مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مهدی طاهری

993
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مهدي
نام خانوادگی طاهري
نام پدر محمدجواد
تاریخ تولد 1346/09/14
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/27
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    مهدي طاهري فرزند محمد جواد در تاريخ 14/9/1346 در خانواده اي مذهبي در شهر شهيد پرور برازجان چشم به جهان گشود.دوران كودكي را در خانواده خويش و تحت تربيت پدر و مادرش پرورش يافت.تحصيل علم ودانش را در مدرسه انقلاب برازجان شروع نمود و با موفقيت توانست تحصيلات خويش را در دوران ابتدايي به پايان رساند و وارد مقطع راهنمايي گردد. در سنين نوجواني بود كه زمزمه هاي انقلاب به شهر برازجان رسيد . او نيز خود را در صفوف ديگر مردم قرار داد و به نداي امام مبني بر سرنگون نمودن رژيم شاهنشاهي لبيك گفت،تا اين كه انقلاب اسلامي با عنايت خداوند متعال و توجهات امام زمان (عج) و رهبري امام خميني ( ره ) وهمت بلند ملت ايران  به پيروزي رسيد.بعد از انقلاب در بسيج مستضعفين نام نويسي كرد و فعاليت خود را در اين نهاد آغاز كرد.علاوه بر بسيج در قسمت دانش آموزي حزب جمهوري اسلامي نيز فعاليت ويژه اي داشت.در بين اقوام و خويشاوندان از محبوبيت خاصي برخوردار بود . هر وقت كه به خانه يكي از اقوام مي رفت از آمدنش خوشحال و مسرور مي شدند.مهدي تا سال چهارم دبيرستان در دبيرستان شهيد  بهشتي برازجان به تحصيل پرداخت و در دبيرستان نيز از اعضاي فعال انجمن اسلامي بود.با شروع جنگ تحميلي وظيفه خويش دانست كه در كارزار با كفار شركت نمايد.پس در عين حالي كه دانش آموز بود ، درس را رها كرد و راهي ميدان نبرد شد.اولين اعزامش به خرمشهر بود . بعد از رجعت از خرمشهر بار ديگر راهي جبهه نبرد گرديد و اين بار در گروه تخريب المهدي (عج)  مشغول خدمت به ميهن اسلامي گرديد تا اين كه در عمليات  كربلاي 5 بر اثر اصابت تركش در جبهه شلمچه در تاريخ 27/10/65 به فيض عظيم شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء والصدقين

    ((يا سيّدي فكيف لي و انا عبدك الضعيف الذليل الحقير المسكين المستكين))

    به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان و ياور مظلومان و با درود به رهبر كبير انقلاب اسلامي و بر رزمندگان كفر ستيز اسلام.

    ((اللهم اجعلني من جندك فان جندك هم الغالبون و اجعلني من حزبك فان حزبك هم المفلحون))

    پروردگارا شهادت مي دهم يگانه معبود و الله تويي و جزتو خدايي نيست و خالق همه مخلوقات و اشياء تويي،شهادت مي دهم كه خاتم الانبياءمحمد مصطفي (ص) است و علي(ع) اولين امام بر حق و مولا صاحب الزمان (عج) دوازدهمين و آخرين جانشين رسول الله (ص) است.بارالها شهادت   مي دهم كه در روز قيامت همه در دادگاه عدل تو حاضر مي شوند . معبودا اكنون هم شهادت مي دهم كه دوشهايم از سنگيني گناهان توان كشش آنها را ندارند ولي اطمينان كامل دارم كه در روز جزا اگر به خاطر اميدواريم به رحمتت هم باشد مرا خواهي بخشيد . پدر و مادر گراميم ضمن عرض سلام خدمت شما عزيزانم تصديق مي كنم كه شما حق بسيار بزرگي بر گردن من داريد كه به هيچ وجه قابل جبران نيست ولي اميدوارم در چند روزي كه به صورت امانت مزاحمتان بودم اگر گاهي موجب ناراحتي شما مي شدم مرا ببخشيد . پدر و مادر گراميم از اينكه اين لطف خدا (شهادت) شامل حالم شده ناراحت و نگران نباشيد كه انشاءالله خداوند شما را سعادتمند         مي گرداند.خواهران و برادران گراميم از شما مي خواهم اگر گاهي شما را ناراحت كردم مرا ببخشيد و سعي كنيدكه دنباله رو خط امام و شهيدان  باشيد . همچنين از اقوامان،آشنايان و دوستان مي خواهم اگر گاهي شما را اذيت  مي كردم مرا ببخشيد . و اما شما برادران محترم حزب جمهوري اسلامي،ضمن عرض سلام خدمت دبير محترم حزب و خدمت شما اميدوارم كه همچنان دنباله رو خط ولايت فقيه باشيد و شما را به تقواي الهي و تهذيب نفس سفارش مي كنم . برادران عزيز سعي كنيد طبق فرموده شهيد مظلوم در مورد حزب به كارهايتان در حزب آهنگ عبادت بدهيد . اگر گاهي شما را ناراحت مي كردم مرا ببخشيد و حلالم كنيد و قدر دبير محترم را بدانيد و از ايشان كمال استفاده را بكنيد . و شما امت حزب الله اميدوارم كه دنباله رو خط ولايت فقيه و راه شهيدان باشيد و دنبال مال دنيا و ثروت دنيوي نرويد . به اميد پيروزي اسلام بر كفر.

