مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محسن تمیزی

480
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محسن
نام خانوادگی تميزي
نام پدر محمدعلي
تاریخ تولد 1347/02/20
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/12/28
محل شهادت سومار
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    شهيد محسن تميزي در تاريخ 1347 در خانواده اي مسلمان وساده به جهان گشود تا اول راهنمايي موفق به ادامه تحصيل شد وبعد از ترك تحصيل در نانوايي كار مي كرد تا كمك خرج خانواده خود باشد . بعد از 18 سال كه از عمرش سپري شد . در سن 18 سالگي به خدمت سربازي در امد ودفاع از اسلام وخدمت به آئين محمود (ص) وقران كريم را باتمام وجود پذيرفت بعد از مدتي راهي جبهه هاي حق عليه خجالت گرديد تا اينكه در مورخه 28/12/66 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    مصاحبه با خواهرشهید بزرگوار :

    به نام خدا نرگس تميزي خواهر شهيد محسن تميزي هستم.برادرم در سال 1347 در برازجان به دنيا آمد خيلي مهربان بود او به تمام اقوام احترام مي گذاشت در به جا آوردن نماز اول وقت تأكيد فراواني داشت برادرم براي اولين بار كه به جبهه رفت وديگر برنگشت.خبر شهادت محسن را از طريق بنياد شهيد مطلع شديم مراسم تشيع با حضور مردم زيادي برگزار شد.
    ادامه مطلب

    خاطره اي از برادر شهيد:


    شهيد محسن اولين فرزند خانواده ما بود كه بهد از نذر نياز كردن پدر ومادرم به درگاه خداوند فرزندي سالم و صالح را در آغوش خود پرورش دادند. شهيد محسن دوران تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان معرفت پشت سر گذاشت و براي كمك خرج خانواده و احترام به پدر تحصيلات خود را همراه با كار وتلاش ادامه داد و دورا راهنمايي را در مدرسه شبانه پشت سر گذاشت.

    شهيد محسن قبل از اعزام به خدمت مقدس سربازي خيلي از اطافيان ايشان را از رفتن به سربازي منع كردند. ولي شور واشتياق شهيد محسن براي رفتن به جبهه وصف ناپذير بود و وقتي كه به چهره برادرم نگاه مي كردم به خون شهيد قسم كه شهادت را در چهره اش مي ديدم.

    اولين نامهاي كه از برادرم به دستم رسيد آكنده از مهر ومحبت و پند واندرزي بود كه ايشان خصوصا به برادرهايش مي كرد.

    قسمتي از نامه شهيد: برادر جان اين چند كلام را به عنواننصيحت از من گوش بگير براي اينكه ميدانم شما پسر فهميده اي هستيد تا آنجا ميتواني راه درست را ادامه بده و سعي كن فريب رفقاي بد را نخوريودر كارها به پدر ومادر كمك كن. دو روز قبل از تحويل سال نو1367 اعضاي خانواده چشم انتظار ديدار مرخصي آمدن محسن بودند كه خبر شهادت محسن را در منطقه سومار به ما اعلام كردند. بعد از هفتمين روز شهادت پستچي يك نامه را تحويل اينجانب داد كه نامه شهيد محسن قبل از عمليات بود. نامه را بوسيدم وبعد آنرا باز كردم. وصيعت نامه شهيد بود كه قبل از شهادت نوشته شده بود.

    وصيعت نامه شهيد: مرا هم مانند ساير شهداي ديگر به خاك بسپاريد مبادا كه پدرومادرم بر سر مزارم گريه كنند مرگ در راه خدا يعني شهادت كه انسان را به كمال مي رساند.

    اينجانب به وصيت نامه برادرم كه مرا به ادامه تحصيلاتم تشويق ميكردند تا اندازه اي عمل كردمو بعداز خدمت سربازي به دانشگاه راه يافتم تا بتوانم فرد مفيدي براي جامعه خويش وادامه رو خون شهيدان باشم. (انشا الله)

    ودر پايان از بسيجيان مخلص كه رهروان راستين خون شهدا هستند و ياد وخاطره اين عزيزان را زنده نگه ميدارند تشكر مي كنم.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x