مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید الله کرم خواجه

1039
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام الله كرم
نام خانوادگی خواجه
نام پدر علي
تاریخ تولد 1344/08/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/02/02
محل شهادت فاو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن دهكهنه
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    شهيد‌ الله‌كرم خواجه در سال 1344 در خانواده‌اي مذهبي در شهر شبانكاره چشم به جهان گشود . تحصيلات ابتدايي ، راهنمايي و دبيرستان خود را در شهر شبانكاره سپري نمود . از لحاظ استعداد ، داراي هوش بالا ، و مبتكري بزرگ بود . از اوان كودكي صاحب اختراعاتي بود ، تا اينكه مدتي براي آموزش نيروهاي بسيج شهر شبانكاره دو مورد تخريب و   انفجار آموزشي در كوهستان مجاور شهر شبانكاره ايجاد مي كرد . از لحاظ مذهبي عاشق مراسم مذهبي   و علاقه زيادي به زهد و ورع داشت . از لحاظ تأمين امرار ومعاش روزمره در روزهاي تعطيل به كارگري مشغول بود تا قسمتي از هزينه‌هاي پدرش كه او هم كارگري بيش نبود كم نمايد . هم درس مي‌خواند و هم كار مي‌كرد . ايشان بعد از رسيدن به سن بلوغ در طول سالهاي دفاع مقدس ، به نداي امام خميني لبيك گفت و چندين بار متوالي عازم جبهه نبرد حق‌عليه باطل شد . تا سرانجام در سال 1365 در منطقه عملياتي فاو  در حين پاكسازي ميدان مين به درجه رفيع شهادت نايل آمد .

     
    ادامه مطلب
    اگر چنان چه من شهيد شدم ، گريه و زاري نكنيد و خطوط شهداء و امام را دنبال كنيد كه ما غير از امام خميني هيچ كس را نداريم ، و من را از خيرات محروم نكنيد . ما بايد برويم تا اسلام حسيني زنده بماند و دين اسلام را به طرز واقعي خودش تحويل نسل آينده بدهيم %
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    خصوصيات شهيد از زبان مادرش

     

    ويژگي فرزند شهيدم اين بود كه  نسبت به خانواده و اقوام احساس مسئوليت مي‌كرد . از همان دوران تحصيل        به كار مشغول بود . از همان دسترنج براي مخارج تحصيل خود استفاده مي كرد . ايشان به پدر خود نيز ياري مي رساند .

    من مادرشهيد هستم و احساس مادر نسبت به فرزندش به وصف قلم نيست . من در قلب خودم ، هميشه و در همه حال با شهيد در ارتباط هستم . هر چند مدتي يك بارشهيد به خوابم مي‌آيد و مانند اينكه زنده و رودررو با من سخن مي‌گويد . من هميشه وقتي مشكليبراي خودم يا خانواده ام  پيش مي‌آيد به روح شهيد متوسل مي‌‌شوم.

    زندگي شهيد سراسر خاطره است يكي از خاطراتي كه براي من و دوستان او هميشه زنده است شجاعت و درستكاري ايشان بود . وقتي از جبهه به مرخصي آمده بود با خود مقداري مواد انفجاري از كار افتاده آورده بود . ايشان با ابتكار خود جهت آموزش بچه‌هاي بسيج از آنان استفاده مي‌كرد . بچه‌هاي بسيجي و دوستان خود را به صحرا برده و نحوه انفجار يك بمب ساختگي ، ابتكار خودش  را به بچه‌ها آموزش مي‌داد وقتي از او سؤال كردم كه ، چرا اين كار را انجام مي‌دهي در جواب به من گفت . كه : من زمينه رزمنده شجاع كه بتواند جلوي دشمن بجنگد و از صداي انفجار نترسد را در بين دوستان فراهم مي‌كنم .

    چون   اعزام به جبهه از طريق بسيج صورت مي‌گرفت بچه‌هايي كه اعزام مي‌‌شدند اكثراً دوست و همشهري بودند . دونفر  يكي از دوستان شهيد كه خود نيز به درجه رفيع شهادت نايل شد ، (شهيد بزرگوار الله‌كرم خان عزيزي و شهيد والامقام حسينعلي قلي‌زاده  )   علاوه بر همسنگر بودن ، از كودكي در يك محل بزرگ شده و با هم رفت و آمد خانوادگي داشتند .

    شهيد در خانواده كاملاً مذهبي به دنيا آمد و چون پدر بزرگ او   در بين اهالي مورد احترام بوده و از لحاظ مسائل ديني از علماي برجسته محل بود شخصاً علاقه شديد به شهيد داشت . چون هميشه مجالس مذهبي در خانواده ما برگزار مي‌شد شهيد در مجلس شركت داشت . شهيد تحصيل را در مقطع دبستان و راهنمايي به پايان رسانيد . پس از آن در دوره متوسطه مشغول به تحصيل بود  كه به فرمان رهبر كبير انقلاب نداي لبيك گفت و به جبهه‌ها اعزام شد و در تيپ المهدي به عنوان تخريب چي مشغول خدمت به اسلام و نظام جمهوري اسلامي گرديد . با عشق و علاقه خود به عنوان تخريب چي نمونه از طرف تيپ المهدي معرفي و تشويق گرديد تا اين كه در حين مأموريت به درجه رفيع شهادت نايل گرديد .

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    بخوان حماسه خونين كربلا با ما

    كه شد بسيط زمين جمله هم صدا با ما

     

    سر بريده به ميدان عشق مي‌گويد

    حديث خون شهيدان نينوا با ما

     

    به دشتهاي شقايق نشان ما جوييد

    كه سرخ روي چمن مي‌كند صبا با ما .

     

     

     

    سراينده : ابراهيم اسلام پناه
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردهكهنه
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x