مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید نادر عوضی

711
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام نادر
نام خانوادگی عوضي
نام پدر عبدالله
تاریخ تولد 1349/03/16
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/05/04
محل شهادت اسلام آباد
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سربازكميته
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    مردم روستاي صفي آباد او را از ياد نبرده اند.نام نادر عوضي(خالق پناه) ذهن آن ها را به كودكي او مي بردنادر در خانواده مذهبي چشم به جهان گشود.دوران طفوليت را در دامان پدر و مادري پرهيزگار و معتقد به احكام دين مبين اسلام سپري نمود ووارد مدرسه شده  دوران ابتدائي را در همان روستا به پايان رسانيد.ولي به علت نبودن مدرسه راهنمائي به شهرستان برازجان مهاجرت نمود.نادر در اواسط دوره تحصيلي به نداي رهبركبير انقلاب اسلامي امام خميني  لبيك گفته و پس از گذراندن دوره آموزشي جهت ياري رساندن به سپاه اسلام راهي جبهه شد. در عملياتهاي متعددي از جمله عمليات والفجر 8  و  انهدام سكوهاي البكر و الاميه شركت داشت.قبل از اعزام به سربازي در كميته انقلاب اسلامي ثبت نام نمود و دوره آموزشي سربازي را در مركز آموزشي كرمان گذراند.پس از دوره آموزشي  به مدت 12 ماه با اشرار و قاچاقچيان خود فروخته در زاهدان و كرمان جنگيد .  در آخرين مرحله مدت سه ماه به مرخصي نيامد . پدر و مادر او چشم انتظار فرزند عزيزشان بودند . پس از پذيرش قطعنامه 598 شوراي امنيت توسط جمهوري اسلامي به دنبال حمله مجدد عراق و منافقين كور دل به شهرهاي مرزي كشورمان دگر بار به پيام حضرت امام لبيك گفته و داوطلبانه از كرمان رهسپار جبهه هاي غرب و اسلام آباد گرديد . و در عمليات مرصاد شركت كرده و به پاكسازي منطقه عملياتي مشغول شد. درراستاي آزادي شهرهاي مرزي اسلام آباد ، صلح آباد و كرند غرب تا آخرين فشنگ با منافقين كور دل جنگيد وسرانجام در هنگام تير اندازي با تيربار پس از به هلاكت رساندن عده اي از منافقين بالاخره در راه اعتلاي فرهنگ اسلام ناب محمدي به دست منافقين كور دل به شهادت رسيد.

    كي مي شود دوباره به جبهه سفر كنم

    آن خاك هاي شسته به خون را نظر كنم
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    «به من نگاه كن اي برادر»

    همزمان با عمليات مرصاد بود كه از روستاي كهنوج داوطلبانه به جبهه اعزام شد و در همين عمليات نيز شهيد شد.ايشان سرباز كميته انقلاب اسلامي كهنوج بود . تاريخ شهادتش 8/5/67 و محل شهادتش اسلام آباد بود.من آن موقع 17 يا 18 ساله بودم . قبل از اين كه به سربازي برود در بسيج فعاليت بسيار زيادي داشت.نادر هم تك تير انداز بود وهم  يك بي سيم چي شجاع و نترس . بار اول به خاطر اين كه سنش كم بوداو را اعزام نمي كردند. شناسنامه خود را بزرگتر كرده بود تا بتواند اعزام شود تاكلاس سوم راهنمايي درس خوانده بود . خيلي به جبهه علاقه داشت.توسط برادر سيد نصرالله حسيني از شهادت وي خبر دار شديم.برادر بزرگترم نيز با ايشان در جبهه بود.آنها با يكديگر در يك قايق بودند . نادر بي سيم چي بود و عباس هم فرمانده قايق. نامش در مدرسه شهيد باهنر جاوادنه گرديده است.در زمان انقلاب به علت كمي سن فعاليتي نداشت.عمويش خواب مي بيند كه پاي ايشان قطع شده است و اين خواب يكي از رؤياهاي صادقه اي بود كه آرزوي نادر را برآورده مي ساخت.

    «تكرار خاطرات»

    شب ها در مرقد شهدا نگهباني مي داد . اكثر مواقع تا پاسي از شب در آنجا بود .

    صداي مادرش مي آيد كه با اصرار مي گويد: نرو  اما او مي گويد : من بايد بروم مملكت به من احتياج دارد.مدرسه را رها كرد ه و به علت  علاقه به جبهه به ياري دين خدا مي شتابد.به طور داوطلبانه به جبهه مي رود و بعد از اتمام سربازي در عمليات مرصاد به شهادت مي رسد.به من نگفتند كه پسرم شهيد شده است . خودم به برازجان آمدم و به منطقه نيروي انتظامي رفتم و در آن جا بود كه فهميدم پسرم شهيد شده است من نتوانستم آخرين بار پسرم را ببينم ولي افتخار مي كنم كه پسرم شهيد شده است.

     

    «گل واژه هاي عشق» بسم رب الرحمن الرحيم

    با درود فروان بر امام امت خميني بت شكن و درود و سلام بر مهدي موعود(عج).  من نادر عوضي فرزند عبدالله اهل صفي آباد چون به علت كمي سن مرا به جبهه نمي بردند لذا وقتي كه سنم به 16 سالگي رسيد به جبهه رفتم و به جنگ با مستكبران شتافتم و اگر در راه خدا كشته شدم بايد افتخار كنم كه در اين راه شهيد شده ام و آن هديه اي است كه خدا آن را نصيبم كرده است.مي دانم كه پدر و مادرم راضي مي شوند كه به جبهه بروم.پس وقتي كه پدر و مادر من و پدر و مادر ديگران راضي هستند ما بايد به اسلام خدمت كنيم و با آنهايي كه ضد اسلام هستند بجنگيم تا در آن دنيا پيش امامان و فاطمه الزهراء(س) رو سفيد باشيم. من از امت اسلامي ايران مي خو اهم كه پيرو  امام باشند و هميشه تابع فرمان امام امت باشند و هميشه اسلام را پاينده بدارند و سنگر شهيدان را خالي نگذارند . از پدر و مادرم مي خواهم كه براي من گريه و زاري نكنند.و افتخار كنند كه فرزندشان را در راه اسلام داده اند ،  اگر من شهيد شدم من را در گلزار شهداي هر كجا كه پدرم دوست دارد به خاك بسپاريد . ديگر شما را زحمت نمي دهم.


    خدا نگهدار و السلام عليكم و رحمته الله و بركاته


    نادر عوضي
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x