مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد علی دشتی زاده

672
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمدعلي
نام خانوادگی دشتي زاده
نام پدر عبدالله
تاریخ تولد 1342/03/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت جزيره سهيل
مسئولیت فرمانده دسته
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن نظرآقا
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • شهيد محمد علي دشتي زاده فرزند عبدالله در تاريخ 1/3/1342 در روستاي نظر آقا از توابع شهرستان دشتستان ديده به جهان گشود . وي دوران كودكي را در دامن پدر و مادري مهربان و با تقوي سپري نمود شهيد محمدعلي در دوران كودكي در بين همبازيهايش بسيار فعال تر و با هوش تر بود وي در شش سالگي وارد دبستان رودكي شد و پس از طي اين دوره به مدرسه راهنمايي مدرس دوران سه ساله راهنمايي را گذراند شهيد دوران مبارزات به حق ملت ايران بر عليه رژيم شاهنشاهي همدوش با امت قهرمان ايران در راهپيمائيها و تظاهرت شركت فعال داشت و در زماني كه در دبيرستان بود اعلاميه هاي حضرت امام را جمع آوري و در بين دانش آموزان و هم محليها توزيع مي كرد و بخصوص بر عليه عوامل دست نشانده و معلوم الحال خوانين محلي كه به نوعي بر گروه مردم روستا سنگيني مي كردند نقش فعالي داشت و بر اثر روشن فكري هايي امثال شهيد دشتي زاده بود كه توانستند مردم روستا را از دست خوانين محلي نجات دهند . با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامس وي به عضويت پايگاه محل در مي آيد و پايگاه را تأسيس مي كند سپس در سال 61 به خدمت مقدس سربازي اعزام و در مناطق عملياتي عين خوش در لشكر 21 حمزه سيدالشهدا سربازي خود را گذراند . سپس با توجه به احساس مسئوليتي كه مي نمود به خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مشغول شد . وي با حضور مداوم در جبهه هاي نبرد يك بار هم به شدت مجروح مي شود ولي با اين وجود هم دست از حضور در جبهه بر نداشت او عاشق جبهه بود و دفاع از ميهن و انقلاب را يك وظيفه مي دانست سرانجام در عمليات كربلاي 4 در منطقه عملياتي جزيره قطعه اي در خاك عراق در تاريخ 4/10/65 به درجه رفيع شهادت نائل آمد و پيكر مطهر اين شهيد والامقام پس از يازده سال دوري از وطن به زادگاهش بازگردانده شد و در ميان تشييع غمبار دوستان به خاك سپرده شد.
    ادامه مطلب
    بسم رب شهدا و الصديقين

    ان الله اشتري من المؤمنين انفسهم و اموالهم به ان لهم الجنه

    خداوند از مومنين جانها و مالهايشان را مي خرد و در مقابل بهشت مي دهد .

    به نام خدا سخنم را آغاز مي كنم و با سلام خدمت پدر و مادرم و همچنين برادرانم و خواهرانم و تمام فاميلهايم بدنيد اكنون كه در اين راه قدم مي گذارم نه براي انتقام بلكه براي رضاي خدا و براي احياي اسلام و قرآن است هر تيري كه به سوي دشمن نشانه روي مي كنم به خاطر خداست زيرا كه من خود آگاهانه اين راه را انتخاب نموده ام ، همان راهي را كه حسين (ع) براي خويش انتخاب نمود . اما سخني با پدر و مادرم دارم ، پدر و مادر عزيزم بر خودتان بباليد و افتخار كنيد كه بهترين فرزندتان را در راه خدا هديه داديد و از شما مي خواهم همچون حسين وار و زينب وار صبور باشيد و از شما مي خواهم كه بعد از من جماه نو بپوشيد و شادي كنيد و بر سر مزار من شيريني خيرات كنيد . پدر و مادرم در موقع نماز دعاي خير جهت امام و رزمندگان را فراموش نكنيد از خدا تعجيل در ظهور حضرت مهدي (عج) را تقاضا كنيد و همينطور براي توفيق كساني كه در راه خدا و اسلام و قرآن قدم بر مي دارند دعا كنيد  اما سخني با برادرانم و خواهرانم دارم ، برادرانم اميدوارم راه مرا در پيش گيريد و مثل فرزند امام حسين باشيد . اما خواهرانم حجاب اسلامي را رعايت كنيد و مثل فاطمه رفتار كنيد . دعاي خير از شما مي خواهم .

