد باد

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمزارعي
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x