مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علیرضا عوض پور

484
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عليرضا
نام خانوادگی عوض پور
نام پدر عبدالله
تاریخ تولد 1345/01/02
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/06/16
محل شهادت اروندرود
مسئولیت تك تيرانداز
نوع عضویت پاسداروظيفه
شغل -
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    سال 1345 بود.درخانواده اي كه شور ايمان اعضاي آن را به هم نزديك كرده بود كودكي به دنيا آ‌مد.خانواده اش اسم او را علي رضا گذاشتند.تقوا و ايمان پدر و مادر تأثير عجيبي بر اين كودك گذاشت . به طوري كه سينه اش روز به روز از پرتو تقوا و معنويت آكنده تر مي شد.پس از طي دوران كودكي وارد مدرسه شد . دوره ابتدايي را سپري نمود و وارد مدرسه راهنمايي گرديد . اين دوره مصادف با شروع انقلاب اسلامي بود  .عليرضا ضمن ادامه تحصيل ، در كسب معاش به پدرش كمك مي كرد.پس از پايان دوران راهنمايي،دوره متوسطه را در دبيرستان طالقاني پشت سر گذاشت و با مدرك ديپلم فارغ التحصيل شد.در تاريخ 18/3/67 جهت خدمت به نظام جمهوري اسلامي به سربازي فراخوانده شد و به مركز آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دير اعزام و پس از 2 ماه خدمت در آن مركز به ناو تيپ اميرالمومنين(ع) ماهشهر منتقل شد و در لباس سربازي به پاسداري و نگهباني از دستاوردهاي عظيم و ارزشمند انقلاب اسلامي پرداخت.تا اين كه سرانجام در تاريخ 18/6/67 نداي حق را  لبيك گفت و جان شيرينش را همچون سرورش امام حسين (ع) فداي اسلام كرد.پيكر مطهرش در گلزار شهداي برازجان به خاك سپرده شده است
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيد به روايت خانواده:

    دوران كودكي اش در محله برق برازجان(خيابان هفده شهريور) سپري شد.در دبستان شهيد جاويد كازروني شروع به تحصيل علم و دانش نمود دوران راهنمايي را در مدرسه شهيد منتظري و دوره متوسطه را در دبيرستان طالقاني در رشته علوم انساني به پايان رسانيد.وضعيت خانواده اش را درك مي كرد . با وجود سن كمش به ياري پدر شتافت و در كنار پدرش به كار كردن پرداخت . دردوران كوتاه زندگيش با  سعي و تلاش و با اخلاق و خوي پسنديده اش باعث جلب رضايت دوستان و آشنايان شد.امانت داري،متانت و دين داري شهيد از او فردي مثمر ثمر براي جامعه ساخته    بود . به حق خداوند در اين بوستان بهترين گلها را انتخاب مي كند.ايشان يكي از ورزشكاران نمونه و مطرح در رشته واليبال در سطح آموزشگاه ها و باشگاه هاي  ورزشي بود . روحيه خستگي ناپذيري و پهلواني و تيمي شهيد هميشه زبان زد دوستان و هم تيمي هاي ايشان بود و در تمام صحنه هاي ورزشي و غير ورزشي به عنوان يك الگوي بسيار دوست داشتني مطرح بود.

    علي رضا در دوران دبيرستان در مسابقات استاني براي چند سال متوالي حائز مقام اول شد.همچنين در مسابقات كشوري در اصفهان و شهرضا به دو مدال نقره دست يافت.يك بار هم در مسابقات واليبال برنده يك دوچرخه شد.چه كسي مي دانست كه او مدال شهادت را بر گردن خواهد آويخت.حرفهايش را با خنده و شوخي به ديگران انتقال مي داد.در پوشيدن لباس از رنگ هاي شاد استفاده مي كرد زيرا داراي روحيه اي شاد بود.

    «خاطره اي از خواهر شهيد»

    يك روز همراه خانواده به شاهزاده ابراهيم رفته بوديم.عليرضا با بچه ها شروع به هفت سنگ بازي كردند.بعد از اين كه بازي تمام شد به جمع ما پيوست.وقتي خستگي از تنش بيرون رفت گفت:همراه با دوستانم به شمال رفته بوديم.همگي به يك باغ ميوه رفتيم.از ميوه هاي باغ خورديم صاحب باغ نه تنها ناراحت نشد بلكه كلي تعارف كرد كه بيشتر در آن جا بمانيم.ولي در شهر ما وقتي به زمين سرسبزي مي روي صاحب زمين دنبالت مي كند و   مي گويد:آهاي از زمينم برويد بيرون. با صداي بلند همراه با خنده تعريف مي كرد و مي گفت « عجب روزگاريه اون كه باغ پر از ميوه داره نمي گه بريد بيرون ولي اون كه زمين خالي داره حتي اجازه نمي ده يك عكس هم بگيريم .»

    دوران سربازي را مي گذرانيد.هر وقت به مرخصي مي آمد به مادرش      مي گفت:مادر مبادا نام دختر كسي را روي من بگذاري.من يك سربازم و آينده را هيچ كس نمي داند جز خدا . ممكن است بروم و ديگر برنگردم.هميشه   مي گفت:اين انقلاب كارهاي زيادي انجام داده است اما كوچكترين فايده اي كه داشته اين است كه آنهايي كه مي فهميدند و عاقل بودند داناتر شدند و كساني كه نمي دانستند اثر انقلاب و اسلام و دين را مي بينند و به ارزش آن پي مي برند.

     

     

    «پرواز كبوتر»

    بيست روز از رفتنش مي گذرد.مادر با دلتنگي از خواب برمي خيزد.او خواب عجيبي ديده است كه از فردا برايش پيغام آورده است.او خواب ديده است كه كبوتري سفيد روبرويش در اتاق پايين آمد بعد از مدتي درنگ و خيره شدن پرگشود و رفت.احساس مي كند دل بسته كبوتر شده است چيزي او را به كبوتر نزديك مي كند.اما او ديگر كبوتر را نخواهد ديد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x