مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید سیدمجید كاظمی

677
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سيدمجيد
نام خانوادگی كاظمي
نام پدر سيدمهدي
تاریخ تولد 1349/07/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1377/11/23
محل شهادت بندرلنگه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات ليسانس
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    بسم رب الشهداء

     

    شهيد سيد مجيد كاظمي در 7 مهر ماه سال 1349 در خانواده اي مذهبي و متدين در شهر برازجان چشم به جهان گشود دوران كودكي را در دامان خانواده با فراگيري قرآن و محبت به خاندان رسول اكرم (ص) سپري كرد . او از همان روزهاي ابتدائي تشكل بسيج از اعضاي فعال و مشتاق پايگاه مقاومت شهيد باهنر برازجان بود ودر آموزش قرآن و تشكل كلاسهاي عقيدتي براي جوانان در زمينه هاي فرهنگي و مذهبي شركت فعال داشت . دوران ابتدائي رادر دبستان ابن سينا و دوران راهنمايي را در مدرسه شهيد مصطفي خميني و دوران دبيرستان را در مدرسه شهيد دكتر بهشتي با نمرات عالي پشت سر گذاشت بدليل شوق وافرا  به حوزه علميه شهيد دستغيب شيراز پيوست و طي مدت بسيار كوتاهي  به مدارج بالاي علمي دست يافت و با شركت فعال و گسترده در عر صه هاي گوناگون از جمله بسيج حوزه ماموريتهاي كردستان و خوزستان و ديگر فعاليتهاي تبليغي در سطح استان استعدادهاي شايان خويش را در معرض خدمت به اسلام گذاشت با شروع دوران سازندگي و در راستاي اوامر ولي امر مسلمين مبني بر شركت همه جانبه در اين عرصه و به دليل علاقه فراوان به ادامه تحصيل در رشته الكترونيك دانشكده فني مهندسي برق و الكترونيك شيراز مشغول به تحصيل شد و پس از اتمام تحصيلات در حفاظت اطلاعات ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران شروع به خدمت نمود . اخلاق  نيكو ،حسن معاشرت ،مردم داري ، عشق فراوان به ولايت و سرافرازي وطن از خصوصيات بارز اين بزرگوار بود هميشه ودر تمام حالات از مكتب سرخ شهادت بعنوان بك ارزش بسيار بالا ياد مي كرد و سراسر نوشته ها و ياداشتهاي ايشان  گوياي اين حقيقت محض است .

    نيمي زرخت الست منكم ببعيد                      يك نيم دگران عذابي به شديد

    برگ درخت نبشه يحيي و يميت                  من مال من العق فقد مال شهيد

    آري جسم خاكي را ياراي نگهداري آن روح بلند و ملكوتي نبود و سر انجام در 23/11/77 در حين انجام ماموريت در بندر لنگه به درجه رفيع شادت نائل آمد.

     

     

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء

    خاطرات خواهر شهيد سيد مجيد كاظمي:


    شهيد سيد مجيد كاظمي در سن 20 سالگي از طرف حوزه علميه شيراز به صورت عقيدتي سياسي به جبهه هاي جنوب اعزام مي شود و وظيفه ايشان برگزاري نمازجماعت و سخنراني بود. يك روز براي ديدن منطقه جنگي به همراه دو نفر از همرزمان براي ديدن منطقه جنگي رهسپار مي شوند كه هنگام مرود به منطقه متوجه مي شموند كه آنجا را كاملاً مين گذاري كرده اند. آنها با قدم هاي آهسته وبا ذكر يا مهدي و حتي بعضي مواقع با چشم هاي بسته 2 ساعت تمام منطقه را طي مي كنند بدون آنكه اتفاقي رخ بدهد . كه در اينجا قدرت خدا نمايان مي شود كه اگر و نشان مي دهد كه اگر بخواهد انساني را زنده نگه بدارد هيچ نيرويي قدرت از بين بردن آن را ندارد. شهيد بزرگوار در همين سن پس از چند ماه دوباره از طرف حوزه علميه به جبهه هاي غرب اعزام مي شود كه در يكي از شب ها كه همراه سه نفر از دوستانش در اتاق مشغول مطالعه بودند كه نيروهاي بعثي به آنها حمله مي كنند و در اتاق آنها نارنجك مي ادازند كه يكي از دوستان به شهادت مي رسد و لباس شهيد كاظمي مي سوزد اما خوشبختانه به ايشان آسيبي نمي رسد . ايشان به نماز اول وقت خيلي اهميت مي داد و به اعضاي خانواده احترام خاصي قائل بود.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x