    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.

    4/10/65 مهدي طاهري
    ادامه مطلب
    گفتگو با خواهر شهيد:

    انتخاب نام مهدي از طرف خانواده بدين منظور بوده كه بتواند از سربازان و ياران مهدي صاحب الزمان(عج)  باشد.از كودكي علاقه فراواني به شركت در مراسم مذهبي به خصوص نمازجماعت داشت.خواندن قرآن را در خانواده فرا گرفت.و همواره در امر تبليغ  وترويج احكام اسلامي كوشا بود در مبارزات امت اسلامي عليه طاغوت با وجودي كه سن زيادي نداشت فعاليت مي كرد. در راهپيمايي ها و نصب اعلاميه ها و تظاهرات جدي و كوشا بود.احترام به پدر و مادر و بزرگترها را هميشه رعايت مي نمودوهرگز حاضر نمي شد كه موجب ناراحتي و نارضايتي آنان گردد.علاقه اش به تحصيل موجب شده بود كه از همان دوران ابتدايي درسش را خوب بخواند و به همين دليل هر سال را با موفقيت طي مي كرد . از سال سوم راهنمايي وارد جرگه رزمندگان اسلام شد و تا سال چهارم دبيرستان همزمان با شركت در جبهه در رشته اقتصاد ادامه تحصيل داد. سال 60بود كه مهدي 14 ساله پا به معركه جنگ وجهادگذاشت . بعد از يك ماه جزء گروه تخريب گشت . اولين اعزام او خرمشهر بود . هميشه آرزوي پيروزي رزمندگان اسلام را داشت.
    ادامه مطلب
    «معلم كوچك»

    بچه هاي خواهرش را دوست داشت.با آنها مهربان و صميمي بود.مانند معلمي كوچك به آنها درس مي داد.نه تنها با خواهر زاده اش اين گونه رفتار مي كرد بلكه دست هاي ساير كودكان رانيز در دست خود مي گرفت و به آنها سلام مي كرد.همه بچه هاي فاميل و آشنايان سوره هاي كوچك قرآن و همچنين دعاي سلامتي امام زمان (عج) را از حفظ بودند.زيرا مهدي در زماني كه با آنها رفت و آمد مي كرد.آنهارا دور خود جمع مي كرد و جلسه قرآني براي آنها برگزار مي كرد.

