مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد خسروی لقب

379
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی خسروي لقب
نام پدر صفر
تاریخ تولد 1343/11/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/07/29
محل شهادت مريوان
مسئولیت فرمانده گروهان
نوع عضویت پاسدار
شغل پاسدار
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • شهيد محمد خسروي در 15خرداد 1342 روزي كه خون بهترين فرزندان اسلام در مدرسه فيضيه ريخته شد و روزي كه اماممان فرمود ياران من هنوز در رحم مادرند ويا در گهواره ها هستند پا به عرصه وجود نهاد.دوره ابتدايي را در دبستان ابن سينا و معرفت برازجان گذارنيد سپس وارد مدرسه راهنمايي شهيد مصطفي خميني شد. سال سوم راهنمايي بود كه همزمان با اوج گيري نهضت اسلامي امت مسلمان ايران به رهبري بت شكن زمان امام خميني در تظاهرات عليه رژيم شاه شركت مي نمود و از كمك به پدر خويش دريغ نداشت. ضمن تحصيل بقيه وقت خويش را در محل كار پدرش مشغول بود پس از پيروزي انقلاب اسلامي و فرمان امام امت مبني بر تشكيل ارتش20 ميليوني جزء اولين كساني بود كه در بسيج ثبت نام نمود و آموزشهاي لازم را فرا گرفت و بعداً به عضويت پايگاه مقاومت ابوذر درآمد از آنجا براي آموزش نظامي عازم شهرستان كازرون و در پادگان شهيد آيت الله دستغيب وارد شد و در اولين عمليات كه در مهرماه 60 بنام عمليات ثامن الائمه (ع) آغاز شد شركت نمود. بعد از عمليات به برازجان برگشت و در بسيج شروع به فعاليت كرد و سپس در 28 آبان براي بار دوم راهي جبهه شد درعمليات طريق القدس شركت نمود و حماسه ها آفريد پس از فتح بستان به خانه بازگشت و در فروردين ماه 61 در عمليات مراحل اول وسوم فتح المبين شركت نمود و چون مقلد امام بود و مسئله جنگ را مي دانست در عمليات بيت المقدس شركت نمود و با فداكاري خود و ديگر رزمندگان خرمشهر را آزاد نمود و بنا به گفته خودش از اولين كساني بود كه وارد خونين شهر شد. زيرا    مي گفت چند نفر قبل از من وارد خرمشهر شدند كه همگي به شهادت رسيدند.در 22 تير ماه 61 در عمليات مراحل اول و چهارم رمضان شر كت نمود سپس در آزاد سازي تنگ چزابه شركت كرد ودر مهرماه 61 به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برازجان درآمد چند روزي بيشتر در خانه نبود در 17بهمن 61 در عمليات والفجر يك شركت نمود. بعد از عمليات به برازجان آمد و چون عاشق ائمه اطهار (ع) بود به زيارت حضرت ثامن الائمه (ع) به مشهد مقدس رفت. در كنار قبر امام هشتم (ع) امام را واسطه قرار مي دهد و در آنجا مي گويد كه اي خدا اگر من لياقت شهادت را در راه تو ندارم آمده ام تا امام را واسطه قرار دهم. بعداز سفر از طرف سپاه مسئول آموزشهاي نيروي دريايي سپاه بوشهر شد و پس از آموزشهاي لازم به برازجان آمد و دوباره راهي جبهه شد در لشكر فجر به عنوان فرمانده گروهان انتخاب گرديد و سه روز قبل از عمليات والفجر چهار در خواب مي بيند كه يار بسيار عزيزش و همسنگر گرانبهايش محمد افراسيابي در عالم رويا با او صحبت مي كند ومحمد به او وعده مي دهد كه توهم به همين زودي پيش ما مي آيي و سرانجام در شب اول عمليات در مورخه 62/7/27 به پيش معشوقش شتافت و دعايش در بارگاه امام رضا (ع) مستجاب شد .
    ادامه مطلب
    من المومنين رجالٌ صدقوا ماعاهدوا الله عليه فمهنم من قضي نحبه ومنهم من ينتظرو ما بدلوا تبديل».