    خداحافظ

    خدايا ، خدايا تا انقلاب مهدي حتي كنار مهدي خميني را نگهدار

    محمدعلي دشتي زاده . مورخه 28/3/1361
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ويژگيهاي شهيد از زبان والدين شهيد

    در زمان بارداري او از آرامش كاملي برخوردار بوديم هيچ مشكل خاصي در زندگي نداشتيم به زندگي ساده خود قانع بوديم بيشتر از غذاهايي كه توسط شوهرم تهيه شده بود استفاده مي كردم و زمانيكه نوزاد متولد شد بسيار خوشحال بوديم كه خداوند فرزند سالمي به ما عطا كرده است در مراسم نامگذاري او پدر و مادرش با مشورت همديگر و با توجه به عشق و ارادتي كه به ائمه و اهل بيت داشتند نام او را محمد علي گذاشتيم . در دوران كودكي علاقه

    به مسجد در او پيدا شد زمانيكه مي خواستيم به مسجد برويم او هم گريه مي كرد و به دنبال ما به مسجد مي آمد و جانمازش را پهن مي كرد و همراه مردم نمازگذار خم و راست مي شد او با همه خانواده بسيار مهربان بود و در بين برادران و خواهرانش نمونه بود زماني كه به سن مدرسه رسيد با اشتياق رهسپار مدرسه شد و لي چون وضعيت زندگي ما خوب نبود نمي توانستيم همه امكانات مدرسه را براي او فراهم كنيم ولي تلاش و فعاليت او براي ادامه تحصيل بسيار زياد بود و خود به كارگري مي پرداخت تا كمك هزينه تحصيل خود را فراهم كند و با تمام وجود تكاليف خود را انجام مي داد و حاضر به ترك تحصيل از مدرسه نشد او نسبت به انجام مسائل مذهبي بسيار حساس بود و اگر ناملايماتي مي ديد نسبت به آن عكس العمل نشان مي داد شهيد دوران ابتدايي و راهنمايي خود را در روستا گذراند و براي ادامه تحصيل دوران متوسطه رهسپار شهر برازجان گرديد و با اين وجود هم در كارها به ما كمك مي كرد او به مسجد هم علاقه داشت نمازش را به جماعت و در مسجد به جاي مي اورد نسبت به روحانيت علاقه داشت و آنان را عامل نجات مردم و ميهن از زير يوغ استكبار و دست نشاندگان او مي دانست علاقه عميقي به حضرت امام خميني داشت و بارها دعا مي كرد كه اي كاش خدواند از عمر او بكاهد و به عمر امام بيفزايد در اعمال و رفتارش ، صداقت ، شجاهعت و امانت داري و بلند طبعي هويدا بود در انجام واجبات بسيار كوشا بود و محرمات را انجام نمي داد در نمازهاي جماعت مسجد و جمعه برازجان مرتب شركت مي كرد و بقيه را هم تشويق به شركت در آن مي نمود ، دوست دار اهل بيت عصمت و طهارت بود و در مراسمات مذهبي بسيار شركت مي كرد خصوصاً مراسم روضه خواني و عزاداري امام حسين ( ع ) . هميشه ديگران را بهتر از خود مي دانست و نسبت به رعايت حق ديگران و اولويت آن بر خود در او نمايان بود و به لحاظ داشتن همين روحيات بود كه مردم در تشييع جنازه او شركت گسترده اي داشتند و همگي اشك مي ريختند او هم به مردم علاقه داشت و به همه احترام مي گذاشت و زمانيكه يكي از دوستانش به شهادت مي رسيد او غبطه مي خورد كه چرا ديگران گوي سبقت را از او ربوده اند . او هميشه عاشق شهادت بود و بارها عنوان مي كرد كه اي كاش در زمان امام حسين ( ع ) مي بوديم و در ركاب او به شهادت مي رسيدم و در زماني كه به شهادت رسيد ايشان متأهل بود و نسبت به همسرش علاقه زيادي داشت چون خود او را انتخاب كرده بود و معيارهاي او رعايت حجاب ـ متانت و متدين بودن همسرش بود و با مشورت ما همسرش را انتخاب كرد و بعد از اين كه تشكيل خانواده دار اخلاق و رفتارش خيلي بهتر از قبل با ما بود و مرتب به سر مي زد و از احوال ما جويا مي شد . او قبل از ازدواج دوران سربازي خود را در خوزستان سپري كرده بود و گرم و سرد زندگي را چشيده بود او از طريق زن برادرش با همسرش آشنا شد با برپايي يك جشن ساده در محل ازدواج نمود او اهل تجملات نبود و بقيه را هم سفارش مي كرد چون او دنيا را مانند پلي مي دانست كه از روي آن مي گذريم و به خاطر رسيدن به درجه بالاي معنويت به استخدام سپاه در آمد . و در مورد جنگ هم دفاع را حق ملت ايران مي دانست و جوانان را توصيه مي كرد كه گوش به فرمان امام باشند و جبهه ها را گرم نگه دارند از طريق بنياد شهيد دشتستان از شهادت او مطلع شديم ولي جسدش مدتها مفقود بود و پس از چند از مفقود شدن او بوسيله كميته مفقودين پيدا شد و از روي پلاك او را شناسايي كرده بودند و ما افتخار مي كنيم فرزندانمان در راه خدا و انقلاب به شهادت رسيده چون از او بوده و تحويل خود او هم شده است .

    عشق يعني استخوان و يك پلاك
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارنظرآقا
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x