    صداي خنده كودكان مي آيد حتماً باز مهدي آنها را خندانيده است.خوب بچه ها حالا نوبت چيه بچه ها  گفتند نوبت توجه به خدا خودش اين جملات را به آنها ياد داده بود و سپس همگي نشستند وسوره هايي را كه حفظ بودند براي معلمشان خواندند و يك آفرين با آب وتاب از او     گرفتند . گاهي هم جايزه اي به شاگردانش مي داد مثلاً آنها را هر از چند گاهي به تماشاي فيلم سينمايي جنگي مي برد.و يا به دفتر حزب جمهوري اسلامي مي برد و برايشان فيلم جنگي مي گذاشت . بعضي موقع هم آنها را به مسجد مي برد و در مورد مسجد برايشان صحبت مي كرد . من تربيت اخلاقي و اسلامي بچه هايم را مديون تربيت و توجهات برادرم مي دانم. خودم زياد به اين امر توجهي نداشتم . او بسيار شوخ طبع و شاد بود . حتي در مراسم تشييع جنازه صورتش را كه نگاه كردم بر روي لبانش گُل لبخند بود . چند نوبت به جبهه عزيمت نمود . سه بار با هلال احمر و سه بار با بسيج كه بار آخر در تاريخ 27/10/65 در جبهه شلمچه در عمليات ظفر آفرين كربلاي 5 به فيض شهادت نائل آمد .

     

    «من همسفر تو بودم»

    شهيد بزرگوار مهدي طاهري دانش آموز دبيرستان شهيد بهشتي برازجان و عضو انجمن اسلامي دبيرستان بود . همزمان بسيجي بود و عضو واحد دانش آموزي حزب جمهوري اسلامي هم بود . ما با هم دوست بوديم . دوچرخه كهنه اي داشت كه ما دو تايي آن را سوار مي شديم و به نماز جماعت جايگاه نماز جمعه برازجان مي رفتيم.دوچرخه اي كه به مصداق ضرب المثل « گهي پشت بر زين و گه زين به پشت » اكثر اوقات خراب بود فرزند كوچك خانواده اش بود و براي من مصداق يك جوان مؤمن شايسته . رزمنده دائم جبهه هاي نبرد بود در سال 65 در عمليات كربلاي 4 ناگهان به آسمان پر كشيد و دغدغه هاي روحي و التهابات عاشقانه اش با ديدار معشوق ازلي فرو نشست او نمونه آدم هايي بود كه هميشه براي ايثار جان و زندگي خود آماده هستند و تنها به چيزي كه نمي انديشند مسائل فردي و شخصي است و اين است كه خداوند پايان كار آنها را شهادت در راه خودش قرار مي دهد.

     

     

     

    همسنگران شهيد:

    ازعظمت روح او همين بس كه لبيك گوي امام زمان خود بود.او جواني متدين ومتعبد واهل علم وعمل بود و از همان جواناني بود كه خداوند به آنها بر فرشتگان مباهات مي كند. ودر يك كلام او مصداق ً فتبارك الله احسن الخالقينً و تصوير گمشدهً لقد خلقنا الانسان في احسن تقويمً بود .

    تمام هم و غم او جبهه وجنگ و اعزام بود و در بسياري از انفجارات و مأموريتهاي تخريب شركت داشت . در ارودگاه تخريب بعد از اتمام تمرينات و مانورهاي جنگي كه داشت كارهاي تبليغي از جمله اذان گفتن را به عهده داشت.

    «لبخندت فراموش نشدني است»

    يك شب به عمليات كربلاي 5 مانده است.نيمه هاي شب است.صدايي او را به سوي چادر مي كشاند.خود را به چادر مي رساند و داخل آن را نگاه    مي كند.با خود مي گويد او كه مهدي است.دوباره در حال راز و نياز است.آخرين اذانش را مي گويد و بعد از آن هر دو سوار ماشين مي شوند تا به سوي خط بروند.رو به مهدي مي كند و مي گويد مهدي در چه حالي است ؟ به چي فكر مي كني؟غافل از اين كه مهدي در عالم خويش است.كنار هم در خاكريز مي نشينند.مهدي مي گويد احساس مي كنم … و حرفش را ناتمام مي گذارد.روبه مهدي مي گويد اگر مي خواهي برو عقب.مهدي مي گويد نه.در همين هنگام خمپاره اي كنار آنهابه زمين       مي خورد .به مهدي نگاه مي كند روحش به پرواز درآمده و او را تنها گذارده است.لبخند مهدي را كه بر جسم بي روحش نقش بسته هرگز فراموش نخواهد كرد.آري آسان ترين و نزديك ترين راه بهشت براي مردان خدا جبهه و ميدان نبرد في سبيل الله است.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x