    در آغاز با سلام بي پايان به ولي عصر(عج) و نايب برحقش روح الله و با سلام بي كران به تمامي شهيدان اسلام وسلام به رزمندگان اسلام در تمام جبهه هاي حق عليه باطل. اينجانب محمد خسروي فرزند صفر متولد 1342 صادره از شهرستان برازجان اين بنده حقير بر خود واجب دانستم كه وصيت نامه اي بنويسم و با توجه به اين كه چندين بار در عمليات شركت كرده بودم و ضرورت نوشتن وصيت نامه را حس كرده بودم ولي فرصت نداشته ام و هم اهميت نمي داده ام ولي نمي دانم چرا حس كرده ام كه صرفاً اگر ننويسم گناهي مرتكب شده ام بدين وسيله وصيت نامه  خود را در مورد خانواده و برادران آشنا مي نويسم و در آغاز وصيت خود را شروع          مي كنم تا زنده هستم نمي گذارنم ستمكاران به دولت و فرماندهي برسند مگر اين كه پس از مرگ ما زمان سلطنت ديگران باشد و آن قدر مي روم و مي جنگم تا شهيد شوم از مادرم در خواست بخشش دارم. زيرا از دستم ناراحتي ها ديده و از كليه برداران و خواهران كه مرا مي شناسند درخواست دارم كه براي من از خدا طلب بخشش كنند شايد به خاطر حرمت مومنين خداوند از تقصيراتم بگذرد. احساس مي كنم بار گناهان و خطاها بر دوشم سنگيني مي كند به خصوص دعاي آن كساني كه پاسدارند و به جبهه مي روند از كساني كه با من برخورد داشته درخواست دارم چنانچه از من بدي ديده اند در گذرند و يا اگر كسي را سراغ دارند كه از من بدي ديده به نزدش بروند و از او رضايت بگيرند. ديگر اين كه مقاومت را فراموش نكنند كه خداوند با صبر پيشه كنندگان است ودر اين شرايط تاريخي خداوند تبارك و تعالي بار سنگين انقلاب اسلامي را بر دوش ملت مسلمانان ايران گذاشته است و مارا در آزمايش عظيم قرار داده است. اگر امت اسلام از مقاومت خود دست بردارند زحمات شهداء به هدر مي رود گر چه آنها به سعادت رسيده اند و اين ما هستيم كه آزمايش مي شويم و ديگر اين كه با تجربه اي كه ما صدر اسلام داريم كه به خاطر عدم آگاهي مسلمين درس عبرت باشد شما با دقت كلمات اين روح خدا را كه خط او خط رسول خدا (ص) است دقت كنيد كه وجود امام امروز براي ما معيار است راه او راه سعادت و انحراف از راهش خسران دنيا و آخرت است من با تمام وجود اين اعتماد را دارم كه شناخت و مبارزه با جريانهايي كه بين مسلمين است وسعي در به انحراف كشيدن انقلاب از اصيل و مكتبي دارند به مراتب حساس تر وسخت تر از مبارزه با رژيم صدام و آمريكاست. و وصيتم به برداران اين است كه سعي كنند توده مردم را كه عاشق انقلاب هستند از نظر اعتقادي و سياسي آماده كنند تا بتوانند كادرهاي صادق انقلاب را شناسايي كنند و عناصري كه جريانهاي انحرافي دارند بشناسند كه شناخت مردم در تدوام انقلاب حيات است. در پايان اين بنده حقير وصيتي به مادران آي مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري كنيد.كه فردا در محضر خدا نمي توانيد جواب زينب را بدهيد كه تحمل 72 شهيد را نمود وصيت ديگر دارم به امت مسلمان كه با روحانيت باشيد.كه اگر خداي نكرده از روحانيت جدا شديدآن روز،   روز نابودي انقلاب و نابودي شما است كه تنها روحانيت است كه مي تواند اين انقلاب را رهبري و هدايت كند و انقلاب را به آقا امام زمان بدهد و دشمنان اسلام را نابود كند خدايا جندالله را كه با سوگند ثار الله (ع) در لشكر روح الله براي شكست عدو الله واستقرار حزب الله و زمينه ساز حكومت جهاد بقيه الله (عج) است حمايت كن در پايان طول عمر رهبر انقلاب را از خداوند خواستارم .

