مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین رودباری

988
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی رودباري
نام پدر علي
تاریخ تولد 1341/08/13
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1363/09/19
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت كادرزميني ارتش
شغل كادرزميني ارتش
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن دهداران
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    آفرين بر شما و همت شما

    اگر در راه خدا بميريد و يا كشته شويد و در آن جهان به آمرزش و رحمت خداوند نائل شويد و آن بهتر ا ز هر چيزي است كه در حيات دنيا مي توان فراهم آورد . و اگر در راه خدا بميريد و يا كشته شويد ( غم مداريد ) كه به رحمت ايزدي پيوسته و بسوي خدا محشور خواهيد شد .   ( آيات 156 و 157 سوره مباركه آل عمران )

    شهيد حسين رودباري در تاريخ 13/ 8/1341 در يك خانواده مستضعف و مؤمن در شهر خون و ايثار (خونين شهر ) ديده به جهان گشود . دوران تحصيل خود را در همان زادگاهش تا سال 1359 ادامه داد . حسين در سن كودكي پدر خود را ا ز دست داده بود و ا ز آن زمان با سختي هاي روزگار آشنا گرديد . روزهاي تابستان به كار مشغول مي شد تا خرج تحصيل خود را فراهم آورد . با هجوم استكبار جهاني توسط عامل سر سپرده اش صدام خائن به وطن و زادگاهش مدا رس تعطيل شد و حسين با عده اي ا ز همكلاسي هايش به مدرسه ايثار قدم گذاشت و در كنار ديگر همشهريانش با دشمن متجاوز بعثي به نبرد  برخاست .  تا قبل ا ز 24 مهر در آنجا جنگيد و بعد به استان هرمزگان نزد خانواده خود رفت و در آنجا به تحصيل ادامه داد . ولي روح بلندش وجدان پاكش را مي آزرد زيرا نمي توانست راحت به تحصيل ادامه بدهد و خانه اش در دست كافران يزيدي باشد . ا ز اين رو بعد ا ز يك سال دوباره تحصيل را ترك كرد و اين بار براي اين كه بتواند در كنار ديگر برادران خود با خصم كافر بجنگد به استخدام ارتش جمهوري اسلامي ايران در آمد . هنوز در بهار 22 سالگي خود بود كه به آرزويش رسيد . با معبودش پيمان بست و در بعد ا ز ظهر پنجشنبه 19/9/63 در جزيره مجنون ( خيبر ) با عده اي ا ز همرزمانش به حجله خون نشست و همچون علي اكبر به ملكوت اعلا پر كشيد و در كنار حوض كوثر ا ز دست علي ابن ابيطالب سيراب شد و با ابا عبدالله (ع) در جنت محشور گرديد .

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    خاطراتي از شهيد :

    خاطرات بسياري ا ز شهيد وجود دا رد كه جزيي ا ز آن را متذكر مي شوم . ايشان چون خود طعم يتيم بودن را در كودكي چشيده بود ، هميشه به ياد مستمندان بودند و هر گاه در مسير خود در راه بازگشت ا ز منطقه به خانه بودند ، امكان نداشت كه نيازمندي را ببيند و تا جايي كه ا ز دستش بر مي آمد به او كمك نكند . حتي در صورت لزوم لباس تنش را به او مي داد .

     

    خصوصيات شهيد :

    ا ز نظر اخلاق شهيد بسيار متواضع و فروتن بود . بسيار خون گرم و با افراد ديگر ا ز كوچك و بزرگ با مهرباني رفتار مي كرد و در زمان حيات ايشان انساني بسيار جذاب و دوست داشتني بود . ديگر خصوصياتي كه غالباً اكثر شهيدان اين مرز و بوم داراي آن مي باشند ،  اين بود كه هميشه بشاش ، بخصوص با اطرافيان و دوستانش بود و تا جايي كه ما در خاطر داريم كسي وجود نداشت كه ا ز وي آزرده خاطر باشد و هميشه ا ز وي ياد مي كردند . وي نيز به مادرش احترام مي گذاشت و هميشه متذكر مي شد كه به پدر و مادر خود احترام بگذاريد و ا ز نظر ديني و ايماني همانند همه شهيدان در رده بالايي قرار داشت تا اينكه به درجه رفيع شهادت نائل آمد .

     

    آفرين بر عزم سرداران جنگ

                          من به قربان همه ياران جنگ

    نام سرداران هميشه ياد باد

                         روح پاك جملگي شان شاد باد

    نام سرداران به دلها مانده است

                         سينه عشاق را سوزانده است

    روح آنها با خدا همسايه است

                        خونشان بهتر ز هر پيرايه است

    سر فراز اسلام شد ا ز گامشان

                         اي درود بيكران بر نامشان

    السلام اي شاهدان پاكباز

                         كشتگان وادي سرخ نياز

    سراينده : فريدون حداد ساماني

       ˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜

     

    پدر و مادر شهيد :

    در مورد پدر و مادر شهيد بايد گفته شود كه وي در اوايل كودكي پدر خويش را ا ز دست داده بود و سر پرستي ايشان بعهده مادرش بوده كه او نيز با كار كردن به اين امر كه پرورش و تربيت چنين جواني كه در قبال انقلاب و جنگ تحميلي بسيار فعال بود . پدرش كارمند شهردا ري بود و مادرش خانه دار كه پس ا ز فوت شوهرش سر پرستي كليه فرزندانش را به عهده گرفت . مادر شهيد زحمات فراواني براي خانواده خود كشيدند ، چه قبل ا ز انقلاب و چه در زمان جنگ تحميلي و آوارگي و ا ز اين شهر به آن شهر هميشه پشتيبان خانواده خود بودند و مانند ستوني استوار هميشه ا ز فرزندان و خانواده خويش حمايت مي كرد . وي زني مهربان و با تقوا بود .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردهداران
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x