مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین تنگ ارمی

635
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی تنگ ارمي
نام پدر عبدالرضا
تاریخ تولد 1343/06/12
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/01/22
محل شهادت شرهاني
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن دهقايد
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید

    شهيد حسين تنگ ارمي فرزند عبدالرضا به سال1342 در روستاي دهقايد متولد شد.بعد از دوران طفوليت،تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان شهيد بهشتي در زادگاهش گذراند و با موفقيت قدم به مدرسه راهنمايي گذاشت و در مدرسه راهنمايي ادب،اين دوره را به پايان رسانيد.شهيد بزرگوار در دوره دبيرستان به علت فقر مالي مجبور شد ، ضمن درس خواندن به پدرش در امور كشاورزي كمك كند.وي در دوران تحصيلي خود با همكاري هم كلاسي اش چندين نمايش نامه انقلابي ترتيب داد و به مرحله اجرا درآورد.پس از شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران شهيد تنگ ارمي مدرسه را رها كرد و از طريق بسيج به جبهه ها رهسپار شد و در عمليات بيت المقدس شركت كرد و پس از آزادي خرمشهر به منزل آمد و به تحصيل ادامه داد.سال چهارم اقتصاد بودكه مجدداً در بهمن ماه سال61 قدم به ميدان جنگ گذاشت و سرانجام در مورخه22/1/62 در عمليات والفجر1 در منطقه جنوب به فيض شهادت نائل گرديد و عاشقانه به لقاءالله پيوست.

     

     
    ادامه مطلب
     

    با سلام و درود بر بقيه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و درود فراوان بر نائب بر حقش امام خميني و با سلام  بر شهيدان كه جان خويش را مشتاقانه نثار اسلام عزيز كردند و با سلام بر رزمندگان اسلام. اين به حق ادامه دهندگان راه شهيدان و با سلام و درود بر امت حزب الله.  اكنون كه18 سال از عمرم مي گذرد ، خدايا نااميد نيستم ، ولي آيا مي توان كشته شدن مرا شهادت ناميد.من به هيچ وجه خود را لايق شهادت نمي بينم.ولي مي دانم كه تو توبه پذير هستي و ان الله يحب التوابين . من براي دنيا به اندازه يك دانه جو ارزش قائل نيستم.مدت ها بود كه در اين فكر بودم كه چگونه مي توانم دين خود را نسبت به رهبر و جامعه ادا كنم.من مرگ در بستر را براي خود ننگ مي دانستم و در طول عمر خود با تمام وجود مي خواستم كه در راه خدا شهيد شوم.اگر من به فيض شهادت نائل شدم ، اولين كاري كه برايم انجام مي دهيد ،  اين است كه سلام مرا به پير جماران برسانيد و بگوييد اي فرزند حسين ! تو الگوي ما امت حزب الله هستي و اگر زنده ماندم كربلاي حسين(ع) را زيارت مي كنم،كه اين آرزوي ديرينه من است.و اگر خدا مرا قابل شهادت دانست و مرا شهيد كرد يك قطعه عكسم را آن جا ببريد ، تا حسين را زيارت نمايم.و من از پدر و مادرم تنها خواهشي كه دارم اين است كه مرا ببخشيد و حلالم كنيد و برايم گريه نكنيد كه به خدا قسم آن موقع كه پرپر شدم ، رستگار شده ام و در آخر به شما بگويم كه مرا كنار قبر برادر شهيد « ضنجرسيم » به خاك بسپاريد.

    والسلام و عليكم ورحمه و بركاته

     
    ادامه مطلب
    شرح زندگي شهيد از زبان خانواده :

    شهيد نسبت به مسائل ديني و مذهبي خيلي علاقمند بود.از همان دوران كودكي به مسجد مي رفت و در نماز جماعت شركت مي كرد.ايشان ما را به عبادت و شركت در نماز جماعت و خودسازي توصيه مي كرد.و ما را در انجام فرامين الهي و پيروي از دستورات مقام عظماي ولايت و رفتار و كردار پسنديده و شايسته دعوت مي كرد.ايشان علاقه زيادي به امام داشتند  و اطاعت از او را ضروري مي دانست و نقش روحانيون را تداوم انقلاب و به ثمر رساندن  آن و به صحنه آوردن مردم در شرايط حساس مي دانستند . شهيد بيشتر در كارهاي عملي و عملياتي شركت داشت . در جبهه از دستورات اطاعت مي كرد . من اعتراضي،سئوالي ويا انتقادي از شهيد نشنيدم.

    رفتار و اخلاص شهيد:

    شهيد تنگ ارمي جواني سراپا شور شوق بود،شور و شوقي كه از درك عميق وي از تعاليم ديني و اخلاقي نشأت مي گرفت.وي به اصلاح اخلاق و معنويت اهميت بسيار مي داد و همواره با خلق و خويي پسنديده و تواضع و آرامش عجيب زبانزد اهل محل بود.

    شهيد تنگ ارمي در زندگي اجتماعي مردمدار و محجوب بود .كه بي هيچ پروايي عيب هر كس را به او گوشزد مي كرد. با دوستان صادقانه رفتار مي كرد و بنا به اقرار دوستانش ، به آن ها درس فروتني مي داد . وقتي كه از مدرسه بر مي گشت،برخلاف هم سن و سالان براي كمك به پدر، به مزرعه مي رفت و به كار كشاورزي مي پرداخت.در دينداري تا حدي متعهد و پايبند بود كه همواره در نماز جماعت مسجد محله جزء اولين شركت كنندگان به حساب مي آمد.در هدايت جوانان روستا به نماز و شركت در مساجد كوشا و ساعي بود.چون از خانه اي ساده و نسبتاً فقير برخاسته بود ، هرگز به دنيا و زرق و برق آن دل نبست،اما با شركت فعال در مسائل اجتماعي، بسياري را دلبسته خود ساخت.

    حسين در تواضع و فروتني كم نظير،در حجب و حياء،امانت داري و حفظ اسرار،سعه صدر،اخلاق در عمل و صداقت و صفا و صميميت و گشاده رويي زبانزد خاص و عام بود.وي در زمينه صبر و استقامت فردي محكم و استوار بود.

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردهقايد
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x