     

    گزيدة نا مه اي از شهيد:


    در زندگي هميشه به ياد خدا باش زيرا اگر خدا را فراموش كردي خود را فراموش كرده اي و اگر خود را فراموش كردي خود تباه مي شود .مرگ تحولي است از يك زندگي به زندگي ديگر به هرحال با كفر از هر نوعي و در هر زماني و در هر جبهه اي كه باشد بايد جنگيد چه آمريكا باشد چه روسيه چه چين باشد يا ژاپن و چه ضد انقلاب داخلي . صراط مستقيم راه امام است و ديگران بر باطلند بايد روحانيون شهرستانها نيز خودشان را اصلاح كنند. چرا كه اگر يك فرد غير روحاني صد تا كار خلاف بكند هيچ در چشم مردم جلوه ندارد اما يك روحاني اگر يك كار خلاف بكند بزرگ مي شود. اي مادر عزيز ما راه كربلا را باز مي كنيم يا در كربلاي ايران به خون خود مي غلطيم تو نگران مباش. اي دوستان و برادران اگر در شهرها بعضي افراد براي شما مشكلاتي مي سازند تمامي مشكلات در جبهه هاي حل مي شود بيايد تا آنجا را ببينيد.


    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي حتي زمان مهدي خميني را نگهدار.


     جمهوري اسلامي بدست مهدي بسپار.


     رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما .


    معلولين ومجروحين شفا عنايت بفرما .


     زيارت كربلا نصيب ما بگردان .


    صدام وصداميان نابودشان بگرادن.


    شهادت در راهت را نصيب ما بگردان.


    خدايا جندالله را كه با سوگند ثارالله در لشكر روح الله براي شكست عدوالله و استقرار حزب الله و زمينه ساز حكومت جهاني بقيه الله است حمايت كن .

    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    نامبرده چهارمين فرزند خانواده مي باشد و ايشان داراي جاذبه بسيار قوي داشت و نزد اعضاي خانواده محبوبيت خاصي داشت . با پدر و مادر بسيار مهربان بود و به آنها خيلي احترام مي گذاشت . و رابطه اش با اعضاي خانواده بسيار حسنه بود ونسبت به خواهران و برادران بزرگتر از خود بسيار كوچك نفس بود . و هميشه به ما سفارش مي كرد كه در همه كارهاي خود خداوند را ناظر بر كار خود بدانيد و در ميان دوستان محبوبيتي خاص داشت . هميشه قرآن كوچكي همراه داشت كه بعد از خواندن نمازش هميشه آن را تلاوت مي كرد و سعي مي كرد كه نمازش هميشه با جماعت باشد و هميشه واجبات را انجام مي داد و نسبت به ترك محرمات بسيار حساس بود .  در ايام محرم بيشتر در عزاداراي ها شركت مي كرد و در مراسم مذهبي شركت فعالانه داشت . تحول فكري او بر گرفته از آقايان استاد مطهري و شهيد مظلوم دكتر بهشتي در قبل از انقلاب در راهپيمايي ها شركت فعالانه داشت . ايشان در مسجد صاحب الزمان يك كتابخانه تشكيل دادند . تحصيلات شهيد ديپلم ناقص بود و به علت علاقه اي كه داشت مدرسه را رها نمود و به جبهه شتافت. و هميشه درباره جبهه مي گفت كه ما بايد جنگ شركت مي كرد . بار اول كه به جبهه رفت 15 سال بيشتر نداشت.در تمام نامه هايش ما را دعوت به خدا شناسي مي كرد و  هميشه اجراي عدالت را دوست داشت . از طريق همرزمان وي از شهادت وي با خبر شديم . و شهادت ايشان اتحاد و دوستي را بيشتر بين اعضاي خانواده برقرار كرد وبقيه اعضاء وادار شدند كه درجبهه ها شركت نمايند. و افتخار مي كنيم كه جز خانواده شهداء هستيم .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x